שבוע 40 שבוע 40

שבוע 40 להריון

בשבוע 40 את כבר כבדה ואולי סובלת מבצקות או עייפות. אבל עכשיו זה הזמן לדעת שבכל רגע הלידה יכולה להתחיל. איך יודעים מתי הלידה מתחילה ומתי לגשת לחדר לידה?

אם את עדיין בהיריון ולא ילדת, את לבטח מחכה כבר לרגע שהתינוק יצא. בשלב זה גם כל הסביבה שלך בוודאי מחכה בקוצר רוח, ומתקשה להסתיר זאת. הטלפון לא מפסיק לצלצל? פשוט אל תעני. את זקוקה לכמה שיותר שקט ורוגע וכל לחץ, פנימי או חיצוני, עלול לעכב את הלידה. נסי להקדיש זמן לדברים שעושים לך טוב, הקפידי על תנועה מתונה של הגוף ועל מנוחה מרובה. והכי חשוב – אל דאגה, הלידה תגיע, וכל הסימנים מעידים על כך שזה יקרה בקרוב מאוד.

התפתחות העובר בשבוע 40

העובר הגיע לגודלו והוא שוקל בין 3 קילו ל 3 וחצי קילו. זה כמובן משתנה בין התינוקות ולכן אין מה לדאוג אם הערכת המשקל נמוכה יותר, כל עוד רואים שהתינוק גדל. העובר מוכן לגמרי ללידה וזה יכול לקרות בכל רגע.

מה קורה לאישה בשבוע 40

את כבדה ואולי סובלת מבצקות או עייפות. אבל עכשיו זה הזמן לדעת שבכל רגע הלידה יכולה להתחיל. איך יודעים מתי הלידה מתחילה ומתי לגשת לחדר לידה?

כאשר קיימים צירים סדירים. הכוונה לצירים המגיעים ברווח זהה ואת כנראה תדעי מה הם צירים כשהם יגיעו. מדובר בכאבים שקשה להתעלם כשהם מתחילים.

  • דימום - כל דימום מצריך בדיקת רופא. גם אם את לא בטוחה אם מדובר בפקק הרירי או בדם טרי, כדאי להתייעץ.

  • ירידת מים – בסרטים רואים תמיד ירידת מים רצינית שתופסת את האישה ההרה בסופר או במקום מביך אחר. בחיים האמיתיים לפעמים מדובר בטפטוף או בזרם דקיק. גם כאם אם את מתלבטת - גשי להיבדק.

  • ירידה בתחושה בתנועות העובר- לא צריך להיבהל כשחשים פחות תנועות אבל מומלץ לאכול משהו מתוק ולבדוק. אם את חוששת או עדיין לא מרגישה תנועות גשי למרפאה.

מה עושים בחדר לידה?

אם הגעת לחדר לידה עם צירים או סתם עם רצון לבדוק שהכל בסדר, אל תשכחי לקחת איתך את תיק ההריון שלך עם כל המסמכים והבדיקות. חשוב שתגיעי לחדר לידה עם הבדיקות שעשית ואם יש משהו חשוב שהצוות הרפואי צריך לדעת, זה הזמן לעדכן אותם.

בחדר לידה המיילדת תקבל אותך, את תרשמי ותפגשי אותה, לפעמים אחרי המתנה קצרה בתור. אם את לא בלידה או עם צירים חזקים סביר שהיא תשאל אותך שאלות על מצבך הכללי ועל ההריון.

רוב הנשים יעברו בדיקות ראשוניות בחדר לידה שיכללו לחץ דם, דופק, חום, חלבון בשתן וניטור עוברי. לאחר הבדיקות הראשונות יבדוק אותך רופא גניקולוג שיבין מה מצב צוואר הרחם, הפתיחה שלו והמחיקה.

עכשיו את יכולה להישאר בבית חולים או שתחזרי הביתה עד הלידה. חשוב להישאר רגועה אבל גם אל תתביישי או תחששי לשאול כל שאלה שמעניינת אותך את הרופא או צוות המיילדות.

אם הלידה עדיין לא התחיל וסיימת שבוע 40 מה עושים עכשיו?

עד סיום שבוע 40 רוב הנשים יולדות. רק לאחר שיחלוף מועד הלידה המשוער ויחלשבוע 41, הריונך יוגדר כהריון עודף. בהריון עודף ממשיכים לעקוב אחרי האישה והעובר, מוודאים ששניהם מרגישים טוב ולא עושים דבר. במסגרת הבדיה מנטרים את קצב הלב של העובר, בודקים שאין צירים ומוודאים שאין פתיחה או תחילת לידה. חשוב בשלב זה גם לעקוב אחרי כמות מי השפיר ברחם, כמות מי השפיר מהווה סמן לתפקודה התקין של השליה. ולנוחות העובר. מיעוט מי שפיר בדרך כלל יעזור בהחלטה לזרז לידה.

שבוע 1

שבוע 2

שבוע 3

שבוע 4

שבוע 5

שבוע 6

שבוע 7

שבוע 8

שבוע 9

שבוע 10

שבוע 11

שבוע 12

שבוע 13

שבוע 14

שבוע 15

שבוע 16

שבוע 17

שבוע 18

שבוע 19

שבוע 20

שבוע 21

שבוע 22

שבוע 23

שבוע 24

שבוע 25

שבוע 26

שבוע 27

שבוע 28

שבוע 29

שבוע 30

שבוע 31

שבוע 32

שבוע 33

שבוע 34

שבוע 35

שבוע 36

שבוע 37

שבוע 38

שבוע 39

שבוע 40

שבוע 41

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה רפואית או המלצה לנקיטת הליך רפואי ואינו מחליף בשום אופן יעוץ רפואי. בכל עניין רפואי יש לפנות לרופא כנדרש. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת