חיזוק קשר בין הורים לילדים חיזוק קשר בין הורים לילדים

הריקוד שמחזק את הקשר בין הורים לילדים

לפעמים לא צריך הרבה כדי לקבל המון. איתי יטוב, מנהל בית ספר למחול ומתמחה בתחום קונטקט אימפרוביזציה, ענף בעולם המחול העכשווי, גילה את זה במקרה כשהפך לאבא. איתי וזוגתו, כשני רקדנים, מבלים שעות על הרצפה. מהרגע שהפך לאבא עולמות הקונטקט השתלבו בשטיח הפרוס בבית. שם הוא משתולל, מתגלגל ומשחק עם הבנות שלו. לפני 4 שנים כשהשתתף בפסטיבל איביזה, צילמו אותו רוקד עם הבת שלו, בת השנתיים וחצי והעלו את הסרטון ל-Youtube. הסרטון הפך ללהיט ויראלי בעולם המחול ויצר המון עניין וסקרנות לגבי העשייה שלו, התקשורת והקשר הפיזי בינו ובין הבת שלו.

הכל על מגע, התפתחות וקשר בין הורה לתינוק

השיטה מתמקדת בהורה ובדרך שבה הוא עובד על הגוף שלו ועל היכולות הפיזיות שלו. תינוקות בשלב הפרה-ורבלי מתקשרים באמצעות גוף ותחושה. המגע משמעותי ותורם להתפתחות שלהם ולבניית הביטחון העצמי. תינוקות יודעים מתי ההורים שלהם מרגישים בנוח ומתי הם חשים חוסר בטחון. "הורה עצבני לא יכול להרגיע את התינוק שלו ולכן הוא צריך ללמוד לשחרר, לפתח יכולות פיזיות ולסמוך על הילדים ולאפשר להם להתנסות לבד". התחושות עוברות במגע שלנו כשאנחנו מחבקים, מרימים או מחליפים חיתול. למגע משמעות גדולה ועל זה עובדים בסדנאות.

מתי מתחילים?

גיל חצי שנה הוא גיל טוב להתחיל עם השיטה. זהו גיל שתינוקות לא תמיד אוהבים לשכב בשקט בזמן ההחתלה והשיטה, כמו שתראו בסרטונים, יכולה להפוך את ההחתלה לזמן משחק רגוע, מחבק ומקשר.

 ** הסרטונים מוצגים לשם שיתוף חוויתי בלבד, ההתנסות בתרגילים הינה באחריותו הבלעדית של המתנסה.

תוכלו ליישם את השיטה בכל רגעי ההחתלה שלכם, על השידה, על הריצפה או על המיטה. כשאתם מחתלים חשבו על:

  • הדרך שבה ההורה מאפשר לתינוק/ת לשכב עליה ולהתגלגל עליה.

  • הנכונות של ההורה לשחרר את התינוק/ת מהאחיזה שלו מתוך רצון, שהוא או היא יתפסו עצמאות וידעו איך להחזיק את עצמם. גם תינוקות בני 4 חודשים מרגישים מתי עוזבים אותם ובאופן אינסטינקטיבי הם תופסים אותנו.

חיזוק הקשר בעזרת מגע

הקשר הקבוע של תנועה ומגע הופך לחוויה מאוד מיוחדת, אפשר לראות זאת בשיעורים ואפשר לראות זאת ברגעי ההחתלה שלכם בבית. ההורים מקבלים כלים וידע בנושאי בטיחות: איך להרים ילד, ממה להיזהר, ובהדרגה משתחררים, מתחברים אל הילד שבהם מתוך כוונה ליצור קשר אחר בינם ובין הילד שלהם. גם אנחנו בהאגיס מאמינים שכל רגע של מגע, גם ברגעי ההחתלה, מחזק ומעמיק את הקשר ביניכם. רגעי החתלה, כמו כל רגע אחר ואינטראקציה עם התינוק, יכולים להפוך בקלות לחוויה של מגע. למגע כאמור יש ערך מיוחד בהתפתחות התינוק והילד, מגע עזר בבניית ביטחון עצמי, מעמיק את הקשר ואפילו עוזר בהשריית רוגע ויצירת לילות של שינה טובה יותר לתינוק.

במהלך השיעור הגבול בין הורה לילד מטשטש והם הופכים להיות 2 פרטנרים בריקוד, שכל הזמן מחליפים תפקידים, פעם ההורה מוביל ופעם הילד. שימו לב שגם ברגעי החתלה ניתן ניתן לשחק ולהמשיך את רגעי ההחתלה לפעילות. תוכלו לקבל רעיונות לפעילויות בשיטת קונטקטבייבי, למשחקים ותרגילים גם כאן.

טיפים להורים

  •  אם אתם מחתלים על השטיח – שימו בבית שטיח גדול ונעים. תשכבו על השטיח ותגלו את הסקרנות של התינוק/הילד שיבוא להשתעשע איתכם. יחד תיצרו משחק מאוד כיף ומשעשע.

  • בזמן המשחק או ברגעי ההחתלה, אפשרו לילדים לקחת יוזמה ולהוביל אתכם. אתם נמצאים במגרש המשחקים שלהם. תנו להם לבחור מה לעשות: לטפס, לרדת, לזחול או להתגלגל.

  • הפכו כל פעילות לחוויה החלפת בגדים יכולה להיות חלק מחיבוק ומגע וכך גם החלפת חיתול. נסו לראות איך בכל הזדמנות אתם מצליחים לייצר כיף ומגע

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת