יצירה עם ילדים יצירה עם ילדים

יצירה לפורים: מכינים מסכות ורעשנים

אני אוהבת להפתיע את הילדים עם פעילויות בבית. פעם משחקים, פעם שרים ורוקדים, פעם במטבח ופעם יוצרים. ליצירה אין גיל ואני נהנית ממנה לא פחות מאשר הילדים. לקראת פורים אפשר להכין יחד מסכות ורעשנים במגוון גדלים וצורות. הפעילות קלה, לא מלכלכת ומלבד ההנאה משלבת גם תרגול של מוטוריקה גסה ומוטוריקה עדינה.

כללי עבודה

אני מקפידה על כמה כללים, שעוזרים לי לשמור על הניקיון. אני עוטפת את השולחן בשקית אשפה ענקית, מדביקה את הקצוות עם נייר דבק לשולחן. בסוף הפעילות צריך הסיר בזהירות את נייר הדבק והשולחן נשאר נקי.

עם קטנטנים חשוב לשמור את כל הכלים החדים רחוק מהם. בגיל שהם אוהבים להכניס הכל לפה, יש לדאוג שדברים קטנים או רעילים יהיו רחוקים מהם (טושים למשל או צבעים) ולתת להם להשתמש בהם רק בזמן שאתם לידם.

הפעילות הפעם משלבת חומרים שניתן למחזר, כמו גלילי נייר טואלט עם חומרי יצירה פשוטים כמו מדבקות, פלסטלינה וטושים. הפעילות מתאימה לילדים מגיל שנה.

רעשנים

חומרים

לא חובה להשתמש בכולם:

גלילי נייר טואלט, בקבוקים קטנים מפלסטיק של מים מינרליים או משקה קל

קרטון או מנג'ט (תבנית נייר לכדורי שוקולד או לעוגה)

ניירות צבעונים

טושים / צבעים

מדבקות בגדלים ובצורות שונות

דבק פלסטי

אורז / קטניות / פסטה

נייר דבק שקוף

הכנה:

רעשן מגליל נייר טואלט

גוזרים נייר צבעוני בגובה של גליל נייר הטואלט וברוחב שיקיף את כל הגליל. מדביקים עם מעט דבק פלסטי את הנייר הצבעוני לגליל. מדביקים מדבקות צבעוניות על הנייר הצבעוני או מקשטים עם טושים או צבעים. אפשר לוותר על הדבקת הנייר הצבעוני ולקשט את גליל הנייר עם טושים או צבעים ומדבקות בלבד. גוזרים 2 עיגולי קרטון בקוטר של פתח הגליל. מדביקים עיגול אחד לאחד הפתחים בעזרת נייר דבק שקוף. אם אין קרטון, אפשר לסגור את פתח הגליל עם מנג'ט צבעוני, שיוסיף צבע לרעשן. ממלאים את הגליל עד 1/3 גובה באורז / קטניות / פסטה ומדביקים את עיגול הקרטון השני באותו אופן. מקשטים במדבקות ו/או בצבעים גם את עיגולי הקרטון ויש לכם רעשן.

רעשן מבקבוק פלסטיק

מקשטים את הבקבוק עם מדבקות צבעוניות או עוטפים בנייר צבעוני ועליו שמים מדבקות צבעוניות. ממלאים את הבקבוק עד 1/3 גובה באורז / קטניות / פסטה. סוגרים עם הפקק והרעשן מוכן.

מסכה לפורים

חומרים:

קרטון

כלי כתיבה

פלסטלינה או צבעים ומדבקות

מספרים

חוט גומי

משקפיים (לסימון) או דף צביעה של מסכת פורים

הכנה:

מניחים את הצד החיצוני של המשקפיים על הקרטון (החלק עם עדשת המשקפים כשמוטות המשקפיים באוויר) ומציירים עם כלי כתיבה את המסגרת החיצונית של המשקפיים. מציירים קו פנימי לכל משקף וגוזרים את העיגולים, כך שתיווצר מסיכה שאפשר לראות דרכה.

אפשרות אחרת – להדפיס דף צביעה של מסכת פורים, לגזור אותו, כולל החלק הפנימי, כדי שתוכלו לראות דרך המסיכה. להדביק על גבי הקרטון.

בכל קצה עושים חור קטן באמצעות מסמר. משחילים חוט גומי בצד אחד, עושים קשר כפול וחוזרים על הפעולה גם בצד השני (מתאימים לראש הילד או לראש שלכם או שמשחילים חוט רק להשלמת המסיכה).

לוקחים חתיכות קטנות של פלסטלינה ומורחים אותן בעזרת האצבע על גבי המסיכה. הפעולה הזו מצוינת לחיזוק מיומנויות מוטוריות.

אפשרות אחרת – לקשט את המסיכה עם צבעים ומדבקות. אפשר לשדרג את המסכות עם הדבקה של נוצות או חוטים.

כתבה שיר בהר

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת