מתי לתת לתינוקות לצפות בטלווזיה מתי לתת לתינוקות לצפות בטלווזיה

איך טלוויזיה משפיעה על הילד שלכם?

אין ספק שתוכניות טלוויזיה לילדים וDVD הופכים את הזמן למשעשע ולתחושתנו התוכן שבתוכניות, חינוכי ומשפיע לטובה על התפתחות הילדים והפעוטות. כולנו יודעים שיש לאפשר צפייה במידה, אבל מהי מידה נכונה ומתי הצפייה היא יותר מדי? מה ההשפעה של התוכניות על התנהגות אלימה ואפילו שינה אצל קטנטנים?

קשה במציאות שלנו לוותר על טלוויזיה, במיוחד בימים גשומים או בחגים ארוכים. ועדיין כדאי להכיר מחקרים בתחום. מחקר פורץ דרך מצא כי חשיפה לטלוויזיה יש השפעה שלילית על ילדים, ובגילאים מאוחרים יותר גם ביחס לחינוך שלהם ואפילו בהקשר למשקל שלהם.

1,314 ילדים השתתפו במחקר עולמי, כחלק מחקר על התפתחות. הורים התבקשו לדווח על כמות שעות הצפייה בטלוויזיה של הילדים שלהם, בגילאים השונים. בנוסף, הגננות והמורים  התבקשו להעריך את ההרגלים אקדמיים, פסיכולוגיים ובריאותיים ואפילו נבדקה מסת גוף (BMI) שלהם.

התוצאות המדאיגות הראו כי צפייה בטלוויזיה יותר מדי  שעות, כפעוטות הביאה לפער שלילי של כשבעה אחוזים ביכולת לתקשר בכיתה, לעליית 10 אחוזים בקורבנות על ידי חבריו לכיתה, ירידה של תשעה אחוזים בפעילות גופנית כללית,  10 אחוזים יותר בצריכת חטיפים, ועלייה של חמישה אחוזים במדד מסת גוף (BMI).

מחקר אחר שפורסם הדגיש כי טלוויזיה ומשחקי מחשב יכולים לגרום לבעיות שינה אצל ילדים בגילאי הגן, וקשיים להירדם, סיוטים ועייפות במשך היום.

המחקרים הללו מצטרף לשורת מחקרים קודמים בעולם, שמצאו קשר בין בעיות שינה לצפייה בטלוויזיה ובעיות בהתפתחות הילד. מחקרים קודמים מצאו כי לפחות לכל אחד מארבעה ילדים בגילאי הגן בארה"ב יש טלוויזיה בחדר ומשפחות רבות מאמינות שצפייה בחדר עוזרת לילדים להירדם טוב יותר.

בהנחה שאתם לא זורקים את הטלוויזיה מהבית כדאי התייחס למחקרים ולהגביל את הצפייה ובעיקר לבחור שעות נכונות, שהן לא בשעות הלילה או הערב וכמובן בחירת התכנים!

ההמלצות של ארגוני הבריאות בעולם לצפייה בטלוויזיה:

  • ילדים מתחת לגיל 2 – מעט מאוד זמן

  • ילדים בגיל הגן – שעה ביום של תוכניות המיועדות להם

  • ילדים בית הספר היסודי – בין שעה וחצי לשעתיים ביום

בנוסף, כהורים חשוב לפקח על צפייה בטלוויזיה. מחקרים מהאקדמיה האמריקנית לרפואת הילדים, איגוד פסיכולוגים אמריקאי, האקדמיה אמריקנית לפסיכיאטריה של ילד ומתבגרים ורפואה האמריקנית, פרסמו הצהרה משותפת בשנת 2000 שילדים שרואים תוכניות המשלבות אלימות יש סיכוי גבוה יותר כדי להפוך את האלימות לדרך יעילה ליישוב סכסוכים.

איך כדאי לנהל את הצפייה בטלוויזיה מגיל צעיר?

  • אל תרגילו ילדים לאכול מול הטלוויזיה

  • אפשרו צפייה בתוכניות המיועדות להם

  • עם ילדים גדולים יותר מגילאי 3 ניתן לשוחח על הצפייה ועל הפרסומות בטלוויזיה

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת