התפתחות תינוקות התפתחות תינוקות

התינוק שלך פשוט גאון בקליטת שפות חדשות!

כשתינוקות מגיעים לעולם, הם נולדים עם יכולת קסומה ונפלאה ללמוד את כל אחת מהשפות שקיימות בעולם שלנו. כך, תינוק סיני שנולד בסין להורים סינים, ידבר צרפתית שוטפת כאשר יאומץ בגיל חודש על ידי הוריו הצרפתים ואילו תינוק אמריקאי שנולד להורים אמריקאים, ידבר הודית שוטפת כאשר יאומץ בגיל חודשיים על ידי הורים הודים. לתינוקות שלנו יש יכולת מופלאה לקלוט את כל אחת מהשפות הקיימות בעולם, בקלות ובטבעיות וללא כל מאמץ, הם נולדים עם יכולת קסומה לזהות את כל אחד מהצלילים המרכיבים את שפות העולם השונות, יכולת חיונית בעידן הגלובלי שלנו, אך חמקמקה שכן היא מתפוגגת במהירות, באם לא משמרים אותה.. כמה מהר? כבר בגיל 10 חודשים!

כשתינוקות נולדים הם מוגדרים "מקשיבים אוניברסאליים", יש להם יכולת לזהות את צלילי הפונמות של כל אחת משפות העולם ובמהלך חודשי חייהם הראשונים, המח, כמחשב המורכב שהינו, דוגם בכל רגע נתון את צלילי השפה אליה הוא נחשף ובונה מאגר צלילים שעל בסיסו יתעצבו, בשלב מאוחר יותר, שרירי הלשון והחך אשר אחראים על הגיית המילים. לכן תינוק ישראלי, שמוחו נחשף רק לשפה העברית בשנות חייו הראשונות, יתקשה להגות שפה שצליליה שונים מהותית מצלילי השפה העברית, כמו למשל ספרדית או אנגלית.

עד גיל 10 חודשים התינוק שלך קולט את הצלילים והקולות שסביבו, ללא הבחנה, מחקרים קבעו שהחל מגיל 10 חודשים תינוקות מאבדים את רגישותם לצלילי שפה שאינה שפת האם שלהם אליה נחשפו. כלומר, יש לנו חלון הזדמנויות חשוב מהלידה ועד גיל 10 חודשים במהלכו כדאי לחשוף את התינוק כמה שאפשר לצלילי שפות שונות, וזאת כדי לאפשר לו לרכוש בעתיד שפה נוספת בקלות יתרה וללא מבטא זר. במחקר מרתק שנערך, רואים כיצד מת'יו, בן ה-6 חודשים יודע להבחין בין ניואנסים בצלילי השפה ההינדית, בצורה טבעית וללא כל מאמץ, בהיותו עדיין בשלב ה"מקשיב האוניברסלי". לעומתו, אמה, בת ה-10 חודשים כבר איבדה את היכולת המולדת הזו, משלא נחשפה לצלילי השפה, וכבר לא מסוגלת להבחין בין הצלילים השונים. חלון ההזדמנויות הקסום של התינוקות שלנו להגות שפה ברמת שפת אם, מתחיל להצטמצם כבר בגיל 10 חודשים, לכן אם חלמת על ילדון ששר סרנדה בספרדית שוטפת, כדי שתתחילי לפעול מהר כדי לאפשר לו לשיר לך אותה במבטא ספרדי מושלם .

המחקרים העדכניים ביותר בעולם, מדברים על חלון הזדמנויות לקליטת שפה נוספת אשר נפתח מיד לאחר הלידה ונמשך רק עד גיל 6-7 שנים, כאמור כבר בגיל 10 חודשים יש ירידה משמעותית ביכולת להגות שפה ברמת שפת אם ואולם בגיל 6-7 החלון ממש כמעט ונסגר. תחשבו על זה רגע, באיזה גיל בדרך כלל מלמדים אנגלית בביה"ס? כיתה ב'? א'? הרי זה ממש רגע אחרי שחלון ההזדמנויות של הילדים שלנו נסגר.. ובעצם הצעד הכי נכון הינו להתחיל וללמד את התינוקות והפעוטות אנגלית כבר בשנת חייהם הראשונה ובוודאי שבגן הילדים.

המחקרים העדכניים קובעים כי ללימוד שפה נוספת יש שלל יתרונות קוגיטיביים וחברתיים, כך למשל שפה נוספת מפתחת יכולות אנליטיות, פתרון בעיות, מפתחת זיכרון, יצירתיות ויכולת קריאה וכתיבה בשפת אם בנוסף, היא מפתחת ביטחון עצמי, חמלה וסבלנות כלפי האחר וכמובן הבנה ופתיחות כלפי העולם הסובב אותנו. נקודה חשובה נוספת היא, שבניגוד למיתוס שייתכן ושמעתן, שפה נוספת אינה מבלבלת את התינוקות שלנו, להפך היא מפתחת את המח ומאפשרת להם את אבני הבניין כדי לקלוט כל שפה נוספת בעתיד בקלות יתרה. למעשה כשאנחנו מלמדים אותם שפה נוספת בינקות אנחנו מקלים עליהם ללמוד כל שפה שרק ירצו בעתיד.

בעידן שלנו, התחרותיות במקום התעסוקה רק הולכת וגוברת, ועיתונים כלכליים מובילים מדברים על כך שילדינו יצטרכו לשלוט בלפחות 3 שפות כדי להתקבל לעבודה שכן הם יתחרו לא עם בני השכבה מהשכונה שלהם אלא עם בני שכבת הגיל שלהם מכל המדינות בעולם אין ספק ששליטה בשפות נוספות היא אחד הדרישות הבסיסיות כדי להכין אותם טוב יותר לקראת המחר.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת