כמה מים תינוק צריך לשתות כמה מים תינוק צריך לשתות

מיתוסים על תינוקות וקיץ

תינוק לא חייב מזגן וגם לא חייב לשתות. מה עושים עם תינוקות בקיץ ואיך שומרים שלא ירגישו חום ומצד שני לא יתקררו. הכל על התלבטות בין הבריכה לאבטיח

מה יותר קל לגדל תינוק שנולד בחורף או תינוק שלנולד בקיץ? מה עדיף לדאוג שהתינוק לא יזיע או לשמור על חימום בבית? באופן מפתיע לשני העונות יש קשיים ויש יתרונות, וכיוון שלא באמת בחרתם מתי התינוק ייוולד ואם לגדל אותו בחורף או בקיץ, כדאי להכיר את היתרונות של הקיץ ובעיקר את המיתוסים שיכולים לבלבל אתכם. אז לא חייבים לשתות מים ואפילו לפעמים אסור וחייבים להשתלט על המזגן – כל מה שכדאי לדעת על התינוק שלכם והקיץ הישראלי החם.

חייבים לשתות מים

המחשבה שתינוקות קטנים היונקים או ניזונים מתמ"ל חייבים לשתות מים בימי הקיץ החמים היא טעות. עד גיל חצי שנה לא מומלץ להוסיף לתינוק מים, שכן הוא מקבל את כל כמות הנוזלים שהוא זקוק לה באמצעות חלב האם או התמ"ל.

אצל תינוקות בן חצי שנה ומעלה יש להציע מים בלבד ולא שתיה ממותקת.

תינוק חייב מזגן

מסתבר שמדובר במיתוס לא נכון . מעל גיל חודש ממליצים במשרד הבריאות להתייחס לחום גוף של תינוק כמו של ילד. ניתן להלביש בשכבות דומות למספר שכבות הביגוד שלנו ולשהות בחדרים בעלי טמפרטורה נעימה, כ- 25 מעלות, ולא חמים יותר

אם אתם מקררים את החדר בצורה משמעותית הלבישו את התינוק בשכבה נוספת או דאגו לכסות אותו.

בריכה לא מומלצת לתינוקות

הורים רבים בטוחים כי  אסור להכניס תינוקות מתחת לגיל חצי שנה לבריכה. התשובה לכך מורכבת. בבריכות ישנם חומרי חיטוי רבים ובמקביל גם חיידקים. במקביל תינוקות קטנים לא יכולים לווסת את החום והקור כמו מבוגר ולכן בריכה קרה יכולה לגרום לאי נעימות.

תינוקות מחוסנים וכאלה שהגיעו לגיל חודשיים או שלושה ניתן להכניס לבריכות מאושרות השומרות  על תקני משרד הבריאות, ותדירות החלפת המים במקום.

שמש מסוכנת!

הורים רבים טוענים כי אסור לחשוף תינוקות לשמש. מסתבר שזו טעות. השמש בארץ אומנם חזקה ומסוכנת אבל ניתן לחשוף תינוקות בשעות מאושרות ובחשיפה מוגבלת לשמש  על מנת לאפשר ספיגה של ויטמין D

חשוב לוודא שהתינוק ממלא את החיתולים

 בקיץ צריך לשים לב לכמות החיתולים הרטובים והמלאים ביממה, למרות שגם בחורף, עם חימום החדרים, יש צורך לבדוק. מצד שני לתינוקות קטנים המשתמשים בחיתול ניו בורן של האגיס יש פס המסמן מתי החיתול מלא ולכן קל לעקוב אחרי החיתול.

משרד הבריאות מתייחס לשישה עד שמונה חיתולים מלאים ביממה. חשוב לספור גם את אלה של הלילה ולא רק במשך היום.

בקיץ תינוקות סובלים יותר מפריחות או תפרחת חיתולים

בקיץ כולנו מזיעים ולכן סובלים מגירויים על העור באופן שונה מהחורף. מומלץ להחליף חיתולים  ולהשתמש בחיתולים סופגים ונושמים. מלבד חיתולים מומלץ ולהשתמש במגבוני האגיס מאושרים לשימוש על ידי משרד הבריאות, המכילים חומרים בטוחים לעור התינוק. מגבוני האגיס הם כאלה שעברו בדיקות ובטוחים לשימוש לעורו העדין של התינוק.

שורה תחתונה - אז נכון בקיץ חם יותר ולפעמים צריך לדאוג שהתינוק ירגיש בנוח, אבל אין ספק שקל יותר להלביש תינוק בקיץ, לעומת הסרבול בבגדי חורף והשפעתם על התפתחות התינוק, קל לתינוק יותר להתהפך כי הוא לא מסורבל עם בגדים והכי חמוד זה לראות איך הם מגלים את כפות הידיים והרגלים, שלא מכוסים בגרביים 😊 רק הקפידו על העור העדין של התינוק והקפידו שהוא לא יזיע. יש מצב שבחורף תתגעגעו לקיץ ולקלות שבה הפשטנו והלבשנו ובעיקר החלפנו חיתול.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת