בטיחות בבריכה ובים בטיחות בבריכה ובים

5 דברים שכדאי לדעת על בטיחות בבריכה ובים

השבועות האחרונים סוערים בים ובחדשות. מקווים שתיקחו כמה דקות ותקראו את הדברים הבאים, רגע לפני שאתם יוצאים לים או לבריכה, או סתם יושבים עם הקטנטנים במרפסת עם גיגית מים.

הים הסוער והבריכות העמוסות בילדי ובמשפחות, גרמו לשבועות עצובים עם מקרי טביעה רבים. דווקא הים והבריכה, שהם אחד ממוקדי הבילוי הכי אהובים בקיץ, הם גם אחד מהמוקדים המסוכנים ביותר.

אורי סלע, ממרכז עולם המים, מציין "מחקרים מראים שכ 45% מההורים אינם נוקטים באמצעי הזהירות הנכונים בעת שהות הילדים במים: צופים בילדיהם מחוץ למים בבריכה, נחים על שפת הבריכה, לא משגיחים על הילדים בעת שהייה באמבטיה או בבריכה ביתית וכדומה. על פי נתוני ארגון "בטרם לבטיחות ילדים" עולה, כי מ-2008 מתו 148 ילדים בישראל כתוצאה מטביעה: ב-2016 מתו 16 ילדים וב-2017 שבעה".

מומלץ לפני הנסיעה לים לברר מה מצב הגלים ואיזה דגל הוצב על החוף. מומלץ להגיע רק לחופים מוכרזים בשעות פעילות של המצילים, ולהקשיב לכל מה שנאמר. מלמעלה, בסוכת המציל, רואים אחרת את הזרמים והסכנות בים.

טביעה שקטה:

להבדיל מהסרטים בהם רואים את הילד מנופף וצועק בעת טביעה, במציאות טביעה נקראת "המוות השקט". הטביעה מתרחשת במהירות ובדממה ובדרך כלל לא ישמעו בכי או צעקות מצוקה.

טביעה במים רדודים

טביעה אינה מתקיימת רק במים עמוקים, אלא גם במים רדודים. מספיק שהמים יכסו את פיו ואפו של הילד כדי שיטבע. ילד יכול להתהפך בקלות במים (גם באמבטיה), ו-2 דקות מספיקות על מנת שהוא יאבד את ההכרה.

השגחה צמודה:

במניעת טביעה הוא ההשגחה הצמודה. ילדים נמשכים למשחקים במים ולכן המודעות שלהם נמוכה: במצב בו- באמצע משחק בין שני ילדים, אחד מהילדים יטביע את השני (לא במכוון), תשומת הלב של ההורה המשגיח תהיה בטלפון, עלול לקרות אסון.

איך מזהים טביעה

במקרה של טביעה הסימנים יהיו: ראש בגובל קו המים ופה פעור, הפה יהיה בגובה קו המים, שיער הראש יכסה את הפנים או את המצב, עיניים מזוגגות או עצומות, הנשימות מהירות ושטחיות, תנועות טיפוס בסולם וכל תגובה שאינה דיבור עלולה לרמוז על תביעה.

הילד יודע לשחות

גם ילד שלמד לשחות, חייב בהשגחת מבוגר. "אמצעי הבטיחות למניעת טביעה החשוב ביותר הוא ההשגחה הצמודה" מדגיש אורי סלע מעולם המים". "על ההורה להתעסק אך ורק בילד שלו ולא בספר, טלפון או עיתון. אין להשאיר ילדים לבד ללא השגחה בקרבת מקור מים- בשנייה אחת הילד עלול להחליק למים. מומלץ בעת מסיבות בריכה פרטיות, לסגור את הבריכה בעת השהייה בתוך הבית וכשאין השגחה של מבוגר במתחם הבריכה. יש לשים לב ששחייה בבריכה שונה משחייה בים ובים יש לשים לב לזרמים ומערבולות. ההמלצה בבילוי בים הוא להימצא צעד אחד אחרי הילד עם הפנים לחוף".

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת