ארוחת חג עם ילדים ארוחת חג עם ילדים

איך עוברים את ארוחת החג עם תינוק?

מה עושים כשתינוק חדש הצטרף למשפחה? איך מצליחים לתמרן בין שעות השינה שלו לבין שעות הארוחות המשפחתיות?

ארוחות משפחתיות הן בדרך כלל אירוע משמח ומהוות הזדמנות לפגוש את כל בני המשפחה. עד שנולד התינוק יכולתם להחליט לאן להגיע ולתמרן בין האמא לחמות ומקסימום להתלבט מה ללבוש. מהרגע שנולד הילד הראשון נקודת המבט על ארוחות משפחתיות משתנה.

ראש שהשנה מזמן לנו ארוחות משפחתיות רבות. הורים לתינוקות קטנים מוצאים עצמם מתמרנים בין הרצון לבלות ולאכול היטב לבין התינוק הקטן שדורש את שלו. או במילים אחרות בין הצורך לבלות ולחגוג לבין תינוק הדורש את שעות השינה הקבועות וארוחות הקבועות.

דבורה זהבי כהן, יועצת שינה בכירה מסכימה: "החגים הם תקופה נפלאה שכל בני המשפחה מתאחדים יחד בערב החג. השמחה וההתרגשות מלווה בחששות כגון: איך להרדים את הילדים? האם להרדים לפני או אחרי הארוחה? מכיוון שחשוב שאתם תיהנו מערב החג עם בני המשפחה, מומלץ לעשות כל מה שיהיה לכם ולילדכם נח. אין המלצה גורפת לכל הילדים, ההמלצה משתנה בהתאם לצרכים ולהרגלים של הילד".

זהבי מסבירה: "ישנם ילדים שהשכבה מאוחרת מידי תגרום להם להיות נרגנים, ממורמרים, בוכים ועוד. רצוי שכל הורה יעשה את השיקולים שלו בהתאם לטמפרמנט ולצרכים של הילד. יש תינוקות ופעוטות שמסוגלים להתמודד עם השכבה מאוחרת ויש תינוקות אחרים שאינם רגועים וזה נמשך עד ההשכבה".

בהתאם למשפחה ולתינוק כדאי להחליט איך לנהוג בארוחת החג. חשוב לפני הכל לא לשכוח להלביש את התינוק בבגדים נוחים ונעימים, למרות שמאד מפתה להלביש אותם כמו דוגמנים, לדאוג למקום בו יהיה לו נוח להירדם ולהצטייד בכל האביזרים הדרושים: מגבונים, חיתולים, משטח החלתה, מוצצים, בקבוקים, בגדים להחלפה וכו'.

10 טיפים של דבורה זהבי לארוחת חג נעימה ורגועה:

שנת צהריים: שנת צהרים מאוחרת יכולה לעזור. השכיבו את התינוק או הפעוט לשנת צהריים מאוחרת בערב החג. אם הוא ישן פעמיים ביום, דחו מעט את שנת הבוקר ואת שנת הצהריים.

נסיעה ברכב: כולנו מכירים את הפקקים בדרך לארוחת החג. השתדלו לצאת מעט מוקדם יותר כדי שילדכם יצליח להירדם ברכב ויגיע פחות עייף לארוחת חג.

הגעה מוקדמת למארחים: אם מדובר בבית שהתינוק או הפעוט לא מכרים, השתדלו להגיע מוקדם יותר לארוחת החג, כך שיהיה לו יותר זמן להסתגל לסביבה, ייתכן ויראה סימני עייפות לפני שהאורחים מגיעים ויצליח לישון מעט לפני הארוחה.

עזיבה מוקדמת בארוחת החג: אם התינוק עייף, בוכה או לא רגוע אפשר לשקול לעזוב את ארוחת החג, מוקדם יותר משאר האורחים. לרוב המארחים והמשפחה יבינו את הקושי.

משחקים: קחו עמכם חפצים שילדכם אוהב, 2-3 משחקים, כך שיוכל להעסיק את עצמו מעט. נכון אתם תצאו עם תיק ענקי מהבית אבל התארגנות מוקדמת רק תוכיח את עצמה.

מוצץ וחפץ מעבר: התינוק רגיל למוצץ, קחו לפחות שני מוצצים אתכם. כמובן שמומלץ להביא אתכם את חפץ המעבר של הילד או סדין עם הריח של הבית.

הוא עייף פתאום: ייתכן שהתינוק יהיה ערני בחלק מהארוחה, אך יראה סמני עייפות לאחר זמן מה. אני ממליצה להשכיב אותו לישון בחדר חשוך וצדדי. קחו בחשבון שזה עלול לקחת יותר זמן מההשכבה בבית, מכיוון שהוא אינו מכיר את הסביבה ואולי יהיה רועש, אבל זה בסדר שיירדם וישן. תינוקות, בעיקר קטנים, זקוקים לשעות השינה שלהם.

לא להתעקש על טקס שינה: למעשה זה ברור – כדאי לנסות להרדים את התינוק או הפעוט בכל דרך- גם אם הוא רגיל להירדם בכוחות עצמו, הוא עלול לבכות ולבקש את עזרתכם. אל תחששו לעזור לו בכל דרך אפשרית, אתם לא פוגעים בהרגלי השינה שלו.

מקלחת וטקס שינה: בערב החג, אין צורך לבצע טקס שינה במידה והילד נרדם אצל המשפחה. לגבי המקלחת, מומלץ לקלח את הילד לפני היציאה לארוחת חג או בשעות הצהריים.

הילד מאושר: זכיתם, ילדכם לא מתקשה להישאר ערני ומחויך לאורך כל הארוחה, הסבתות מתמוגגות? תיהנו מזה. ברגע שתצאו לכיוון הבית, ייתכן שיירדם כבר ברכב.

חג שמח, ואל תשכחו ליהנות!

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת