איך בוחרים רופא ילדים איך בוחרים רופא ילדים

איך בוחרים רופא ילדים

בחירת רופא ילדים היא אחת המשימות הראשונות הניצבות בפני הורים חדשים. מה כדאי לשאול? אפה לבדוק? ולמה לשים לב

 רופא הילדים של ילדכם עתיד ללוות אותכם שנים רבות. כולנו תקווה לבריאות ואריכות ימים אבל בחיים ילדכם צפויים לפגוש לא מעט רופאים, רופא הילדים יהיה הראשון אותו יפגשו הקטנטנים ממש בימים הראשונים לחייהם. יש הממליצים לבחור את הרופא עוד בזמן ההריון, כאשר אתם קצת יותר פנויים לעשות ברורים ובדיקות. בערים ובישובים גדולים מבחר הרופאים גדול, לעיתים תגלו שאתם מעדיפים לנסוע לרופא מאיר פנים עשרים דקות מאשר ללכת ברגל לרופא הקרוב למקום מגורכם.

לכן, שאתם עוד בהריון, קצת לקראת הסוף בשלב הזה שכבר מדגדג באצבעות ואי אפשר עוד להמתין ולחכות חפשו לכם את רופא הילדים הכי מתאים לכם, כך שיצא לעולם האוצר הקטן שלכם תדעו לאן לגשת, מה מספר הטלפון, שעות הקבלה ואך קוראים לרופא הילדים המיוחד שלכם.

שבעה כללי זהב לבדיקה ושאלה חשובה כאשר אתם בוחרים רופא ילדים

מומחיות: מומלץ מאוד מאוד לבחור רופא עם מומחיות ברפואת ילדים.  בדקו האם הוא עובד גם בבית חולים? ומאפה המומחיות שלו.  אם בוחרים לטווח ארוך לעיתים גם למין הרופא יש השפעה, בעתיד כשהתינוק שרק נולד יהיה מתבגר מלא הורמונים סביר להניח שיהיה לו קל יותר לשוחח עם רופא מאותו מין. חשבו האם זה שיקול בעבורכם.

בדקו המלצות, באינטרנט, אצל חברים עם ילדים, בקהילות של הורים, פורומים, פייסבוק. האם הם ממליצים, האם החוויה הייתה נעימה, אין חכמים יותר כבעלי ניסיון.

יחס אישי: עם כל התעודות וההתמחויות הקשות וארוכות השנים חשוב לבדוק אם הרופא נעים לכם, האם הוא נחמד? רגיש? אמפטי? האם יש לו סבלנות? האם הוא מכבד גם אידאולוגיות ופילוסופיות חיים שונות כמו למשל סגנון הורות אחר, יחס לברית מילה, האכלה, שגרת חיסונים אחרת, הנקה מאוחרת , שימוש או אי שימוש בתרופות, טיפולים אלטרנטיביים,  אורח חיים צמחוני או טבעוני, האם יהיה לכם נעים ומכבד להגיע ולדבר איתו ??

זמינות: בדקו את שעות העבודה של הרופא. האם הוא נמצא כל יום? האם הוא עובד אחה"צ? האם הוא נותן את מספר הטלפון הנייד שלו למקרי חירום? מה קורה בסופי שבוע? מה אתם נדרשים לעשות במקרי חירום?

והאם יש אחות זמינה לשאלות שצצות. מה קורה במצב בו אתם צריכים להגיע למרפאה לבדיקה עם ילד בריא? האם יש שעות מיוחדות המיועדות לכך בכדי שלא תבלו בחדר הקבלה עם ילדים חולים ואז עלול הקטן שלכם להדבק?

נגישות: בדקו האם המרפאה נגישה לעגלת תינוק, האם יש פינת החתלה? פינת הנקה?  האם יש בחדר הקבלה אזור המיועד לילדים גדולים קצת יותר עם משחקים? חוברות קריאה?

מחליפים: לפעמים גם רופאים חולים, לפעמים נוסעים לחופשה או סתם לוקחים יום חופש, מה קורה אז? מי מחליף את הרופא? אם בכלל…

שרותים נוספים במרפאה: יחד עם בדיקת הרופא יש צורך לעיתים בלא מעט בדיקות אחרות. בדיקות דם, אולטרסאונד, צילומים, בית מרקחת, אחיות ועוד. לאן תשלחו כאשר תאלצו לבצע בדיקות אלה? האם זה קרוב? נגיש? מתאים לכם?

בסופו של דבר אחרי כל הברורים, השאלות והבדיקות הקשיבו לתחושת הבטן שלכם (!!) גם אם מדובר ברופא הכי מקצועי ומומלץ בעולם, אם לכם משהו מרגיש לא נוח, לא נעים גם אם זה לא לגמרי ברור לכם למה, חפשו רופא אחר שאיתו תרגישו הכי בטוחים ושלמים כי בסופו של דבר מדובר באוצר היקר ביותר שלכם.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת