מזונות מומלצים לקטנטנים מזונות מומלצים לקטנטנים

עשרת המזונות המומלצים להתפתחות הפעוט

שפע המזון הקיים היום מבלבל הורים רבים המתלבטים מה נכון להגיש לקטנטנים לאכול ומה חשוב לשלב בתזונה היומית. לפני שאתם מתבלבלים- הנה 10 מזונות בריאים שכדאי לשלב בתפריט.

יוגורט: נקרא מזון פונקציונאלי כיוון שהוא מכיל חיידקים ידידותיים, המחזקים את פלורת המעיים של הפעוט.

דג סלמון: מכיל חומצות שומן מסוג אומגה 3 החשובים להתפתחות תקינה של המוח. בנוסף הוא מכיל חלבון וויטמין B12 .

עגבנייה: עגבנייה בכל דרך- עגבנייה מבושלת, חיה, ברוטב או ברסק. מכילה ליקופן שהוא כיטוכימיקל, נוגד חמצון חזק מאוד המשתחרר בזמן בישול. העגבנייה מכילה ויטמין C וגם סיבים תזונתיים.

בננה: בננה עשויה להיות חטיף בריא. הבננה מכילה עמילן שמקנה את תחושת השובע. מעלה רמת  הסרוטונין (נוירוטרנסמיטר – מוליך עצבי) במוח המשפיע על מצב הרוח. בבננה יש כמות גדולה של אשלגן החשובה לפעילות השרירים. כמו כן, היא מהווה מקור לאנרגיה זמינה ועוזרת ללמידה ולריכוז.

חלב ומוצריו: חלב הוא בעל ערך תזונתי גבוה. מכיל חלבון, ויטמינים מקבוצה B וסידן ולכן כדאי לכלול אותו בתפריט של הפעוט כ – 3 מנות חלביות ביום.

ביצה: ההמלצה לפעוט היא ביצה אחתליום בשל הערך התזונתי הגבוה. הביצה מכילה חלבון, כולסטרול וגם ויטמין B12

פחמימות (לחם, פסטה, קוסקוס, תפו"א): אכילת פחמימות מעלה את רמת הסרוטונין במוח ומקנה תחושת רוגע ושובע. מאוד לשלב אותם בכל הארוחות כולל בארוחות בגן. פחמימות מכילים גם ויטמינים מקבוצת B.

בשר ומוצריו: חשובים בתפריט של הפעוט וכוללים בשר בקר/ עוף/ הודו. קבוצה זו מכילה ברזל, אבץ, חלבון, ויטמין B12 ורכיבים נוספים החיוניים לבריאות.

שמן זית/ שמן קנולה: מגיל שנה עד גיל 3 אין להגביל בכמות השומן. קבוצה זו מספקת את האנרגיה הדרושה להתפתחות תקינה של הגוף. עדיף לבשל בשמן רב בלתי רווי (שמן סויה, תירס, חריע או קנולה) או שמן חד בלתי רווי (אבוקדו ,זיתים ,שמן זית) מאשר עם  שומן רווי (שמנת, חמאה, מרגרינה).

מים: הגוף שלנו מורכב מ60% מים אשר נמצאים בכל תא. מים נמצאים בכל מזון כולל חלב. המים עוזרים לפעילות סדירה של המעיים. בלי מים הגוף שלנו לא יכול להתקיים. פעוט זקוק ל3 -4 כוסות ליום (750 -1000 סמ"ק).

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת