משלוחי מנות וממתקים לילדים משלוחי מנות וממתקים לילדים

על חג פורים, משלחי מנות וממתקים לילדים

נשמע שחג פורים הוא חג הממתקים והאוכל. חטיפים, צבעי מאכל והמון סוכר. הדעות בקרב ההורים חלוקות האם לאפשר לקטנטנים אכילת ממתקים או למנוע. למעשה במשך כל השנה אנחנו משתדלים שהם יאכלו בריא, חושפים אותם לטעימות מזון ודואגים. ואז מגיע חג אחד שמח במיוחד עם המשפט במגילת אסתר שדורש לחגוג "וּמִשְׁלֹחַ מָנוֹת אִישׁ לְרֵעֵהוּ". כותבי המגלה לא הכירו את הבמבה ואת החטיפים והמרשמלו כשכתבו את הדרישה אבל היום, בעידן של שפע ממתקים שול וזמין, אולי כדאי לחשוב שוב על משלוחי מנות ועל חינוך הילדים שלנו לתזונה נכונה.

כדי להבין איך להתייחס לממתקים בכל השנה ובעיקר בפורים פנינו לורד יפה חאיק, דיאטנית קלינית המתמחה בילדים.

ורד יפה חאיק מסבירה שהילדים שלנו, למרות כל השפע מסביב ואוסף הממתקים הרב לא באמת זקוקים לממתקים:"הממתקים והחטיפים הם המזונות היחידים בפירמידת המזון שאינם נחוצים לגוף. עם זאת, בגלל כמויות החטיפים הסובבים אותנו בכל מקום, קשה לעמוד בפיתוי. לתפיסתי אין צורך להימנע מהם לחלוטין.  צריך לעשות בחירה מושכלת ולהבין שלא כדאי לאכול רק מהם או כמויות גדולות".

 אז לאפשר או לא לאפשר אכילת ממתקים?

"הורים רבים מתלבטים האם לשים גבולות בנושא, ואיך לעשות זאת. מרבים אני שומעת שהם חוששים מלהפוך את הנושא ל'טאבו', שדווקא כן כדאי לחשוף את הילדים בכדי שלא ייווצרו חסכים. צריך לחשוף את הילדים לממתקים, כדי שהילדים ילמדו להתנהל נכון. אסור שהנושא (כמו כל נושא האוכל) יהפוך לטאבו, שאין אסור ומותר הכל במידה. אבל יש בעיה. ובעיה קשה: רוב הילדים היום אוכלים הרבה מאד ממתקים על בסיס יומי. הרבה יותר מחטיף אחד ביום. כשאנחנו מציעים להם עוד אחד מיוזמתנו החשיפה גדלה. מעבר לכמות הקלוריות העודפת ולכך שלעיתים קרובות אכילת החטיף באה על חשבון צריכת ארוחה מזינה יותר. את התוצאות של כל אלה, אם טרם ראינו בהשמנה או בעששת, אנחנו עוד נראה אפילו בדמות אבנים בכליות, השמנת יתר, חסרים תזונתיים ועוד.

לוותר או לשכנע את הילד לקחת פירות במקום?

"זה אולי מצב אידיאלי אבל בעייתי, מכיוון שאין אחידות בין משלוחי המנות, כך שילד אחד (והוא דווקא לא הילד שלי…) יקבל משלוח מנות כזה בעוד האחרים (כולל הילד שלי) יקבלו משלוח מנות עתיר ג'אנק. ללא תאום ציפיות ואחידות, הילדים עלולים להתאכזב, ובכיתות הגבוהות יותר, אף להפגע מכך חברתית".

ורד יפה חאיק מוסיפה:  "ילדים  צעירים, ניתן עוד להרגיל, שמשלוחי מנות אינם רק זבל, אלא הם יכולים להשדרג ולהיות בעלי ערך תזונתי. דבר נוסף חשוב לא פחות: פורים הוא חג כל כך שמח ומרגש, בעיקר עבור הצעירים יותר. ההתרגשות מהתחפושות ומהאווירה היא כה גדולה. משלוח מנות גדול או קטן, עם יותר ממתקים או פחות,  לא יהיה זה שיעכיר את האווירה. רעיון נוסף הוא עוד רעיון שהוא העדיף בעיני: לקנות צעצוע קטן ולצרף לו אוזן המן או מטבעות שוקולד. הפוקוס יהיה על הצעצוע במקום על הממתקים ".

יש אלטרנטיבות בריאות?

"לילדים קטנים אני מציעה לגוון ובמקום כמות ממתקים וצבעי מאכל  לשים פירות יבשים, מאפים ביתיים כמו אוזני המן או מאפינס עם פצפוצי שוקולד או עוגיות, מרשמלו ללא צבעי מאכל, חטיפי חלבה, חטיפי בוטנים או אגוזים לילדים גדולים יותר. מציעה לבדוק מה מכילים החטיפים ולוותר על צבעי מאכל או על דברים המכילים שומן טראנס. אפשר להוסיף בייגלה או חטיפי אנרגיה, שוקולד איכותי או כדורי תמרים".

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת