טו בשבט בטוח לילדים טו בשבט בטוח לילדים

טו בשבט בטוח לילדים

כשאנחנו מבוגרים חג טו בשבט הוא בעיקר בדיקת כמות הקלוריות שאכלנו בפירות היבשים. מהרגע שהפכנו להורים הקלוריות חשובות פחות ואילו הבטיחות והסכנה בפירות יבשים ובפיצוחים משתלטת על החג.

פירות יבשים ואגוזים למיניהם, בריאים. אגוזים עשירים בחלבון, שומן, מינרלים כמו ברזל, אבץ, אשלגן, מגנזיום וסידן וויטמין B.  האגוזים עשירים גם בחומצות שומן חיוניות. בפירות יבשים מינרלים חיוניים כמו אשלגן, מגנזיום, זרחן וברזל. ופירות יבשים כתומים מהווים מקור טוב לבטא קרוטן.

למרות היתרונות של פירות יבשים ופיצוחים הם מסוכנים לילדים ולא מומלצים לאכילה ללא טחינה או חיתוך באופן דק. הסכנה בפיצוחים וגם בפירות יבשים היא מפני חנק. פיצוחים למיניהם, בעיקר גרעינים ובוטנים, הידועים בתכונתם לספוח נוזלים, לתפוח ולחסום את דרכי הנשימה ובכך עלולים לגרום לחנק. גם תאנים מיובשות, תמרים ומשמשים יבשים, שמרקמם הדביק עלול לגרום לחנק, כאשר קנה הנשימה של הפעוט עדיין לא בשל דיו.

מה מסוכן בפיצוחים ובפירות יבשים?

  • דרכי הנשימה של ילדים קטנים אינן מפותחות דיין: הן צרות וקטנות יותר משל מבוגר, כל זה גורם לסיכוי גדול יותר להיחנק

  • גם רפלקס השיעול שנועד להוציא חפץ זר שחדר לדרכי הנשימה אינו מפותח דיו ולכן כאשר הפעוט נחנק הוא לא ידע להתמודד עם העצם בגרונו.

  • לילדים קטנים אין שיניים טוחנות מפותחות וחזקות בכדי ללעוס היטב את המזון, ולכן קיים סיכון גדול יותר לשאיפה של מזון בשלמותו ושוב להיחנק.

מי בסיכון?

ארגון בטרם מסביר שתינוקות בשנת החיים הראשונה ופעוטות עד גיל 4 הן קבוצות הגיל הנמצאות בסיכון להיפגע מחנק. למעשה אלו ילדים שאין לתת להם פיצוחים, גם לא בהשגחה.

אז איך כדאי לאכול פירות יבשים או פיצוחים?

אם אתם רוצים לשתף את הילדים במאכלי החג הקפידו לטחון את הפירות היבשים או לשלבן אחרי טחינה באפייה. חלק מהאגוזים והבוטנים מגיעים גם בצורה טחונה.

אפשר לבשל פירות יבשים או לחתוך לחתיכות קטנות מאד ולאפות בעוגה או לבשל.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת