תזונת תינוקות תזונת תינוקות

מה לאכול כדי להישאר בריאים בחורף

אצל רוב האנשים החורף, מזג האוויר המתקרר ואיתו שעות רבות יותר של חושך, מתקשרים לשוקו חם ולעוגה טעימה. דיאטנים יעידו שלא רק מבוגרים מחפשים דברים טעימים ופחמימות, גם ילדים רוצים לאכול אוכל מתוק יותר. מסתבר שהקשר בין מזג האוויר לרצון שלנו לאכול מורכב ויש לו אפילו הסבר ביולוגי: בחורף קיימת ירידה ברמות הורמון הסרוטונין המווסת תחושות ורגשות הקשורים למצב הרוח, הרעב והשובע. כשקר וחשוך רמת הסרטונין יורדת ומכאן גם הרצון לאכול פחמימות ומתוקים, המעלים את רמת הסרטונין בחזרה.

הירידה ברמת הסרטונין היא לא תרוץ לגשת כל הזמן למקרר ולאכול, אם תקפידו על תזונת תינוקות מאוזנת ותדאגו שגם הילדים יאכלו טוב ונכון, הצורך לפתוח את דלת המקרר תפחת ובמקביל הגוף יתחזק ויתמודד עם כל מחלות החורף.

על מה כדאי להקפיד בחורף

שתייה: אנחנו נוטים לדבר על שתייה בהקשר לקיץ וחום, אבל גם בחורף חשוב לשתות ולדאוג שהילדים יישתו מספיק. שתייה מוסתת את חום הגוף וחשובה תמיד. אפשר לשתות משקאות חמים כמו חליטות צמחים או תה, בלי קופאין לילדים.

פירות וירקות: למרות שלפעמים אנחנו מעדיפים דברים חמים ולא קרירים, אכילה של פירות וירקות  חשובה. בפירות ובירקות ישנם ויטמינים ומינראליים החשובים למערכת החיסון שלנו. מומלץ לחפש את פירות העונה ולאכול בכל יום גם פירות וגם ירקות. חשוב להקפיד על צריכה של פירות עשירים בוויטמין C  המצוי בפירות הדר, תותים, קיווי, פלפל, עגבנייה ובפירות וירקות נוספים. כמובן שכמה שיותר טרי יותר טוב, אבל ניתן גם לאכול מבושל כמרק. חתכו כל יום פירות לילדים ועודדו אותם לאכול.

שומן: יש לנו נטייה לוותר על השומן אבל חשוב לזכור ששומן קריטי להתפתחות ילדים ומומלץ גם בחורף לא לבחור מוצרים נטולי שומן לגמרי.

פחמימות: כמו שהבנתם הגוף שלנו מחפש פחמימות בחורף ולכן כדאי לתת לו אותם. עדיף לבחור בפחמימות מורכבות. מומחים טוענים כי אכילת פחמימות יכולה להעלות את רמות הסרוטונין במוח וכך לגרום להרגשה טובה, לרגיעה ולשובע. מומלץ לשלב פחמימות מורכבות כמו אורז מלא, לחם שיפון או שיבולת שועל, גריסים וקוסקוס, בתזונה החורפית של הילדים.

ארוחות חמות

בחורף נעים ונחמד לאכול תבשילים חמים ולא קרים. לא סתם יצאו לתבשילי הקדירה כמו חמין, שם של מאכל חורפי.  מאכלים מומלצים הם כמובן החמין, שמכיל בשר בקר רזה, קטניות או גריסי פנינה וחיטה. אם אתם מתלבטים האם לתת לילדים קטניות- ניתן להנביט אותם לפני הבישול, במסננת, וכך להפחית את כאבי הבטן הנלווים לאכילתם על ידי ילדים.

מרק

מה לא אמרו על מרק עוף של הסבתות, הוא נקרא הפניצילין של הטבע. מרק מחזיר לגופינו נוזלים בימים קרים והוא מהווה ארוחת ערב או צהרים מלאה, ותורם לתחושת שובע. מומלץ להכין מרקים עם חלבון בפנים כנתחי עוף וגם לבשל מרקים עשירים בירקות, במיוחד ירקות כתומים (גזר, בטטה, דלעת ודלורית) העוזרים לחיזוק מערכת העיכול והמערכת החיסונית. לילדים קטנטנים מומלץ לטחון את המרקים כדי שיהיה קל יותר לספוג מהם

מרק כתום עשיר ובריא

מתכון למרק חורפי כתום עשיר בבטא-קרוטן

המצרכים

2 בטטות גדולות חתוכות לקביות

4 גזרים חתוכים לקוביות/עיגולים

דלעת חתוכה לקוביות

1 בצל גדול

2 שיני שום

2 כפות שמן קנולה

מלח ופלפל לפי הטעם

אופן ההכנה:

מאדים בסיר את הבצל והשום בשמן

מוסיפים לסיר את הירקות הכתומים ומערבבים.

משאירים להתבשל מספר דקות.

מוסיפים מים עד לכיסוי של הירקות.

מבשלים עד להתרככות של כל הירקות, רצוי לא להרבות בבישול כדי לשמור על הערכים של הירקות.

מוסיפים מלח ופלפל וטוחנים את המרק בעזרת בלנדר ידני

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת