התפתחות תינוקות התפתחות תינוקות

טיפים ועצות להתמודדות עם מצב חרום

רוחות מלחמה מנשבות וזה מדאיג ומפחיד את כולנו. קרן בן ארי פסיכולוגית קלינית בכמה עצות שעוזרות להתמודד. בתקווה שלא נצטרך להשתמש בהן

במצבים כאלה אנחנו ההורים מתווכים לילדים את המציאות בהתאם לרמת ההבנה והגיל שלהם. חשוב לזכור – צריך לתווך את המציאות ולא להסתיר או להכחיש אותה! ילדים מבינים הרבה יותר ממה שנדמה לנו והסתרה עשויה לבלבל אותם מאוד. כדאי להוסיף תמיד מסר מרגיע: אבא ואמא שומרים עליך (לקטנים) או הצבא מגן עלינו (ליותר גדולים).

לא להתעלם ולענות: חשוב לענות להם על כל שאלה ברצינות ובכנות (בהתאם לגיל). כדאי לכוון אותם לפעולה – במקרה שיש אזעקה צריך לרוץ למקלטים.. ולבחון איתם ביחד כל מיני תרחישים אפשריים שיכולים להדאיג אותם (מה קורה אם יש אזעקה ואנחנו רחוקים מהמקלט, או מה קורה אם אנחנו ישנים ולא שומעים אזעקה וכד').

להכיר את המרחבים המוגנים: רצוי לעשות סיור ביחד ולראות את המקלט או מקום המסתור. לחשוב יחד מהו המסלול הכי מהר להגיע אליו מהבית. אפשר להפוך את זה למשחק עם הילדים, תחרות מי מגיע יותר מהר.

שגרה: לנסות לשמור על שגרה כמה שיותר. גם אם הילדים מבקשים לעבור למיטה של ההורים בלילה עדיף לשבת לידם ולהרגיע אותם במיטה שלהם, למשל. שגרה משדרת בטחון לילדים ומרגיעה אותם.

כמה שפחות טלוויזיה: כדאי לצפות מעט בטלוויזיה (העצה הזאת תקפה גם לנו המבוגרים)

מה קורה כשלילד קשה? במקרה והמצב יהיה ממושך יכולות להופיע תגובות של חרדה כמו בכי מרובה, רגרסיה בתפקוד (הרטבה למשל), הצמדות להורים וכד'. אין מה להיבהל, זה נורמלי. כדאי לנסות להכיל את זה כמה שאפשר וגם לשדר לילדים שזה מצב זמני ועוד מעט יגמר. לנסות לשמור על השגרה בכל זאת.

לעשות ולהתמודד: עשייה מפחיתה חרדה (אצל כולם). כדאי לתת לילדים תפקידים (אפילו טיפשיים כמו לשמור על הדלת במקלט) כדי להעסיק אותם

במקרה ומופיעה תגובת חרדה חריפה כתוצאה מנפילה של טיל או אזעקה כדאי לחבק את הילד, להגיד מילים מרגיעות. להגיד במילים מה היה: "היתה אזעקה ושמענו רעש חזק, רצנו למקלט. נבהלנו מאוד…עכשיו הכל בסדר ואפשר לצאת מהמקלט". בהמשך מומלץ לדאוג לצרכים ראשוניים (גם למבוגרים) כמו אכילה ושינה ולנסות להמשיך בשגרה כמה שיותר בלי להימנע מיציאה מהבית וכד'.

משחקים:  מומלץ לעודד את הילדים למשחק דמיוני שקשור לאירועים, לבנות או לצייר ביחד מקלט שאליו ירוצו הבובות או לשחק במלחמה עם טילים. משחקים כאלה עוזרים לילדים לעבד את המציאות ומרגיעים.

ואל תשכחו לשמור על עצמנו, לאכול ולישון, כדי שיהיה גם לנו המבוגרים, כוח.

מוזמנים ליצור קשיר עם הפסיכולוגית קרן בן ארי

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת