זמן אמא זמן אמא

מתי יש לך זמן?

את עמוסה, את לא ישנה טוב מהיום שהם נולדו, את אוכלת רק כשיש לך זמן לעשות את זה ולא תמיד זה קורה. את דרוכה לכל רעש שבא מכיוון החדר שלהם, מקשיבה לנשימות, מסניפה את הריח, 24 שעות ביממה את עסוקה בלהלביש, לאכול ולדאוג שיהיה לכם הכל. שיהיו בריאים, עטופים, שיהיה להם חם, נעים ושמח.

ואם את לא עסוקה פיזית הראש עסוק, עמוס בתכנונים למחר, לפעילות לאחר הצהרים, לזכור שאת צריכה גם להתאמן, לבשל, לנקות ולכבס. בנוסף להיותך אמא את גם בת זוג ולכן גם צריך זמן זוגי, צריך לזכור לחבק אותו כשהוא נכנס הביתה ולא לנבוח עליו, צריך לזכור שגם לו יש רגשות, וצריך גם זמן אינטימי. זה אומר שצריך גם לשמור על הגוף, להוריד שערות ולדאוג ללבנים נקיים וסקסיים אם אפשר.  אם נקיים אז צריך גם לנקות את הבית, צריך לזרוק את הזבל, וצריך למלא את המקרר אחרי שרוקנו אותו בניקיון. אם צריך לקנות אז צריך לעבוד קשה כי מחירי הגבינות עלו, וצריך לקנות חיתולים, מגבונים, ומוצצים. צריך וצריך וצריך.

כל הדברים האלו שאנחנו "צריכות" ביום יום שלנו הם גוזלי אנרגיה. ההתעסקות האינסופית בהם מותירה אותך אמא ריקה, עייפה, מתוסכלת ומרירה.

הגיע הזמן לעשות לעצמך. אנא ממך שנני: מהיום מושג חדש, "זמן אמא".

מהו זמן אמא?

"זמן אמא" זהו זמן שמוקדש רק לאמא. זמן אמא זה לא זמן בית. זה גם לא זמן אבא ולא זמן ילדים, זה זמן שמיועד לאמא- לך.

מה את עושה ב"זמן אמא"?

כל מה שאת רוצה לעשות בזמן הזה. רוצה באמת, לא צריכה ולא חייבת. נגיד לבשל (אלא אם זו אהבה גדולה) זה לא נחשב. גם לנקות לא. גם לקפל כביסה לא וגם לנקות לא. גם להכין רשימה של דברים שאת צריכה לעשות כשתסיימי להיטען באנרגיות ב"זמן אמא" לא נחשב.

לזמן אמא יש מטרה מאוד ברורה- להטעין אותך באנרגיות חדשות. אנרגיות של עשייה, שימלאו לך את הבטן מבפנים בפרפרים, בהתרגשות, בהתלהבות ובשמחת חיים שהיתה לך לפני שהיום התמלא במשימות "צריכה".

אם כן, מה את עושה בזמן אמא?

כמה אופציות:

את שותה קפה עם הרגליים למעלה,

את יכולה לצאת לשופינג,

ללכת למספרה,

לשים לק,

ללכת לעיסוי,

לפגוש חברות,

לקרוא ספר טוב,

או לעשות כל דבר אחר שבא לך, שכייף לך שאת מפנטזת עליו כבר המון זמן

בשביל זה זהו "זמן אמא".

איך גורמים ל"זמן אמא" לקרות?

קודם כל את מתחילה בלהאמין שמגיע לך זמן אמא, כדי שתוכלי למלא מצברים ולהכין לילדים שלך אמא טובה יותר אמא שמחה ומלאה באנרגיה. את לא ממלאה את המצברים ברגשות אשמה או במשימות אחרות, את ממלאה אותם באנרגיה, בשמחה, כזו שתחלקי עם כל בני הבית כשתחזרי.

אחרי שאת מאמינה מבפנים שמגיע לך, את נועצת ביומן המשפחתי "זמן אמא"- בתור התחלה לפחות פעם אחת בשבוע, בשאיפה להתקדם ל"זמן אמא" פעם ביום. את כמות הזמן את תקבעי, את מומחית מספר אחת בחייך, את יודעת בדיוק מה את יכולה לעשות ומה את באמת רוצה לעשות.

ראי הוזהרת: "זמן אמא" הוא ממכר, אחרי שתנסי כמה פעמים לא תרצי לוותר עליו אף פעם וטוב שכך, כי כשאת במיטבך, כל הבית במיטבו, הילדים יקבלו אותך שמחה, תהני לבלות איתם, החיוך יהיה אמיתי, מהבטן ולא כי את צריכה לחייך שעתיים עד שהם יילכו לישון. בן הזוג שלך יקבל אותך מחבקת כי יש לך אנרגיה גם עבורו, הוא יקבל אותך אוהבת והאינטימיות תחזור לאט לאט כי את לא מוותרת על עצמך יותר בתוך המאזן הביתי. אז נעצי לעצמך כבר ביומן "זמן אמא" לפחות פעם אחת.

הכותבת, לירון גור שטייגמן היא מנטורית לנשים ואמהות בדילמות שונות בתוך האימהות, מנחת סדנאות, מפגשים והרצאות, יועצת ומתמחה באימון אישי וקבוצתי ובמתן כלים לשדרוג איכות החיים שלנו בדרך מעשית, יצירתית, חווייתית ואחרת. תובעת המושג "זמן אמא" ומייצרת הערכה "השעה ה-25". 

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת