גישה הורית גישה הורית

הגישה ההורית שלך

עוד לפני שנכנסנו להריון אנחנו, הנשים, זוכות לשמוע על איך נכון להיות אמא, מתי זה נכון עבורנו ואיך נתנהל כשהיצור הקסום הזה ייצא מאיתנו אל העולם ונכיר מציאות חדשה. כשמגיע הרגע המופלא ואנחנו נכנסות להריון ומתקרבת הלידה, אנחנו צריכות לשאול את עצמנו, מהי הדרך הנכונה עבורנו לחוות את האימהות?

אנו נשמע מהסביבה מה צריך לעשות, נראה איך חברותינו האמהות החדשות מסתגלות ונצפה בכתבות ותכנים שונים במדיות הרבות איך אמא בימינו צריכה להיות. אבל האם כל אלו נכונים עבורנו? עבורך?

איך נדע מהי הדרך הטובה בשבילנו? ומהי הגישה ההורית שלנו? האם מה שמייעצים לנו נכון עבורנו או לא?

לחקור! ממש לקרוא ולבדוק. להיכנס לכתבות ומאמרים שונים באינטרנט ולקרוא על נושאים הקשורים בגידולו של התינוק. חשוב לספוג כמה שיותר מידע וגם להתייעץ עם מי שנח לנו איתו. ובסופו של דבר – הכי חשוב – ליצור מכל המידע הזה מעין רעיון כללי למה שמתאים לך, לך ולבן/בת זוגך, למנטליות ולהוויה שלך כי חשוב שתרגישו בנח עם ההחלטות שלכם ועם הגישה ההורית שתבחרו. כמובן שכשהתינוק מגיע, מה שחשבת שיהיה ייראה קצת אחרת ותיאלצי להתמודד עם המציאות ולהתאים אליה את הגישה ההורית שתכננת.

סינון ביקורות מהסביבה – "הוא נושם במנשא הזה"? "לא קר לו?" "את לא מניקה?" "אה את מניקה?" "הוא לא ישן כל הלילה?" "לא צריך להחליף לו?" ועוד ועוד! אם זה מחברה, אמא או שכן מקסים צריך לדעת לסנן. זכרי שאת ה – אמא שלו ואת יודעת הכי טוב מה הוא צריך

לא להתאכזב!אם זה קושי בהנקה, שינה, גזים ועוד… תמיד תזכרי שכל תינוק הוא עולם ומלואו וכך גם כל אם טרייה. אל תחושי אכזבה מעצמך או מהמציאות החדשה ונטרלי שיפוטיות כלפייך מהסביבה או מעצמך. השנה הראשונה לחיי התינוק עמוסה בהסתגלויות ושינויים רבים ולכן גם אתגרים לא מעטים. הכי חשוב – לשמור על עצמך ולדבוק באמת לך ומה שמרגיש לך נח ונכון וכך תעשי גם את מה שנכון עבור התינוק שלך. תפרקי ותחלקי את הקשיים שלך עם עם כל מי שנח לך.

להתייעץ ולא להתבייש – אם את מרגישה צורך להתייעץ בנוגע לנושא מסוים, אל תתביישי! להיפך, זה מבורך, אם תבחרי באנשי מקצוע או סביבה קרובה חשוב שתרגישי בנח. גם אם העצה לא נשמעת לך חשוב להקשיב ולשמור על ראש פתוח, לקחת מזה מה שמתאים לך ולגישה ההורית שלך ולהמשיך הלאה.

סמכי על האינטואיציה שלך! – אל תתעלמי ממנה! מעבר לתשעת החודשים בהם התינוק היה בתוכנו וניזון מאיתנו. גם לאחר שנולד אנחנו מרגישות אותו, ישנות לידו, נושמות אותו, מזינות אותו ומספקות לו את כל צרכיו – הרגשיים והפיזיולוגיים. אנחנו מכירות אותו הכי טוב ולכן האינטואיציה שלנו לא משקרת, הקשיבי לעצמך וסמכי על עצמך וגם על תינוקך.

אז באיזו גישה הורית שתחליטי לבחור, זכרי תמיד ללכת עם האמת שלך ועם מה שנח ומתאים לך. התכנסות פנימה תיתן לך את התשובות הכי טובות עבורכם.

מה שטוב לך, טוב גם לתינוק שלך ולהיפך!

יסמין קופר גזיאל, מנחת הורים לתינוקות בנושאי שינה וגמילה.

יש לכם שאלות נוספות? מוזמנים לדף הפייסבוק שלי והבלוג

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת