גמילה מחיתולים בסוף שבוע אחד גמילה מחיתולים בסוף שבוע אחד

גמילה קלה מחיתולים בסוף שבוע אחד

גמילה היא תמיד נושא המעניין הורים. בחלק מהגנים ישנה דרישה לילדים גמולים מחיתולים עד לחודש נובמבר. גמילה מחיתולים ורכישת הרגלי ניקיון, כמו תהליכי התפתחות אחרים, הינם מרכיב משמעותי בגיבוש אישיותו המתעצבת של הפעוט. גמילה הנעשית בזמן ומתבצעת על מי מנוחות, בהרמוניה בין הילד ובין ההורים, תתרום לדימוי העצמי של הילד, לביטחון העצמי שלו ולתחושת העצמאות והשליטה בעולמו.

אנחנו מודעים לאילוצים השונים כמו דרישה בגנים העירוניים לסיים את תהליך הגמילה מהר אך חשוב לזכור כי בגמילה הנעשית בטרם עת, הילד מתנסה בכישלונות חוזרים ונשנים ובכך נפגע הדימוי העצמי שלו והביטחון העצמי שלו. אם אין הכרח לגמול כדאי להכיר את הסימנים המעידים על בשלות לקראת גמילה מחיתולים ביום אחד:

כדאי לזכור שבגיל הזה ישנו פער גדול בין התפתחות מוטורית או שפתית בין ילדים. ילד בן שנתיים יכול ללכת, לטפס ולרוץ ואילו חברו, באותו הגיל, יכול להיות רק בשלב ראשית ההליכה או ראשית התפתחות שפתית. לכל אלה יש משמעות בגמילה רצוי להתייחס לשלב בו הילד נמצא ולא רק לגיל:

מוטוריקה גסה: הפעוט יכול לצעוד לשירותים לבד, להרים ולהוריד את הקרש, להתיישב על האסלה או על הישבנון ופעולות נוספות המעידות על עצמאות.

מוטוריקה עדינה: הפעוט יכול להוריד בגדים, לכפתר כפתורים וכו. כמובן שכדאי להלביש בגדים מתאימים בתקופת הגמילה, להימנע לכפתורים ולהעדיף סקוצ'ים ומכנסי גומי.

התפתחות קוגניטיבית: הפעוט מסוגל לקלוט היכן עושים את הצרכים, יכולת חיקוי של המבוגרים, הוא מראה יכולת הבנה של התהליך.

התפתחות מנטאלית: הפעוט שולט בשפה, מבין הוראות, הצעות. ניתן לתקשר איתו והוא משתף פעולה.

התפתחות רגשית: הפעוט מביע צורך לעצמאות ולשליטה.

התפתחות שפתית: הפעוט מודיע שעשה או רוצה לעשות את צרכיו. הוא מדבר על הנושא ומשווה את עצמו לאחרים בני גילו או בני משפחה. הוא מביע רצון להיפרד מהחיתול ומבחין בהבדלים בין עשייה בבגדים או בחיתול, לבין השירותים.

גמילה בסופ"ש – איך מתחילים

איך מצליחים לגמול במהירות, מבלי לתסכל את ההורה או את הילד, מסתבר שניתן, בהנחה שמדובר בפעוט המגלה שיתוף פעולה

חשוב להבחין בסימני מוכנות לגמילה אצל הילד ובמיוחד גילויי מוטיבציה של הפעוט להפסיק את השימוש בחיתול. מפנים סוף שבוע ארוך (יומיים) לנושא, לפני כן מומלץ לחשוף את הפעוט במשך כשלושה שבועות, לפני כן, לספרים וקלטות בנושא. מסבירים לו שאת הצרכים עושים בשירותים. מציגים בפניו דוגמה אישית

שלב ראשון- קניות:

תחתונים: ניגשים עם הפעוט לחנות ועושים חגיגה מנושא רכישת התחתונים החדשים בשבילו. כדאי לשתף אותו בבחירת צבעים, ודוגמאות. כדאי לרכוש מספר רב של זוגות תחתונים, כ 20 — 30 כי יהיה צורך להחלפות רבות בהתחלה. לא יהיה זמן לכבס ולייבש. קיומם של מספר רב של זוגות של החלפה מפחית את הלחץ מההורים בתהליך.

קונים בובה שיכולה לעשות פיפי: עוזרים לפעוט ללמד את הבובה לעשות פיפי בשירותים ומרעיפים על הבובה מחמאות כל פעם שמצליחה. מזמינים את הפעוט להשתתף גם הוא בחגיגה

שלב שני – היישום:

מסירים לפעוט את החיתול

לוקחים את הפעוט לשירותים כל חצי שעה ומשתדלים שיישב על האסלה במשך כחמש דקות

משבחים אותו בכל מקרה בו הוא עושה באסלה

מעודדים אותו להודיע כאשר חש צורך.

פעם בחצי שעה, בודקים לו פיזית את התחתונים ומשבחים אותו בכל פעם שהתחתונים יבשים

במקביל ממשיכים לבדוק, לקחת לשירותים ולשבח גם את הבובה.

כאשר מרגישים התקדמות של ממש בתגובות הילד, עוברים לפרקי זמן ארוכים יותר של שעה. ואחר כך שעה וחצי וכן הלאה

יש לציין כי לא תמיד מסתיים התהליך תוך שבוע אחד ובמקרים רבים הוא נותן דחיפה רצינית לנושא הגמילה אך דורש עבודה נוספת.

ואנחנו בהאגיס מוסיפים – להאגיס יש מספר פתרונות לגמילה ולילדים שהולכים לגן בשלבי גמילה שונים. אפשר להיעזר בהאגיס פול אפס שהם תחתוני גמילה בעלי ציורי קסם של דיסני הנעלמים כשהילד מרטיב. הם נראים כתחתונים ולעיתים ניתן להיעזר בהם בשלבי הגמילה השונים ובעיקר כשצריך לצאת מהבית או לשלוח ילד בשלבי גמילה לגן.

הכותב הוא פסיכולוג המתמחה בגמילה והרטבת לילה לאתר של ד"ר ברוך קושניר

רוצים לקבל הטבות ולהיות מעודכנים? הצטרפו עכשיו למועדון האגיס

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת