איך מתחילים לגמול מחיתולים איך מתחילים לגמול מחיתולים

מגששים בדרך לגמילה מחיתולים

בד בבד עם הפרידה מהחורף, הורים רבים נוטים לשקול פרידה מחיתולים. מן הסתם התזמון אינו מקרי, שכן בחורף, לאור כמות השכבות שהילדים לובשים, פחות נוח ונעים להתמודד עם ה"פספוסים" הנלווים לתהליך הגמילה. בקיץ התהליך הרבה יותר קליל, שכן ניתן להשאיר את הילדים בלי בגדים בכלל.

אבל עם כל הכבוד לעונת הגמילה, מה אם הילד שלכם לא מוכן רגשית לתהליך ולא מראה סימני בשלות לגמילה? אנחנו בהאגיס מאמינים שכשלא בטוחים פשוט מגששים!  אז רגע לפני שאתם מורידים מהם את החיתול לתמיד, האגיס מסייע לכם לגשש בעזרת חיתולי הגמילה Huggies pull ups –  חיתולים מדליקים הנראים כמו תחתונים וניתנים להורדה ולהרמה בקלות רבה. בעזרתם תוכלו  לשחק ב"אני ילד גדול" ולבדוק האם ילדכם כבר מוכן לפרידה מהחיתול ולריצה לשירותים. כל זאת מבלי לגרום לו להרגיש תחושה של פספוס או אכזבה בכל פעם שהוא שוכח לומר לכם או ללכת לשירותים בזמן.

למה מגששים?

אנשי המקצוע לימדו אותנו שתהליך הגמילה מחיתולים הוא חלק חשוב בתהליך בניית הדימוי העצמי של ילדכם וכמובן בבניית הביטחון העצמי שלו . לכן, חשוב מאד שלא לפגוע בתהליך הזה וזה בדיוק הרעיון הטמון בשלב הגישוש, להתחיל ולראות האם ילדכם עונה על הקריטריונים שיצוינו לעיל. כשעושים דברים ברוגע ובכיף הילד מרגיש גדול, עצמאי והכי חשוב גאה בעצמו! עם Huggies pull ups זה הופך להיות קל יותר! הם נראים כמו תחתונים אבל הם גם חיתולים וכך הפספוסים לא מורגשים.

הסימנים שמומלץ לאתר לפני שמתחילים:

אומנם אנחנו רק בשלב גישוש ולא גמילה של ממש אך בכול זאת חשוב שילדכם "יהיה בכיוון". הגיל המקובל בארץ להתחיל בגמילה הוא בין שנה וחצי לשלוש, תלוי בילד  ותלוי בהורים כמובן, אבל כל ילד הוא יחיד ומיוחד ולפני הכול, ללא קשר לגיל,  כדאי לבדוק האם ילדכם מבין את ההליך אליו הוא עומד להיכנס.

הכוונה היא, האם הוא מבין שיש שירותים ומה עושים שם. האם הוא אומר כבר "פיפי" ו"קקי" ומבין מה הכוונה ומה ההבדל בניהם.

 אחרי שבדקתם האם הוא  מבין את התהליך עצמו, חשוב להבין האם הילד מסוגל להיגמל גם מבחינה פיזית:

  • האם הוא מסוגל להרים ולהוריד בעצמו את המכנס ואת התחתונים.

  • האם הוא יכול להרים את "מושב האסלה".

  • האם הוא יכול לטפס ה"סולם הקטן" שמצמצם את הדרך אל האסלה.

הילד שלכם בשל לעבור לשלב הגישוש? כך תעשו זאת נכון:

דברו על הנושא: דברו איתו על זה ועל הכיף שיהיה לקנות חיתולי תחתונים. בדקו איתו אם בא לו לעשות כבר לעשות פיפי וקקי בשירותים. ילדים אוהבים וצריכים הכנה בכל דבר.

רכשו 2 חבילות של Huggies pull ups. אחת לשעות היום ושנייה לשעות הלילה. הסיבה לשוני בין תחתוני הבנים לתחתוני הבנות היא בשל בסיס הספיגה השונה שלהם.. בנוסף, עיצבנו כל חיתול בעזרת דמויות דיסני האהובות וזאת גם כן בהתאמה ייעודית לבנים ובנות על מנת שכל הילדים הנגמלים יוכלו להיגמל בהנאה מקסימאלית וברוגע.

צרו עניין סביב הרכישה:  רצוי לייצר עניין סביב הרכישה של תחתוני החיתול החדשים – אפשר ללכת לחנות יחד עם הילד לקנות אותם איתו או לקנות לבד ולספר לו על הקניה בבית.

הסבירו על תחתוני הגמילה: בבית חשוב לפתוח את החבילה, להראות לילד את החיתול /תחתון החדש,  למשש  את החיתול איתו, להראות לו את האיורים של דיסני, להסביר כיצד מסירים ולובשים ובכך ליצור אצל הילד תחושה של בגרות ושותפות מלאה לתהליך החדש.

הסבירו על הגמילה: הסבירו לילדכם שזה תהליך שאתם מתחילים בכיף, עם המון סבלנות ואהבה וללא כל דאגה  שכן כלום לא יקרה אם יברח לו פיפי כשהוא לבוש בהם. אם עוד לא התחלתם עד כה, זה הזמן לשלב ספרים העוסקים בנושא – ישנם לא מעט ספרים נהדרים כגון : "סיר הסירים" ו- "כולם עושים קקי" התייעצו בחנויות.

משחקים כשנגמלים:  המציאו משחקים סביב ההרמה וההורדה של המכנסיים והחיתול. לדוגמא משחק משעשע ויעיל "משחק הכיסאות" רק עם החיתול – שמים מוזיקה בחדר/בבית ורוקדים/רצים… כשהמוזיקה מפסיקה על ילדכם לעצור ולהוריד את התחתון חיתול, כשהיא חוזרת לנגן, עליו להרים אותו ולרוץ או לרקוד בבית.

טבלת הצלחות: הרבה פעמים ילדים מתחברים לטבלאות הצלחה "סמיילי". הכוונה היא להכין טבלה ובכל פעם שילדכם יוריד לבד את התחתון ויעשה את צרכיו בשירותים הוא יקבל מדבקה! הגאווה שזה נותן להם להשיג מדבקות עשויה לקצר לעיתים התהליך. חשוב לתת רק מדבקות של הצלחה ולא מדבקות של כישלון!

גמילה: על אף העובדה שילדכם עם חיתול רצוי להתייחס אליהם  כאילו הם עם תחתונים וללכת איתם לשירותים כל זמן קצוב ולהציע להם להוריד לבד את ה"תחתון" ולנסות לעשות פיפי…

לשבח ולחזק: אל תשכחו לשבח אותם כל פעם שהחיתול נשאר יבש! חשוב לעשות מזה הרבה כיף וגאווה אבל לא להגזים כדי שלא ירגישו שהם חייבים להצליח…  בעזרת תחתוני הגמילה של Huggies pull upsתוכלו גם אתם ליהנות מתהליך הגמילה מבלי להיות לחוצים.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת