רגרסיה בגמילה מחיתולים רגרסיה בגמילה מחיתולים

הכל על פיספוסים ורגרסיה בגמילה מחיתולים

בייבי ברח לך פיפי? לפעמים זה קורה ואנחנו כאן עם הסברים לרגרסייה בגמילה מחיתולים

רגרסיה בגמילה היא תופעה מוכרת ואופיינית. הורים רבים מחפשים סיבות שונות לרגרסיה כמו תחילת גן, חופש, שינויים. בשגרה או הולדת אח חדש, אבל מסתבר שגם בלי שינויים ילדים חוזרים לעיתים להרטיב, לאחר שהיו גמולים תקופה.

רגרסיה לא שייכת רק לגמילה מחיתולים, ישנה רגרסיה גם בשימוש במוצץ, אכילה מבקבוק ועוד. לעיתים הילד מפתח התנהגויות שהיו מוכרות לכם כהורים בשלבים מוקדמים יותר, אבל אלה מתקבלות בהבנה לעומת רגרסיה בגמילה וחזרה להרטיב.

רגרסיה נמשכת לעיתים זמן רב וגורמת להורים רבים תחושה של תסכול או ניסיון להבין מדוע "הילד עושה להם את זה". אין ספק שמדובר בתחושת ייאוש וניסיונות להבין מה קרה, למרות שלעיתים לא ניתן למצוא באמת הסבר או גורם לרגרסיה.

למה הרגרסיה בגמילה מחיתולים מתרחשת?

לא תמיד ברור מה הגורם לרגרסיה. ילדים בשלבי גמילה שונים נמצאים בסביבות גיל שנתיים, בו הם מפתחים עצמאות. לעיתים זה חלק מהיכולת שלהם לשלוט ולעיתים הרגרסיה מבטאת רצון לחזור להיות קטנים. יש ילדים שיחוו רגרסיה משינויים מלחיצים ומכך שהאנרגיות שלהם כרגע בשינוי ולא בגמילה. כיוון שהגמילה היא תהליך לוקח לילד זמן לרכוש את כל המיומנויות ולהתאמן עליהן.

איך להתמודד עם רגרסיה בגמילה:

אל תחושו אשמה: הורים נוטים להאשים את עצמם או את עיתוי הגמילה לרגרסיות. נסו לא להאשים את עצמכם. כאמור לעיתים תמצאו סיבה לשינוי כמו אח חדש או מעבר דירה אבל לעיתים לא תהיה סיבה ברורה ולכן חבל לנסות להתעמק בסיבות או לחוש אשמה. קבלו את הרגרסיה כשלב נוסף בהתפתחות.

קבעו דרך עקבית להגיב: כל הורה מגיב שונה על רגרסיות ופספוסים. נסו להחליט על דרך אחת קבועה ועקבית והגיבו רק כך. יש הורים המתעלמים ויש המאמצים משפט חוזר כמו "פיפי עושים בשירותים" אבל חשובה העקביות ואמירה ברורה.

אל תכעסו: חשוב לא לכעוס או לחשוב שהילד עושה דווקא. נסו להימנע גם ממשפטים מקטינים כמו "חזרת להיות תינוק?" "תראה את כל הילדים בגן שלא בורח להם" משפטים כאלה לא יקדמו אתכם לשום מקום ורק יעליבו את הילד.

גמילה חוזרת: חזרו לדרך בה גמלתם בעבר וערכו גמילה חוזרת. ילד שהצליח להיגמל בפעם הראשונה הראה שליטה על התהליך ועל הסוגרים, יצליח להיגמל שוב. ילדים נהנים בדרך כלל להיות נקיים ויבשים ולהצליח להתנהל כמו גדולים, בשירותים.  תחושת העצמאות מהעצמאות שהליכה לשירותים מקנה להם מרגשת ומתגמלת. נסו לעודד תחושת עצמאות.

גיוס הגננת: לעיתים קל יותר להתחיל בתהליך דווקא עם גורם חיצוני או מקום שבו יש סדר יום קבוע. הגן יכול להיות בסיס לגמילה חוזרת ולהתמודדות

הילד מפספס הרבה?

כדאי תמיד לשלול סיבות פיזיולוגיות כמו תולעים או זיהום בדרכי השתן ולבדוק שהפספוסים הם רק פספוסים.

 

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת