האגיס
מערכת האגיס

דיאטת מהירה: למי היא טובה

ממחר דיאטה: הכל על דיאטת בזק וירידה נכונה במשקל

מכירים את המשפט – "ממחר דיאטה" או "אחרי החגים" מתחילים בדיאטה !!! מי מאתנו לא אמר את זה לפחות פעם בחייו. גם אם המודעות להיכנס למשטר של דיאטה קימת, לפעמים זה דורש עוד משהו שיגרום לנו להתחיל. אותו ה-"משהו"  שידרבן להתחיל הוא אירוע או תאריך יעד שבו חשוב לנו להיראות במיטבנו, שנוכל ללבוש את הבגד הנכסף והכי חשוב שנרגיש טוב עם המראה שלנו.

כולנו יודעים שדיאטה המתבצעת באופן מתון ואיטי ,המכילה את כל אבות המזון, שנמשכת לאורך זמן ומצליחה להטמיע הרגלי אכילה נכונים, היא הדיאטה הנכונה והמומלצת. הדיאטה שהופכת עם הזמן לאורח החיים היא גם בעלת הסיכוי שנתמיד בה ונשמור על המשקל הנמוך לאורך זמן.

רוצים תוצאות ומהר

אבל אנחנו מכירים היטב את אותם המצבים החריגים, בהם עלינו להזדרז בתהליך ההרזיה, לרוב בגלל תאריך יעד כגון חתונות ושמחות אחרות , שלא תמיד היה בשליטתנו או יכולנו להיערך מספיק זמן מראש. השאיפה של כל אחד מאיתנו היא להרגיש בנוח ולהיות היפה ביותר באותו הערב המיוחל, בנוסף לרצון העז להיכנס דווקא לבגד מסוים שמחמיא למידתנו הרזות יותר.

לשם כך עלינו לפעול לעיתים בדיאטות "בזק"

דיאטת בזק הנה דיאטה בה קצב הירידה הוא מואץ ביותר, ועולה בממוצע על 1 ק"ג לשבוע.  דיאטה זו מתאימה לתקופות קצרות, שלא עולה על חודש ימים, והסיכון הכרוך בה הוא הקושי להתמיד בא, וגם אם נחזיק מעמד לתקופת זמן זו, יש לקחת בחשבון את הסיכון, שלאחר סיום תקופה זו תתכן עליה במשקל, במקרה הטוב רק חלקית.

הסיבה ל"שבירה" בתהליך, ברורה, שכן מדובר בדיאטות נוקשות באופן יחסי, שהנן דלות בקלוריות, ולעיתים חד גונית ומשעממת בסוג האוכל. במצבים כאלו צריך לראות את המטרה מול העיניים, לזכור את האירוע אליו אנו רוצים להגיע והתגמול התחושתי לו נזכה, וזאת למרות הקושי היומיומי. הידיעה שאנו נוקטים בדיאטה זו לטווח זמן מוגבל למדי עשויה גם כן לעודד את רוחנו.

לחשוב גם על היום שאחרי

בירידה דרסטית במשקל, חלק ממשקל הגוף שיורד הנו תוצאה של איבוד מסת שריר. בדיאטה מאוזנת ואיטית, רוב ההרזיה מכוונת למסת שומן, שדווקא היא הרקמה ממנה אנו רוצים להפחית. אין זה אומר שבדיאטה מהירה מאד, אין כלל הרזיה ממסת שומן, אך שוב, הסיכוי באיבוד מסת שריר הוא גבוה יותר. על המשקל נראה את התוצאה המספרית הרצויה, אך פיזית בעת איבוד שריר תחושת החולשה גדולה יותר, וכן מאחר ש- 70% מהשריר הנו נוזלים, הרי שלאחר תקופה הגוף מחזיר את כמות הנוזלים שאבדה לו בדרך, וזו הסיבה ש"נתקעים" במשקל או במקרה הפחות נעים, לעליה במשקל  לאחר מכן. לרוב תופעות אלו יופיעו לאחר פרק זמן של חודש ובהנחה שעד אז נסיים את הדיאטה שהצבנו לעצמנו.

חשוב ביותר, לטעמי, הוא ההסתכלות על ה"יום שאחרי", והידיעה שבגלל שעבדנו כל כך קשה, ננסה בכל זאת לעשות מאמץ עילאי, ולשמר את המשקל החדש לו זכינו, גם אם האירוע עצמו כבר מאחורינו. צריך לראות את האירוע היוצא דופן כזרז חיובי לעצם התחלת התהליך ולנסות למנף אותו דיאטה מתונה לשמירת ההישגים, שיהפוך לדרך חיים.

דיאטות בזק, מציעות לרוב תפריט המכיל עד 1,000 קק"ל, לכן אינן יכולות להכיל את כל רכיבי התזונה, הוויטמינים והמינרלים להם אנו זקוקים.

דוגמאות אחרות לדיאטות מסוג זה הן דיאטות מונוטוניות כגון: "דיאטת פירות", בה אנו מבססים את הדיאטה על פירות, "דיאטת סנדויצ'ים", שמבוססת יותר על לחם.

חשוב לציין שקיימים מקרים בהן דיאטות אלו לא משפיעות על חלק מהאנשים אשר לא יזכו לירידת מהירה במשקל, וזאת לרוב כי גופם כבר שחוק מדיאטות. במקרים אלו, המענה הוא "דיאטת חלבונים", המבוססת על חלבונים בלבד כגון: ביצים, גבינות, בשרים, דגם וירקות. יש הקפדה מאד מדוקדקת בנוגע לפחמימות המתאפשרות בתפריט: לחם, אורז, תפוחי אדמה, פסטות, בצקים, פירות ודברי מתיקה לעיתים עדיף להימנע מהם בכלל, אך יש פעמים בהם הגבלתם למינימום יכולה להתקיים בתהליך.

לסיכום, הרצון להיות רזים ולעיתים בפרק זמן מוגבל ביותר, גובה מאיתנו מחיר יקר בתהליך ההרזיה. עלינו להבין שלצד השאיפה  והמטרה, ישנם גם הסיכונים ומראש להגביל דיאטות מסוג זה לפרק זמן קצוב וברור. תמיד עדיף להיות מלווה באיש מקצוע, שיתאים עבורנו בצורה האופטימלית את התהליך הנכסף, ויעזור לנו במקרה של "תקיעות" במשקל, כך שבכל זאת נגיע רזים, מרוצים אך גם בעלי אנרגיה וללא חסרים.

כתבות קודמותכתבות נוספות
קבלו עדכונים על כל מה שטוב לקטנטנים שלכם
הרשמו עכשיו
הגעתם לרכיב תגובות של פייסבוק, אם ברצונכם לדלג עליו לחצו כאן
תגובות
מעבר לאזור התוכן, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z