קניית נעלי צעד ראשון קניית נעלי צעד ראשון

בייבי, איך בוחרים לך נעלים?

אחרי ששלפתם את המצלמות, תיעדתם והעליתם לאינסטגרם את הצעד הראשון שלהם, הגיע השלב בו צריך לרכוש נעלים. איך מתחילים ומה כדאי לדעת על נעלי צעד ראשון

אחרי צעד ועוד צעד, כמה נפילות בדרך הם פתאום הולכים. רק לפני רגע הם זחלו בכל הבית, ניסו להתרומם ואחזו בכל דבר, ופתאום הם צועדים, מתנדנדים אבל מגיעים ממקום מקום בהליכה. אתם מתלהבים, מצלמים ושולחים לקבוצה המשפחתית ואז עולות השאלות והעצות. הדודה מסבירה שלא צריך עדין לקנות נעלים ועדיף ללכת יחפים, סבתא מתלהבת ורוצה היא לקנות את נעלי הצעד הראשון ואילו בכל קבוצות הפייסבוק מסבירים לכם שהפעוט בכלל מקדים את זמנו בהליכה.

איך יודעים מתי לרכוש נעלים והאם התינוק הולך היטב?

בהליכה, כמו בכל שלב התפתחותי אחר, יש טווח גדול וקצב התפתחות שונה בין ילדים. רוב הילדים יעשו את צעדיהם הראשונים סביב גילאי 9-18 חודשים. אין צורך לתרגל איתם הליכה או ליצור לחץ. הקצב שונה מילד לילד, אבל אם אתם חוששים או לא בטוחים, תוכלו להתייעץ לגבי הנושא עם רופא המשפחה.

 אם ילדכם כבר החל לעשות צעדים ראשונים בעצמו בוודאי הבחנתם בכך שהליכתו שונה מאוד מזו שלנו המבוגרים. כפות הרגליים הקטנטנות שלו פונות החוצה, ויש ביניהן רווח גדול באופן יחסי, הוא גם לרוב יהלך עם הידיים מעלה כדי לשמור על תחושת יציבות. הסיבה לכך נעוצה כמובן בשלבי ההתפתחות. עם הזמן הקרסוליים והברכיים תהיינה גמישות דיו כדי להחזיק את גופם הקטנטן.

 ללכת יחפים או ללכת עם נעלים?

הוויכוח האם כדאי לאפשר להם ללכת יחפים הוא מעניין אבל חשוב לחלק את הדיון להליכה בתוך הבית, במקומות מוגנים בעל משטח בטוח ונעים, להליכה בחוץ, על מדרכה שיכולה להיות מלוכלכת ומסוכנת. כדאי לעודד את הילד ללכת יחף בבית ולפחות בחודש הראשון ללימוד ההליכה. הליכה עם רגלים יחפות מאפשרת לקטנטנים לבנות את חוזק שרירי הרגליים ולפתח את הקואורדינציה של רגליהם וכפות רגליהם.

לאחר כחודש בהם הם הולכים מומלץ לוותר על הגרביים ונעלי הבית ולרכוש נעלים שיתאימו ליציאה מהבית, לגינה, לגן ועוד. כדאי לבחור בנעליים מתאימות, נוחות ומעוצבות, לשלבים ההתפתחותיים הללו, שיעניקו לקטנטנים את מה שאתם עתידים להעניק להם כל חייהם – ביטחון ועידוד. לעשות צעדים קטנים. לעבר חוויות גדולות.

כמובן שבחירת נעלים או סנדלים, קשורה לעונת השנה. בחורף כדאי לרכוש נעלים סגורות ובקיץ, נעליים פתוחות, ועדיין סגורות באזור האצבעות.

בוחרים נעל ראשונה?

בבחירת נעלי צעד ראשון, חשוב לבחור בנעל גמישה וקלה שתאפשר לתינוק לנוע בחופשיות. מומלץ לבחור חנות שמתמחה בנעלי תינוקות וילדים ולערוך שם את הקנייה. יש חשיבות גדולה למדידה נכונה של כף הרגל והתאמת נעלים.

איך לקנות נעלים לקטנטנים

  • לכו איתם לקניית נעלים. לא מספיק למדוד את כף הרגל יש צורך למדוד את הנעלים על הרגלים הקטנטנות ולראות האם נוח לפעוט.

  • בחרו שעה נוחה למדידה, לא בערב מאוחר שבו הקטנטנים עייפים ו

  • מדדו את 2 הנעלים על 2 הרגלים ותנו לקטנטנים להסתובב איתם כמה דקות, כדי להבין האם הן נוחות. על מנת להימנע מגירוי של העור חשוב להקפיד על בטנה חלקה ונעימה שתבוא במגע עם כף הרגל. הכניסו את כף היד לנעל, בדקו שאין תפרים לא נעימים או בולטים או חלקים שאינם רכים.

  • תינוקות גדלים ומתפתחים כל הזמן לכן מומלץ שיהיו עד 10 מילימטרים נוספים, מספיק בדיוק כדי לצמוח ויחד עם זאת לא למעוד.

  • אל תוותרו על נוחות- בבחירת נעלי צעד ראשון, חשוב לבחור בנעל גמישה וקלה שתאפשר לתינוק לנוע בחופשיות. להגברת תחושת היציבות יש להקפיד לבחור בנעלים בעלות סוליה שאוחזת את כף הרגל - מהבהונות ועד לעקב. בחרו בנעליים בעלות רצועות סגירה מתכווננות, שקל לסגור אותן ומעניקות אחיזה בטוחה. כתיבה- נמרוד נעלי ילדים

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת