התפתחות תינוקות בחורף התפתחות תינוקות בחורף

מתפתחים ומתלבשים: הכל על התפתחות תינוקות בחורף

חורף ומזג האוויר הקר גורם לנו ההורים להלביש את הילדים בשכבות נוספות, גרביים וכובעים. מלבד המראה החמוד לביגוד יש כמובן משמעת חשובה בשמירת חום גופו של התינוק. הבעיה הגדולה שככל שהתינוק לבוש בשכבות נוספות קשה לו להתהפך, לזחול או ללכת.

הסרבול בבגדים יוצר קושי אצל תינוקות לזחול או אפילו להתהפך. חשבו רגע עליכם לבושים במספר שכבות ביגוד עבות, צריכים לבצע פעילות גופנית. מדובר כאמור לא רק בתחושה של הורים או גננות, שהחורף מסרבל. מחקר שנעשה בעבר באוניברסיטת חיפה הוכיח שתינוקות שנולדו בחורף, התחילו לזחול מוקדם יותר מתינוקות שנולדו בקיץ. הסיבה היא שבשלב התפתחות החל מגיל 4 חודשים, הם היו חשופים יותר לשכיבה על רצפה ולבשו פחות בגדים.

מחקרים דומים בעולם לא הראו הבדל, אולי כי במדינות אחרות החורף מורגש יותר ולכן הבתים מחוממים ובהם מסתובבים עם פחות שכבות בגדים.

כדי להתמודד עם שלבי ההתפתחות ולהמשיך לעודד את התינוק לזחול, להתהפך וללכת גם בחורך, כדאי להיות מודעים לביגוד שאנחנו מלבישים אותו.

כדאי לעשות-

אל תוותרו על השכבת התינוק על הבטן במהלך היום כשאתם לידו.

חממו את הבית לטמפרטורה מומלצת ודאגו כשהבית חמים להוריד לתינוק שכבת בגדים אחת או יותר ולאפשר לו להיות על משטח נעים עם חיתולים בלבד או כמה שפחות בגדים. חשוב לדאוג שלפחות פעם ביום התינוק ילבש בגדים המאפשרים לו לזחול

חפשו בגדים מחממים אבל לא עבים. יש היום מגוון בדים מחמם שמאפשר הורדת מספר השכבות.

אם אתם מרגישים שאין סביב התינוק מספיק מקומות המעודדים זחילה והתפתחות צאו לג'ימבורי השכונתי או חפשו חוג התפתחות תינוקות שיעזור לכם ויכוון אתכם לפעילות בחורף.

כפות רגלים חשופות: אם אתם לא נלחצים או יכולים לחמם היטב את הבית, אפשרו לתינוק להיות בלי גרביים, שיש להן נטייה להחליק ולתינוק יש נטייה למשוך אותן ולזרוק אותן. בעיקר בשלב הזחילה או ההליכה רגלים יחפות יעודדו התפתחות

במה כדאי להצטייד:

משטח פעילות עבה. תוכלו למצוא בכל חנות משטחי פעילות המיועדים לרצפה או לשטיח. מדובר בדרך כלל במשטחים שניתן לנקות אותם בקלות ולקפל לתיק. על המשטח ניתן להניח את התינוק ולשכב לידו ולעודד אותו לזחול.

נעלי טרום הליכה: לתינוקות שהתחילו צעדים ראשונים או רק עומדים אנחנו נוטים להלביש גרביים שלעיתים מסרבלים את הפעילות. נעלי טרום הליכה רכות, הנראות כמו גרביים, אבל מתאימות לרגל, יעזרו לכם להרגיש שלתינוק חם בכפות הרגליים ולא להקשות על הצעדים הראשונים שלו. כמובן שיחפים תמיד עדיף.

כדור פיזיו או גליל לתרגילי חיזוק שרירי הצוואר. תוכלו למצוא ברשת סרטונים על התפתחות תינוקות ותרגילים שניתן לעשות עם כדור פיזיו. כך א תרגישו שהתינוק שוכב על הרצפה ועשוי להיות לו קר.

צעצועי התפתחות שונים– למרות הגישה הישראלית, לא תמיד כל המרבה הרי זה משובח. הכינו סביבת פעילות לא עמוסת גירויים. בחרו בכל פעם צעצוע או שניים שיהיו בסביבת התינוק ולא יצרו סביבו עומס של גירויים

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת