שבוע 33 שבוע 33

ירידת מים בהריון: מה עושים ומתי זה קורה?

בסרטים מופיעה אישה עם ירידת מים מסיבית, כמעט תמיד באמצע הרחוב או במקום בו כולם עוזרים לה. בחיים עצמם ירידת מים יכולה להופיע בטפטופים ולפעמים בכלל להתפספס. איך יודעים מתי זו ירידת מים ומתי צריך לדאוג או להגיע לבית חולים?

ירידת מים בהריון היא חלק מהסימנים שלידה מתקרבת, אבל למרות שבדמיון אנחנו מדמיינות ירידת מים רצינית של כל מי השפיר ירידה זו די נדירה. בדרך כלל מדובר בטפטופים או ירידת מים שמזכירה לחלק מהנשים בריחת שתן.

מה כדאי לדעת על ירידת מים בהריון:
10% מהלידות מתחילות בירידת מים. אם את בשבוע מתקדם, את כנראה ממש לקראת לידה ומומלץ להגיע לבית החולים. במרבית הלידות מתחילים צירים, ובעקבות הלחץ של הצירים ונגרמת פקיעה של הקרומים, המובילה לירידת מים. כיוון שאת כבר בשבוע מתקדם וזהו חלק מתהליך הלידה, ניתן רק להבין שהתהליך טבעי.
בשני המקרים, גם אם ירידת המים היא בטפטופים או בזרימה גדולה יותר, כדאי להגיע לבית חולים. בשלבים לפני שבוע 37 כדאי למהר.

לא בטוחה באיזה שבוע את? בדקי במחשבון ההריון


ירידת מים מתרחשת בעקבות פקיעת שק מי השפיר. השק מלא במים השומרים על התינוק ולעיתים זה באמת חלק מהלידה. השק מתפקע או שיש בו סדק קטן והמים מטפטפים.
ירידת מים בהריון בשבועות הריון לפני שבוע 37 מכונה ירידת מים מוקדמת והיא תגרור בדיקות. ירידת מים בשבוע מוקדם יכולה לנבוע מזיהום במי השפיר או מזיהום בנרתיק ואת תקבלי טיפול תרופתי וכמובן מנוחה כדי לראות שהכל בסדר.

לעיתים בשלבים מוקדמים פשוט ישנה בעיה אחרת כמו פגם בקרומי הנרתיק או ניתוח בקודם רחם שיכול להשפיע. בכל אלה יטפלו הרופאים, ולכן חשוב להגיע לבדיקת רופא/ה בהקדם.

איך תדעי שמדובר על ירידת מים בהריון?
יש נשים המתלבטות אם מדובר במי שפיר או בטפטוף של פיפי. שימי לב שלמי שפיר יש ריח אופייני חזק הדומה לריח של הזרע הגברי. את מתלבטת? תריחי ותוכלי לדעת.
האמת שריח הוא לא האינדיקציה הנכונה – אם את חוששת כדאי להגיע לבית חולים או למרכז לבריאות האישה, ולהיבדק שם. רק רופא/ה יוכלו לדעת בוודאות אם מדובר בירידת מים או ששרירי רצפת האגן קצת חלשים ומדובר בבריחת שתן קלה.

מתי בירידת מים יש להגיע לבית חולים במהירות:
לפני שבוע 37 להריון – כיון שמדובר בירידת מים מוקדמת ויש לעצור את הלידה או להבין מדוע ישנו טפטוף או ירידת מים
ירידת מים מלווים בדימום – בכל שלב בהריון
ירידת מים מקוניאלים- מדובר במים לא צלולים אלא עם הפרשת הצואה הראשונה של התינוק. שימו לב שמים אלה מלוויים בריח לא נעים וכמובן בצבע כהה ולא בהיר וצלול.
מצג העובר הוא מצג ראש
כל חשש או כאבים המלווים את ירידת המים.
ירידת מים גדולה בהם יש תחושה שכל המים ירדו.

כאשר את כבר בשבוע 37 אפשר לדמיין שהלידה קרובה ואם אין לך את אחד הסימנים הללו, כדאי להתארגן, לעדכן את המלווה ללידה, לאסוף את תיק הלידה שהכנת, ולהגיע בנחת לבית חולים.

מה לא כדאי לעשות אחרי ירידת מים?
אומנם ירידת מים בשבועות מתקדמים הם ענין מוכר ועדין ההמלצות הן להיבדק ובעיקר לא להתאמץ או לעשות פעילות גופנית וגם לא לעשות סקס בשלב זה של הריון.
מותר להתקלח אבל לא להיות בג'קוזי או בבריכה או במי ים. כל אלה יכולים לגרום לזיהום.

עוד כדאי לקרוא
רעיונות לשמות לבנים 
רעיונות לשמות לבנות 

 

 

 

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה רפואית או המלצה לנקיטת הליך רפואי ואינו מחליף בשום אופן יעוץ רפואי. בכל עניין רפואי יש לפנות לרופא כנדרש. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת