איך ללמד לשטוף ידיים ילדים איך ללמד לשטוף ידיים ילדים

איך ללמד ילדים לשטוף ידיים

ילדים אוהבים לשחק בחוץ, בגן המשחקים, לגעת בפה ובצעצועים. כשהם קטנים אנחנו כהורים יכולים לשטוף להם ידיים ולהיות אחראיים על היגיינה בסיסית אבל בגיל מאוחר יותר, כשהם כבר הולכים לגן או נגמלים מחיתולים, מומלץ לעזור להם וללמד אותם.

שטיפת ידיים היא מיומנות היגיינה בסיסית.  המרכז לבקרת מחלות ומניעתן ממליץ לשטוף ידיים עם סבון ומים חמימים, במשך 20 שניות. לטענת המרכז לבקרת מחלות שטיפת ידיים חשובה להתמודדות עם וירוסים וחיידקים ומומלצת לאחר כל ביקור בשירותים או לפני האוכל.

איך שוטפים ידיים נכון:

  • הרטיבו את הידיים במים חמימים

  • שימו סבון על הידיים.  עדיף להשתמש בסבון נוזלי ממשאבת סבון ולא סבון שעובר בין האנשים, כיוון שבו יכולים להצטבר חיידקים.

  • שפשפו ידיים לפחות 20 שניות.  כן גם בין האצבעות

  • שטפו את הידיים עד שכל הסבון נעלם

  • יבשו את הידיים עם מגבת נקייה

איך עוזרים לילדים לבצע את המשימה בצורה טובה? מלבד הסברים על שטיפת ידיים חשוב לוודא שהכיור הוא בהישג ידם ומתאים לגובה שלהם. אם לא דאגו לשרפרף קטן ליד הכיור, כך יהיה להם קל יותר להם להגיע לכיור, ולכן סביר יותר שישטפו ידיים. דאגו שגם  הסבון והמגבת בהישג ידם.

וכמובן דוגמה אישית- חשוב להראות לילדים, גם לקטנים, שגם אנחנו שוטפים ידיים לפני ארוחה או כל מגע עם מזון ואחרי יציאה מהשירותים. אפשר לקרוא להם לשטוף ידיים ביחד איתנו, כדי שיבנו את החשיבות שאנחנו נותנים לעניין.

כמה טיפים למשחקים ושטיפת ידיים

לילדים אין הערכת זמן והקטנטנים גם לא יודעים לספור עד 20 ויותר מזה קשה להסביר להם עד כמה חשוב לשטוף ידיים מחיידקים. הם יכולים להבין בקלות מדוע הידיים מלוכלכות מבוץ או צבע אבל כאשר הם רואים שאת ידיהן הקטנות נקיות, גם אם לפני כן שיחקו בחוץ, הם לא יטרחו לשטוף אותן. איך מלמדים את חשיבות הנושא ועוזרים בהבנת הזמן?

ג'ל סבון נצנצים: בחנויות תמצאו סבונים עם נצנצים. אם לא תמצאו כאלה תוכלו להכין לבד על ידי ערבוב הסבון שלכם עם נצנצים שקונים בחניות יצירה. אפשר להראות לילדים ולהסביר שהנצנצים הם כמו החיידקים נמצאים על הידיים ועוברים מיד ליד או על ידי צעצועים. תנו לילדים לשטוף היטב את הידיים מהסבון נצנצים ולהקפיד שהכל ירד בשטיפה. המשחק הזה יראה להם כמה זמן צריך לשטוף ידיים וגם ימחיש במקצת את חשיבות הנושא.

שירים: לילדים, כאמור, אין ערך זמן והם לא יכולים לדעת האם שטפו ידיים 20 שניות. בחרו עם הילד שיר שהוא אוהב במיוחד ושירו ביחד עם שעון. בדקו מתי עוברות 20 שניות , לפעמים צריך לשיר שיר פעמיים ביחד וזה יהיה משך הזמן שהילד שוטף ידיים. למדו אותו לשטוף ידיים תוך כדי שירה כדי לדעת שהוא מצליח

דתיה בן דור בשיר הניקיון, שיר שאפשר להשתמש בו כלימוד לשטיפת ידיים

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת