האגיס
מערכת האגיס

ללדת בקלות – טיפים ללידה קלה

נכון שכתוב ׳בעצב תלדי׳ אבל יש דרכים שיעזרו לך להקל על עצמך בלידה. 6 דברים שיעשו את הלידה קלה וזורמת יותר. לגזור ולשמור

אישה בהריון עושה יוגה על שפת הים

אם השתתפת בקורס הכנה ללידה את ודאי יודעת שלא משנה כמה תתכונני, ללידה יש חוקים משלה. היא מגיעה כשנוח לה, היא מתקדמת לפי מהלך ייחודי, והיא לא ממש שואלת אותך מה דעתך. זה השילוב של בשלות הגוף שלך ומוכנות התינוק לצאת אל העולם שמכריעים.

אז למה בכל זאת מתכוננים ללידה? טוב, כי את עומדת ללדת, ואפילו שהטבע עושה את שלו יש לך חלק לא מבוטל בה. עכשיו, כשאת ממש רגע לפני לידה, יש עוד כמה דברים שתוכלי לעשות ושיאפשרו לך לידה קלה ונינוחה יותר. מהכנה בזמן שנותר ועד התנהגות בחדר הלידה עצמו.

הנה 6 טיפים ללידה קלה:

לדעת בגוף – עכשיו, בשבוע 38, אפילו אם אין אפילו קצה רמז ללידה מתקרבת, וגם אם את לא חשה בכך, הגוף שלך מתארגן לקראתה. כדי לעזור לתהליכים הטבעיים רצוי לעשות פעילות גופנית קלילה מדי יום. צאי לצעידות קצרות, הקפידי על תרגילי מתיחה וגמישות, הניעי את השרירים ובעיקר האגן – אנחנו לא מתכוננים לאולימפיאדה כרגע, אז הכל בעדינות ובקלילות, אבל אלה יביאו את הגוף שלך למצב מיטבי להתמודדות עם הלידה.

  1. 2. לשאוף ולנשוף – הבטן תופסת חלק נכבד מנפח גופך כרגע, ואפילו פעולה יומיומית כמו נשימה מהווה אתגר. הנשימה נחוצה מאוד לאיזון הגוף, לרוויית חמצן טובה, לחידוש האנרגיה ולהרגשה כללית טובה. עצרי פעמיים ביום לפחות ותרגלי נשימות עמוקות ומלאות. אל תשכחי לנשוף אוויר, אל תעצרי את הנשימה, תני לה לזרום באופן קליל וללא מאמץ. המעגל של הנשימה, כמו גאות ושפל, עוזר לגוף ולמחשבה להתרכך ולהתמקד במטרה. זהו טיפ יעיל גם לחדר הלידה.

 

  1. 3. תשחררי – הרבה מאוד מתח מצטבר אצלך עכשיו, וזה בדיוק ההיפך מהדרוש לך כדי להגיע מוכנה ללידה. כפי שאת מתרגלת נשימה זורמת, התחילי לתרגל שחרור דאגות, מחשבות וטרדות. כשתגיעי לחדר הלידה מיומנות השחרור תעזור לך מאוד – יישמי אותה גם בשעת הכאב, או עד שיגיע המרדים. זה נעשה בעזרת נשימה עמוקה אל המקום הכואב ושחרור האוויר בצורה איטית. ככל שתשחררי את הגוף יותר, כך יכאב לך פחות והלידה תתקדם מהר יותר.

 

  1. 4. את ואמא אדמה – לא צריך להיות רוחנית כדי להסכים שאנחנו מחוברים לכדור הארץ, ושהכוח הגדול ביותר הפועל עלינו הוא כוח המשיכה. גם עכשיו וגם בלידה תרגלי תנוחות אנכיות- ישיבה שפופה, כריעה, הישענות על מלווה – אלה מנצלות את כוח המשיכה, מכוונות את התינוק אל התעלה, מקדמות את תהליך הלידה ומקלות משמעותית על מעבר התינוק.

 

  1. 5. הקשיבי לצוות, אבל גם לעצמך – הצוות בחדרי הלידה מנוסה מאוד ורוצה בטובתך ובטובת התינוק שלך. הם שם כדי לעזור לך ולתרום לך מניסיונם הרב, וללוות אותך לחוויית לידה מיטבית. הקשיבי להם והיעזרי בהם. אבל אם את מרגישה שמשהו אינו נוח או מתאים אל תחששי לומר זאת ולהסביר מה את חשה בדיוק. לידה קלה וטובה היא תוצר של שיתוף פעולה והקשבה פנימה והחוצה.
  2. 6. יש לך שותף – לא משנה עם מי הגעת לבית היולדות, יש לך שותף אחד צמוד ללידה – התינוק שלך. התרכזי בו, נסי להקשיב למוניטור וכך להקשיב לו, דברי אליו והזמיני אותו להתקדם. אלה פעולות שעוזרות מאוד להשראת לידה וגם להתמודדות עם הלידה עצמה. אל תשכחי – אתם עוברים את זה ביחד.

 

כתבות קודמותכתבות נוספות
קבלו עדכונים על כל מה שטוב לקטנטנים שלכם
הרשמו עכשיו
הגעתם לרכיב תגובות של פייסבוק, אם ברצונכם לדלג עליו לחצו כאן
תגובות
מעבר לאזור התוכן, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z