האגיס
תחתונים חד פעמיים לנוחות ולספיגה מירבית לאחר הלידה. להזמנה הקליקו
אלינור למפל

חזרה לגיזרה אחרי הלידה

לפעמים צריך לעבוד בכדי לחזור לג'ינס הישן, הבשורה הטובה היא שזה אפשרי ואפילו כייף

אימון אחרי לידה- אמא מתעמלת על מזרן יוגה עם ילדה לידה

בהריון ובלידה שחווית ממש לא מזמן, חלו בגופך תהליכים הורמונליים ופיזיולוגיים הקשורים ביצירת חיים חדשים בתוכך. התהליכים הללו מהווים שינוי גדול לעומת הגוף שלך טרם ההריון והם מתרחשים עד שנה לאחר הלידה.

מעבר לשינויים הללו, יש לך פחות זמן לעצמך, וזה מובן. האוצר הקטן שגדל בתוכך הגיח לעולם לאחר 40 שבועות שבהן הוא צף בתוכך וכעת הוא מי שעומד בראש מעיינייך. רוב המשאבים הגופניים שלך מופנים לגידול התינוק: הנקה, נשיאה, החתלה, הלבשה, שינה, את באמת עסוקה כל היום בטיפול בחבילת האושר הקטנה הזאת.

השילוב של השינויים הגופניים ביחד עם הטיפול המתמשך בתינוק על פני כל שעות היממה, עלולים לגרום לך לחשוב שאת מתרחקת שנות אור מחזרה לגזרתך הקודמת. אולם אין זה מוכרח להיות כך. את יכולה לשנות וזה אפילו חשוב ובריא להתחיל לפעול.

אימון כושר גופני לאחר הלידה?

נכון, מיד לאחר הלידה לא ניתן להתאמן, צריך לחכות ולתת לגוף זמן, אבל אם רוצים להחזיר לגוף את חוזק השרירים כדאי להתחיל, אפילו בפעילויות קטנות, לזמן קצר. הדבר הראשון כמובן הוא חיזוק השרירים ומתיחתם, הצרת היקפים ובקיצור, חזרה לגזרתך הקודמת. אבל זה לא הכול. פעילות גופנית, עוד לפני שרואים את אותותיה על ידי חזרה לגזרה, נותנת לך תחושה נהדרת.

מעבר להתייחסות לגזרה חשוב להבין שהפעילות הגופנית משחררת הורמונים שמשפרים את מצב הרוח, וזה דבר שעשוי לעזור בדכדוך שעלול לתפוס אותך בחודשי ההורות שלאחר הלידה. בנוסף, חיטוב הגוף וחיזוקו יעזרו לך להחזיר לעצמך את הביטחון ואת התדמית שלך בעיני עצמך. אימון כושר קבוע ועוצמתי יעזור לך לייעל את קצב חילוף החומרים (מטבוליזם) ,מה שיעזור לך לחזור בחזרה לגזרה הרצויה ואף להיות ערנית יותר, וזה כמובן דבר חשוב לאמא לתינוק

גם בשביל התינוק:

גם אם אין לך הרבה חשק ומוטיבציה לצאת לאימון כושר או לפעילות גופנית בשביל עצמך, יש מישהו אחר שייתרם אם תשמרי על כושר. התינוק שלך צריך אותך חזקה ובריאה כדי להיות חזק ובריא בעצמו. התינוק שלך צריך אותך שבעת רצון ובעלת ביטחון עצמי כדי להיות שבע רצון ובעל ביטחון עצמי.

את לא צריכה לחשוש מפרידה מתינוקך בעת האימון. יש תרגילים רבים שאפשר לעשות ביחד עם התינוק. באופן כזה, תוכלי להמשיך להעניק לו את מלוא תשומת הלב כפי שאת רוצה ביחד עם חזרה לכושר גופני. את יכולה להתחיל בהליכות ובפעילויות משולבות ביחד איתו או להתאמן כשהוא לידך.

את רוצה להתאמן? מצוין. רק אל תשכחי:

  1. אל תתחילי בפעילות מבלי להיוועץ ברופא.
  2. אל תדאגי אם לא הספקת לערוך את כל האימון שרצית בגלל שהתעייפת או בגלל שהתינוק שלך לא שיתף איתך פעולה ודרש את תשומת לבך. גם תרגול קצר הוא תרגול ובפעם הבאה תתרגלי יותר.
  3. עשוי לקחת קצת זמן עד שתאבדי את כל הק"ג העודפים אבל תחושת חיוניות תרגישי כבר אחרי האימון הראשון וביטחונך העצמי ישתפר פלאים.
  4. כדאי להתאמן עם הדרכה מפוקחת ומבוקרת של מאמן כושר פרטי בעל הסמכה וידע בתחום ההריון ולאחר הלידה, אשר ידע להתאים לך מבנה אימון מדורג בהתאם לפרמטרים שונים.

אלינור למפל, היא מאמנת כושר אישית, מומחית לנשים בהריון ולאחר לידה. לדף הפייסבוק: הריון לידה ומה שביניהם

כתבות קודמותכתבות נוספות
קבלו עדכונים על כל מה שטוב לקטנטנים שלכם
הרשמו עכשיו
הגעתם לרכיב תגובות של פייסבוק, אם ברצונכם לדלג עליו לחצו כאן
תגובות
מעבר לאזור התוכן, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z