האגיס האגיס קישור לדף הבית
חיתולי האגיס אקסטרה קר
מערכת האגיס

צרבת בהריון: המדריך המלא לצרבת

זה מעיק, מפריע ויוצר תחושת צריבה לאחר האוכל או אפילו לפני השינה. מתי זה מתחיל ואיך להתמודד עם צרבת בהריון

איך מתמודדים עם צרבת בהריון

כמחצית מהנשים בהריון מרגישות לפחות פעם או פעמים תחושת צרבת. לפני הכל כדאי להבין שצרבת היא גירוי של הושט מעלייה של חומצות המגיעות מהקיבה. הגירוי מתבטא בתחושת צריבה בחלק העליון של הבטן או מתחת לעצם החזה.
הסוגר טבעתי הנמצא בוושט אינו נסגר מספיק חזק, ולכן חומצות הקיבה עולות לתוך הוושט ויוצרות את התחושה הלא נעימה של צריבה.

מה הם הסימפטומים של צרבת בהריון?

תחושת צריבה לאחר אכילה

כאבים בחזה או באזור החזה

צרידות או תחושה של כאב גרון,

צרבת לעיתים מלווה בבחילה.

ייצור מוגבר של רוק

מדוע זה קורה בהריון ומתי:

ההורמונים המשנים בהריון יוצרים רפיון קל בשרירים ולכן השוער, החוסם את מעבר מיצי העיכול לוושט רפוי קצת יותר.

במקביל בסיום ההריון הלחץ של התינוק על הבטן לקראת סוף ההריון לא תמיד נעים, והלחץ יכול ליצור צרבת.

טיפים להקלה על צרבת בהריון

שכיבה על כרית גבוהה יכולה לעזור- ככל שתשכבי גבוה יותר וכמובן לא תשכבי מיד לאחר הארוחה, תרגישי טוב יותר. צרבת מתגברת בשכיבה, בעיקר שכיבה לאחר ארוחה.

אכילה של ארוחות קטנות יותר – ארוחות קטנות יותר מפוזרות במשך כל היום, יכולות לעזור לך להרגיש טוב יותר. נשנושים בריאים וקלים ושתייה יכולים לעזור להרגיש טוב יותר.

מומלץ לא לאכול לפני השינה – אוכל לפני השינה ואז שכיבה במיטה, מעלה את הסיכוי לסבול מצרבת

פחות משוקולד ויותר פירות- נסי לאכול אוכל בריא, לוותר על דברים חריפים או חמוצים וכמובן מטוגנים. מאכלים מטוגנים ושמנים יוצרים תחושה קשה יותר של צרבת.

אלכוהול וסיגריות- כדאי לוותר על אלכוהול בהריון מכל הסיבות אבל גם בגלל הצרבת. אלכוהול וסיגריות מעודדות את הצרבת. עישון סיגריות מחליש את הסוגר בין הוושט לקיבה. ולכן יוצר צרבת בצורה יותר תכופה.

בגדים נוחים- בגדים רפויים עוזרים לתחושה נעימה. ותרי על מכנסיים צמודים, חזייה הדוקה מדי או כל דבר שלוחץ על הבטן

תרופות- ממליצים לך לא לקחת תרופת ללא התייעצות עם הרופא המטפל. אבל אם הצרבת קשה יש תרופות מקלות שכדאי להכיר.

תרופות סבתא לצרבת בהריון

מסתבר שלסבתות שלנו, שכנראה סבלו גם הן מבחילות וצרבות, יש רעיונות לטיפול בצרבת בהריון-

שקדים לא קלויים קלופים, לא כאלה מלוחים אלא ממש רגילים, מים קרים וסודה, עדיף גם היא קרה ומלפפונים יכולים כנראה לעזור, ואם לא יעזרו אז לא יזיקו.

סוכריות חמוצות או סוכריות מנטה- שימי לך בתיק תמיד סוכריות הן יכולות להקל קצת על תחושת הצרבת

ג'ינג'ר, קמומיל ונענע- הם מוכרים כעוזרים לצרבות. שווה לנסות להכין תה קמומיל או מים קרים עם נענע ולנסות לשתות כשצריך

כתבות נוספות בנושא

כתבות קודמות בנושא שבוע 26כתבות נוספות בנושא שבוע 26
קבלו עדכונים על כל מה שטוב לקטנטנים שלכם
הרשמו עכשיו
הגעתם לרכיב תגובות של פייסבוק, אם ברצונכם לדלג עליו לחצו כאן
תגובות
סגירה

תשאירו מייל ונדאג לעדכן אתכם בהטבות, קופונים בלעדיים ותכנים שווים במיוחד!

תמונת תינוק

בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם למדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת.

איזה כיף שהצטרפת אלינו

נשמח להכיר אותך טוב יותר כדי שכל ההטבות והתכנים שנשלח יהיו מותאמים אך ורק עבורך!

תמונת תינוק
-
תאריך לידה של התינוק

בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם למדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת.
תמונת תינוק

עכשיו אנחנו מכירים!

שלחנו לך מייל

במידה והמייל אינו מגיע, בדקו בתיבת דואר

הזבל וסמנו את האגיס כדיוור בטוח

מעבר לראש העמוד, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + xמעבר לאזור התוכן, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לתחתית העמוד, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + c