האגיס
מערכת האגיס

כשהתינוק מתעורר ב5: מעבר לשעון חורף

מעבר לשעון חורף מסמן את הימים המתקצרים אבל גם מהווה פחד של ההורים לתינוקות או לפעוטות, איך מתמודדים עם היקיצה המוקדמת ומה עושים כדי לחזור לישון בצורה סבירה

שעון מעורר מונח על שידה חומה ולידו נעל ורודה של תינוקת

מבוגרים שיש להם ילדים בוגרים או שאין להם עדיין ילדים, אוהבים את המעבר לשעון חורף, כיוון שהוא מאפשר שעת שינה נוספת. אצל הורים לתינוקות ולפעוטות הסיפור אחר והוא קשור לשעות שינה מוקדמות של תינוקות, לעיתים מאד מוקדמות.

כמה דברים שכדאי לדעת על שעון חורף:

  • שעון חורף יתחיל ביום ראשון
  • השעון יחזור שעה אחורה ולמעשה אתם תזכו לשעת שינה נוספת.
  • רוב השעונים במכשירים הניידים ובמכשירים מכוונים נוספים יזוזו לבד אבל כדאי לכם להיות ערניים באותו יום של המעבר ולדאוג שאתם מכוונים נכון.
  • לרוב גוף האדם מסתגל לשינוי תוך יומיים ועד עשרה ימים.
  • על פי מומחים לשינה, הנפגעים העיקריים מהחלפת השעון הם מבוגרים ותינוקות.

אלו שינויים נוכל לראות בעקבות שעון החורף

באופן ברור יש סיכוי שנראה שינויים בשעות השינה- התינוק ימשיך להתעורר בזמנים שהוא רגיל אליהם, אבל אלו כבר יהיו שעות מוקדמות בבוקר. לדוגמה אם התינוק היה רגיל להתעורר בשעה 6 בבוקר הוא עכשיו יקיץ בשעה 5 בבוקר.

מלבד שעות שינה שונות גם שעות הארוחות יכולות להשתנות, וכך גם תאבון של הילד או מצב רוחו. שינויים אלו יהיו קצרים ויעברו לאחר כשבוע, כך שאין צורך להיבהל.

טיפים להתמודדות

שינוי של שעות השינה עוד לפני החלפה לשעון חורף מומלץ להבין שהשינוי בשעון החורף ובשעות השינה של התינוקות יהיה הדרגתי. כדאי להתחיל את השינוי בשעות השינה עוד לפני החלפת השעון. התחילו להזיז את שעות השינה של הפעוט ברבע שעה, כלומר התחילו גם את שעת השינה מאוחר יותר וגם את שעת ההתעוררות בבוקר

שעות שינה של הבית:

לריסה גינת אמא לאביגיל ונעמי, הבעלים והמייסדת של  SmallTalk לדבר עם תינוקות וילדים, ממליצה "לסנכרן את כל הבית לקראת שעת השכבה. אין הכוונה היא כמובן להיות בשקט מוחלט וללא פעילות אבל כן בהחלט לאכול ביחד ארוחת ערב, אפילו שמדובר בשעה מוקדמת יותר, ולשמור על אוירה שלוה רגועה ונינוחה כשאתם מתחילים להכין את ילדכם לקראת השינה. אם ילדכם חש בעייפות ומתחיל להתכונן לשינה ויבחין כי כל בני הבית בפעילות צוהלת ורועשת (טלוויזיה, קולות גבוהים וכו), הוא יביע התנגדות להשכבה ויתקשה להירדם. מבחינה פיזיולוגית, כנראה שבגופו של ילדכם יהיו רמות גבוהות של אותם ההורמונים המעוררים ולכן לא ירגיש עיפות".

יקיצות מוקדמות

סביר להניח כי בעקבות השינוי בסדר היום ועם הזזת השעון, תתכן יקיצה מוקדמת של התינוק בשעות הבוקר. נסו להיות סבלנים ולהבין שלוקח זמן לשנות את שעות השינה. אם התינוק מתעורר מוקדם נסו להראות לו שעדין לילה ולהחזיר אותו לישון כמו שאתם עושים זאת בהשכבת הערב. דאגו לא להדליק אור או להתחיל את הבוקר מוקדם אלא בשעה שנוחה לכם.

ליסה גינת ממליצה לעזור לתינוק להסתנכרן על שעות השינה החדשות: "אחת הדרכים הכי קלות לעזור לילדכם להתרגל לשינוי היא לחשוף אותו לשינוי גם מבחינת הסביבה. כלומר לחשוף אותו להחשכה כשאכן השמש שוקעת ולחשוף אותו לאור כשהשמש זורחת. ניתן לדוגמא לצאת איתו לסיבוב אחרי הגן וכשמתחיל להחשיך, רמות המלטונין בגופו יעלו ותוכלו לחזור הביתה ולהתכונן לשינה. על אותו משקל , בבוקר כשהשמש זורחת, כדאי לפתוח את התריס בחדרו, תאורת השמש הטבעית תאפס את רמות המלטונין והוא יתעורר בתחושה ערנית".

מעבר קל ונעים לשעון החורפי

כתבות קודמותכתבות נוספות
קבלו עדכונים על כל מה שטוב לקטנטנים שלכם
הרשמו עכשיו
הגעתם לרכיב תגובות של פייסבוק, אם ברצונכם לדלג עליו לחצו כאן
תגובות
מעבר לאזור התוכן, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z