האגיס
תחתונים חד פעמיים לנוחות ולספיגה מירבית לאחר הלידה. להזמנה הקליקו
ד"ר דורית שלו

שעון קיץ: מה יקרה לשעות השינה שלנו?

מזג אויר משוגע, פסח שמתקרב ועוד לא מעט דיונים באוויר אבל הנה זה מגיע- מעבר לשעון קיץ שכנראה יקל על הורים

ב 24/3 נכנס לתוקפו שעון הקיץ. בניגוד לשעון החורף, שהמעבר אליו מצריך היערכות מראש ותקופת הסתגלות די מציקה, שעון הקיץ הרבה יותר ידידותי להורים, אבל בכל זאת יש להבין מספר דברים בקשר למעבר המבורך הזה.

בוקר:

ביום המעבר – זהו הבוקר הכי נעים בשנה, אמנם אנחנו המבוגרים נפסיד שעת שינה בלילה (אלא אם נלך לישון שעה קודם), אבל החמודים, שבדרך כלל מעירים אותנו ב 6:00 (לבני המזל שבנינו) או ב 5:30 (לאלה שפחות שפר עליהם גורלם), יתעוררו (לפחות 'על השעון') שעה מאוחר יותר. מכיוון שזהו יום שישי בבוקר, אתם 'עלולים', רחמנא ליצלן, ליהנות משעת פיצוי של שינה בבוקר, על זו שהפסדתם בלילה.

עד מתי נהנה מהאושר הזה?

בימים הראשונים, הקטנטנים ילכו לישון שעה 'מאוחר יותר' ויקומו שעה 'מאוחר יותר', אולם, למרות כל שאיפותינו שה'פטנט' הזה יחזיק עד סוף אוקטובר, 99% מהזאטוטים יקדימו בהדרגה את שעת השינה שלהם חזרה לשעה 'המקורית' וכך גם את שעת היקיצה בבוקר. כלומר, תינוק שהולך לישון היום ב 19:00, ילך לישון במרבית השבוע הבא ב 20:00, אולם בהדרגה יחזור להציג סימני עייפות מוקדמים ושעת ההשכבה שלו תוקדם חזרה ל 19:00, על אף השמש בחוץ. לצערי (ולא שלא ניסיתי), לא ניתן לקבע את השינוי מעבר לתקופת מעבר קצרה.

איך יודעים כיצד לנהוג בימים הקרובים?

השאירו שעון אחד או שניים בבית על שעון-חורף. זהו שעון הילדים. לילדים לוקח עד שבועיים, בדרך כלל, להסתגל לשעון החדש. ככל שהילד מבוגר יותר, כך יסתגל מהר יותר. כמו כן, ילדים במסגרות יסתגלו במהירות גדולה יותר מילדים שנמצאים בבית ולוח הזמנים שלהם זורם יותר.

שעון הילדים יזכיר לכם, באיזה אזור זמן נמצאים הילדים שלכם. כמו ששעות השינה שלהם יתאחרו בימים הראשונים, כך גם שעות האוכל וכל פעילויות היום.

האתגר שלנו ההורים? האתגר שלנו הוא להתגבר על תחושת השחרור, הקיץ והחופש, להמשיך ולהקפיד על זיהוי סימני עייפות אצל הקטנים שלנו ולהשכיב אותם לישון בזמן, גם אם השמש טרם שקעה. הורים 'מתמכרים' בקלות לתחושה ש- "… הנה יש אור בחוץ אז אפשר להישאר עד מאוחר יותר…" וכך אתם עלולים לפספס את שעת ההשכבה הנכונה, הפצפונים יתחילו לצבור עייפות-יתר ולא רק שלא יקומו מאוחר, הם עוד יתחילו להקדים עוד ועוד את שעת השכמת הבוקר (אחד הסימנים המובהקים של עייפות-יתר).

שוב, חשוב להיות חזקים מהתסריטים שיש לנו בראש על ערבי קיץ ארוכים בגינת השעשועים ולהיענות לצרכים של הקטנטנים שלנו ביחס לשעת השכבה המתאימה להם.

בעוד כמה שנים, תוכלו להפיק את המרב משעון הקיץ וליהנות ממנעמיו. עד אז, המשיכו להיות קשובים לקטנטנים שלכם (גם אם לפעמים זה מאוד מבאס) – זה עבורם וגם עבורכם.

כתבות קודמותכתבות נוספות
קבלו עדכונים על כל מה שטוב לקטנטנים שלכם
הרשמו עכשיו
הגעתם לרכיב תגובות של פייסבוק, אם ברצונכם לדלג עליו לחצו כאן
תגובות
מעבר לאזור התוכן, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z