התפתחות תינוקות התפתחות תינוקות

5 דברים חשובים להתפתחות התינוק שלך

הוא הדבר היקר לכם ביותר בעולם. אתם רק רוצים לחבק אותו להגן עליו, וכמובן לקנות לו את הטוב ביותר, מצעצועים המעודדים התפתחות ועד לבגדים נעימים וציוד שיגן עליו כמו כיסא בטיחות. אתם שם איתו תמיד דואגים ומתרגשים ושמחים על כל חיוך ראשון, מלמול, צעד או מילה ראשונה.

מה הדברים החשובים ביותר להתפתחות התינוק שלכם ועל מה כדאי להקפיד. תתפלאו רוב הדברים לא עולים כסף והם פשוטים אבל חשובים.

חיבוק

הרצון הראשון של כל הורה הוא לחבק את התינוק ולעטוף אותו במגע רך ומגן. חיבוק הוא רק מחווה אנושית המעניקה מגע נעים, אלא מערך ביולוגי שלם שאחראי ומשפיע על כל ההתפתחות בעיקר בשלב הינקות. לחיבוק, מעבר לערך הרב בתהליך הגדילה וההתפתחות של התינוק, יש ערך רגשי והשפעה על יחסי האמון של התינוק עם הוריו ועם העולם ובעיקר לתחושת הביטחון שלו. החיבוק משפיע על אישיות התינוק, ביטחונו ויכולתו ליצור קשר גם בהמשך חייו.

מה אנחנו מציעים? לחבק את התינוק בכל הזדמנות, לא לפחוד מהאמירות שאתם תגדלו ילד מפונק כיוון שחיבוקים ואהבה לא הופכים את הבייבי שלכם למפונק או לתלותי. ככל שתחבקו יותר הוא ירגיש מוגן.

אנחנו חייבים לגלות לכם שהחיבוק שלכם הוא ההשראה שלנו ואנחנו מנסים בכל שלב לייצר חיתולים שיחבקו את התינוק שלכם ברכות ובאהבה.

תנועה וגדילה

התינוק משלש את משקלו מהלידה עד גיל שנה ועובר תקופה מאד משמעותית מבחינת גדילה והתפתחות: מתינוק קטן וחסר אונים, התלוי לגמרי בהוריו או במטפליו, הוא לומד לזחול וללכת, להשמיע הברות ומילים, להקשיב וליצור קשרים. היכולת של התינוק להתפתח ולנוע קשורה גם לבגדים הנוחים שאנחנו מלבישים אותו וכמובן גם לחיתול.

יש חשיבות לחיתול בעל ספיגה מהירה, המרחיק במהירות את הנוזלים מגופו של התינוק. תחושה יבשה ונעימה משמעותית ליכולת של התינוק להרגיש נעים ורגוע ולהתמודד עם משימות ההתפתחות. תינוק שמרגיש רטוב ולא נוח יבכה יותר ויהיה פנוי פחות להתמודדות עם שלבי ההתפתחות המצופים ממנו.

גם למבנה החיתול יש משמעות על היכולת של התינוק לנוע ולהרגיש נוח. מבנה דק ונוח עוזר לתנועה ולא מסרבל את התינוק ומותנית גמישה, המתאימה לתנועות של התינוק, לרצון שלו להתהפך או לזחול וביחד עם זאת לתת הגנה מלאה.

מה אנחנו מציעים?  דאגו לכך שהתינוק ירגיש יבש והקפידו ליצור עבורו מקום בטוח לזחול או לשכב על הבטן. ישנה חשיבות גדולה להשכיב את התינוק בשלבי ערות על בטנו ואם הוא מתקשה אז פשוט לשכב לידו או מולו.

נוחות:

בגדי תינוקות הם הדברים החמודים ביותר שיש. ג'ינסים קטנים, כובעים מתוקים ונעלים שנראות כאילו יוצרו לבובות. לבנות ניתן למצוא שמלות מיוחדות או חצאיות בעלות שכבות, אבל כל אלה בהחלט נראים מקסים ומצטלמים מעולה אבל הם לא נוחים לתינוק ובטח שלא תורמים להתפתחותו וליכולת שלו לנוע. חשוב להלביש את התינוק בבגדים נוחים, המאפשרים טווח תנועה רחב ולא מפריעים לזחילה או בתנועה.

נוחות מתחילה גם כאן בחיתול נוח המורכב מחומרי גלם נעימים ואיכותיים. חפשו חיתול רך ונעים שיעטוף את התינוק ברכות ולא ימנע מהעור לנשום ולהרגיש מאוורר.

מה אנחנו מציעים: בחרו בגדי תינוקות מבדים נעימים ונושמים, ללא תפרים עבים או כפתורים גדולים. אם מדובר בקיץ אפשר להשאיר את התינוק גם ללא בגדים, רק עם חיתול, ולאפשר לו לנוע בנוחות. בחרו גם חיתול המאפשר תנועה ומתאים במידתו לתינוק.

התפתחות חושים:

לא חייבים צעצועים יקרים ומיטה עמוסה בבובות, אבל כדי לעזור בהתפתחות החושים כדאי להשמיע קולות וצלילים ובעיקר של קולות המטפלים בתינוק, הם משמעותיים. רוב ההורים מרגישים נוח לקשקש עם התינוק ולדבר איתו בקול מתיילד. חשוב להבין שדווקא השיחות עם התינוק ופרצופו של ההורה, הם הגירוי הטוב ביותר והחשוב ביותר, יותר מכל מובייל יקר.

מה אנחנו מציעים: שירו ושחקו עם התינוק. בשלבים שבו התינוק משתף פעולה משחקי אצבעות ושירי משחק הם דרך טובה לעודד אותו להגיב ולדבר. קראו ולמדו אילו צעצועים יכולים לעזור בהתפתחות התינוק. ניתן להכין חלק מהצעצועים לבד בבית

הורים שמחים ורגועים.

המשפט השחוק של אמא טובה היא אמא שטוב לה, שכמובן מתייחס לשני ההורים, הוא כנראה שחוק אבל אמיתי. הורה מותש ועייף הוא גם הורה עצבני. מחקרים מראים שעייפות של ההורים יוצרת מערכת יחסים עכורה בין ההורים. ובמקביל סימנים של דיכאון אצל ההורה העייף.

השקיעו בזוגיות שלכם, בשעות שינה, בתזונה ובעיקר בזמן איכות שלכם עם עצמכם. השקיעו שעה בשבוע במשהו שאתם אוהבים ביחד או לחוד.

מה אנחנו מציעים: מצאו עזרה או פשוט קבעו ביומן שעה אחת שבה אתם עושים דברים אהובים עליכם, נפגשים עם חברים, הולכים לחוג או מתאמנים ואל תוותרו על עצמכם!.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת