תרופות סבתא למחלות חורף תרופות סבתא למחלות חורף

אולי סבתא צודקת? תרופות סבתא למחלות חורף

 אולי סבתא צודקת ושמן זית, בצל ודבש לא צריכים להיות במטבח? על תרופות סבתא שעובדות טוב וכדאי להכיר

קרן מספרת: "הכול התחיל בשיעול אשר לווה בשבוע שלם של חום עם נזלת שקופה. מה שהוביל אותנו מן הסתם,  לפנות לרופא המשפחה ולגלות שלעומר המתוק יש ברונכיט. השם רציני אבל סך הכול מדובר במחלה שכיחה אצל תינוקות אשר משפיעה על הנשימה (דלקת בסמפונות). באחד הימים שאני איתו בבית מנסה להקל על כאביו בשיר ובחיבוק אוהב. מנסה להוריד לו את החום בעזרת אמבטיות פושרות ונגד חום. נשמעה נקישה על הדלת  וזו הייתה חמתי. בידה היא החזיקה שום טרי. בלי שום הכנה מוקדמת ניגשה למטבח הוציאה סיר קטן שפכה לתוכו שמן זית קצצה לתוכו את השום וכשהכול התחמם העבירה לקערה. הריח היה מעולה. לתומי חשבתי שהיא באה לפנק אותי ולהכין לי איזו פסטה טובה (כי בטח קשה לי ואני רעבה) אבל לא, זה היה בכלל עבור עומר. …"

קרן ממשיכה  לספר על חמותה: "היא לקחה ממני את עומר השכיבה אותו על מזרון. הפשיטה ממנו את בגד הגוף והחלה למרוח עליו את התערובת החמימה והריחנית שזה אתה הכינה עבורו. היא עיסתה לו את החזה בתנועות ארוכות ומרגיעות במעגלים והילד לא הפסיק לחייך והתענג מהמסג'  אבל הדבר המדהים הוא שזה לא רק היה לו נעים חמים ומרגיע, זה גם באמת עזר לו. שיחרר לו את השיעולים פתח וחימם לו את הריאות ועוד יותר חשוב, הרדים אותו אחר כך לכמה שעות נפלאות של שקט ומנוחה לכולם".

נכון התקדמנו במדע וגם לא תמיד קל להקשיב לאמא או לחמה, אבל לפעמים גם הן צודקות

הנה כמה תרופות סבתא מוצלחות  שאולי יעזרו גם לכם:

גזים אצל תינוקות יונקים: שומר לאמא המניקה – עוזר להקל על הגזים של התינוק – חולטים את השומר במים רותחים מסננים ושותים לפחות 3 פעמים ביום.

עיניים מודלקות: הידעתם שאפשר לנקות לתינוק עיניים מודלקות בעזרת כמה טיפות של חלב אם?! ואם אתם לא מניקים אז לשים מעט צמר גפן בכוס תה רגיל או תה קממיל ואז לנקות איתו את עיניי התינוק או הילד.

הורדת חום: מומלץ לעשות אמבטיות פושרות ולשים מגבת פושרת על המצח. להגביר את כמות השתייה. מגיל שנה אפשר להכין להם משקה של לימונים ודבש. חשוב לדעת – כאשר יש לתינוק חום לא להלביש אותו בהרבה שכבות להיפך, לבוש קליל.

כאבי בטן: תה קמומיל בבקבוק. עיסוי עם שמן על הבטן – שמן שקדים מותר מגיל אפס.

טוסיק פורח או תפרחת חיתולים: הכי טוב בלי משחה פשוט אוורור – אגב ל Huggies יש משטחי החתלה חד פעמיים, הם פתרון מעולה נגד תאונות אוורור, אתם פורסים אותם בעגלה או בעריסה ונותנים לתינוק לשכב ללא חיתול. גם פרח הקלנדולה עוזר להקל על התפרחת אפשר לשים חליטה שלו באמבטיה של התינוק. מגיל שנה – יוגורט לאכול ולמרוח על האזור עצמו.

 שיעול שמפריע להם לישון: להגביה את התינוק בעזרת כרית לראש. לשתות הרבה, עיסוי החזה עם שמן (אליאולי) טיפות שמן אקליפטוס בחדר ומפזר אדים לשמור על הלחות.

ישנם עוד המון פתרונות יצירתיים וטובים שעברו להם מדור לדור ועדיין יעילים ובריאים יותר מתרופות..   אנחנו נסיים בהמלצה אחת מאד חשובה  – שימרו על בית מלא בצחוק, חום, אהבה וסבלנות אלו בדרך כלל התרופות הכי טובות.

יש לכם רעיון לתרופות סבתא נוספות? ספרו לנו.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת