הכל על מענק לידה לנשים הכל על מענק לידה לנשים

על מענק לידה ודמי לידה ליולדת

כמעט כל אישה עסוקה לפני הלידה בניסיון להבין איך התוספת למשפחה תשנה את המאזן הכספי והכלכלי. האם הילד שעומד להיוולד ישפיע על רמת החיים של הזוג ומה ההוצאות הצפויות. מסתבר שלא רק יולדות והורים טריים חושבים על הנושא, גם המדינה הבינה שיש כאן קושי כלכלי והחליט להעניק שני סכומים לאישה יולדת בארץ. הסכום הראשון הוא מענק לידה והוא ניתן לכל אישה תושבת ישראל או עובדת בישראל. סכום זה משתנה בין הלידות של אותה אישה. הסכום השני הוא דמי לידה והוא ניתן רק לנשים שעבדו לפני הלידה. כדי לעשות קצת סדר ולעזור להבין מה מגיע לכל משפחה, ניסינו לארגן את המושגים והחוקים.

מהו מענק לידה?

מענק לידה משולם ליולדת בתוך חודש מיום הלידה לחשבון הבנק, שבו משולמת קצבת הילדים, ובלידה הראשונה – לחשבון הבנק שנמסר בבית החולים. אם את בלידה ראשונה ומרגישה שטפשת ההריון לא תעזוב אותך אחרי הלידה מומלץ להגיע עם מספר חשבון הבנק שלך ומספר הסניף בדף, כדי שתוכלי למסור את הפרטים הנכונים ולקבל את המענק.

חשוב לציין שמענק לידה הוא סכום חד פעמי הניתן ליולדת לאחר הלידה. אין לו קשר לשאלה האם האישה עבדה לפני כן והאם היא עצמאית או שכירה. לאחר לידה בבית חולים, ניתן סכום ישירות לחשבון הבנק. מענק לידה חד פעמי שונה מדמי לידה, שיינתנו לאישה רק אם עבדה תקופה לפני הלידה.

כמה כסף תקבלי במענק הלידה?

מסתבר שמענק לידה אינו סכום אחיד לכולן והוא מתייחס למספר הילדים שילדת בידה הנוכחית וגם למסר הילדים שכבר נמצאים בבית. הסכומים מתעדכנים ואלו הסכומים הנכונים לתחילת שנת 2018.

הילד הראשון במשפחה  1,751 ש"ח

הילד השני במשפחה  788 ש"ח

הילד השלישי במשפחה וכל שאר הילדים שאחריו 525 ש"ח

ליולדת שילדה תאומים  8,757 ש"ח

ליולדת שילדה שלישיה 13,136 ש"ח

האם כל אחת מקבלת מענק לידה?

כל יולדת בארץ מקבלת מענק לידה, בהנחה שהיא ילדה בישראל. גם יולדות בית או הורים שאימצו ילדים, יקבלו את מענק הלידה. הם יצטרכו להגיש בקשה מיוחדת ולקבל את המענק לחשבון הבנק לאחר אישור הבקשה.

דמי לידה

כיוון שאישה לאחר לידה זכאית לחופשת לידה, המדינה תשלם את שכרה. יש לכך תנאים שונים. האישה חייבת לעבוד בארץ לפני כן או לעבוד בחו"ל למעסיק ישראלי. גם עובדות זרות עם אשרת עבודה, זכאיות לדמי לידה.

לא אמור להיות הבדל בין דמי הלידה לשכירות מל עצמאיות, אבל עצמאיות צריכות לשלם ביטוח לאומי לעצמן, תקופה שנקבעה בחוק, לפני הלידה והדרישה לדמי לידה לעיתים מסורבלת יותר.

חישוב דמי הלידה לכל אישה שונה ולכן אין סכום קבוע. כל אישה תקבל סכום התלוי במשכורות שלה ובחודשי העבודה האחרונים.

לדמי לידה מרביים, של 15 שבועות, תהייה זכאית אישה ששילמה ביטוח לאומי עבור 10 חודשים מתוך 14 חודשים מהפסקת העבודה.

מתי אפשר להתחיל לקבל דמי לידה?

אישה יכולה להתחיל לקבל דמי לידה מהיום הראשון שבו הפסיקה לעבוד במהלך ההיריון, עד כ 50 יום לפני הלידה. גם כאן כדאי לשים לב שיש סייגים לפני רמת הזכאות.

המלצה שלנו : בדקו באתר הביטוח הלאומי או עם המעסיק שלכן לפני הדרישה לדמי לידה

שאלות נפוצות על דמי לידה ועל מענק לידה:

תקופת תשלום דמי הלידה : תקופת תשלום דמי הלידה נקבעת בהתאם לתקופה שהעובדת שילמה דמי ביטוח לאומי ולכן יש לבדוק בביטוח לאומי מה נכון לכל יולדת.

שיעור דמי הלידה:  כל ילדת תקבל דמי לידה שונים. דמי הלידה יקבעו בהתאם לגובה המשכורת של היולדת, ועד לסכום המקסימלי של 1,463.83 ש"ח ליום, נכון לשנת 2018. כלומר גובה המשכורת שלך משפיע על דמי הלידה.

דמי לידה במקרה של יולדת המאריכה את חופשת הלידה: באופן כללי כל הארכת חופשת לידה היא על חשבון היולדת. אבל אם מדובר על לידה של תאומים או שלישיה או אם התינוק או האמא אושפזו, ניתן להאריך. לדוגמה יולדת שילדה תאומים זכאית לעוד 3 שבועות.

ניתן לפצל את התשלום, אם חופשת הלידה מפוצלת? ניתן לפצל בהנחה שבהם היולדת או התינוק צריכים להישאר בבית החולים או לחזור לאשפוז בתוך חופשת הלידה הרגילה. גם כאן כדאי להתייעץ בביטוח לאומי ולהבין את המקרה.

יולדת שהיא עצמאית זכאית לקבל דמי לידה? עובדת עצמאית יכולה להמשיך לתחזק את העסק העצמאי שלה במקביל לקבלת דמי לידה. זאת כמובן בהנחה ששילמה את דמי הביטוח הלאומי בזמן.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת