איך לעודד את התינק לזחול איך לעודד את התינק לזחול

בטן גב: משחקים לתינוקות וצעצועי התפתחות

מבחר הצעצועים והמשחקים לתינוקות בחנויות צבעוני ומפתה. למה באמת זקוק התינוק שלכם בשלבים הראשונים.

שכיבה על הבטן

כל אחות טיפת חלב תדגיש לכם בשלבים הראשונים כי חשוב להשכיב את התינוק על הבטן ולהקפיד לעשות את זה. לדברי שני עזרא, מרפאה בעיסוק ומלווה התפתחותית: "שכיבה על הבטן היא למעשה הבסיס להתפתחות תנועתית. בהתחלה התינוק לומד להרים את הראש ובהמשך גם להתהפך, לזחול וכו'. בשכיבה על הבטן, התינוק חש את מגע הגוף עם הקרקע. כוח הכובד מופעל עליו ומערכת השרירים מגיבה ומתחזקת".

שני עזרה, טוענת "בשכיבה על הבטן שדה הראייה מתרחב ומדרבן את התינוק להזדקף יותר כדי לראות יותר! במנח זה יש הקלה על כאבי הבטן מאחר והשכיבה על הבטן גורמת ללחץ על מערכת העיכול ולהרפיה של שרירי הבטן ובכך כאבי הבטן והגזים הנפוצים כל כך בחודשים הראשונים פוחתים".

"תינוק אשר מרים ראש ללא מאמץ, הוא חיוני יותר לסביבה ולכן חייכן ופנוי לגירויים. ברגע שהתינוק מבין שיש ביכולתו לראות דברים מנקודת מבט שונה זה פועל כזרז לשוב ולהתאמץ" מסבירה שני עזרה.

הרמת הראש היא תחילתו של תהליך חשוב בהתפתחות התינוק והמשמעותי ביותר בשנותיו הראשונות, אבל מה עושים שרוב התינוקות פשוט לא אוהבים לשכב על הבטן ומסרבים בבכי רם ומלחץ להישאר כך? עזרה ממליצה "להשכיב על הבטן לפרקי זמן קצרים פעמים רבות במשך היום תוך הארכה הדרגתית של משך השכיבה על הבטן".

כרית התפתחותית לתינוק

מותג צעצועי ההתפתחות "טף טויס" בכרית חדשה ושונה לתינוקות שמטרתה עידוד השכיבה על הבטן. אם עד עכשיו נהגו לגלגל מגבת או למצוא אלתורים אחרים לעידוד שכיבת התינוק על הבט, הכרית עושה את העבודה. כרית רכה לתינוק, בעיצוב ארגונומי מיוחד, לעידוד שהיית התינוק על הבטן, לחיזוק שרירי חגורת הכתפיים והצוואר. הכרית מעוצבת בזווית עולה ובחלקה העליון שני קימורים למרפקיו של התינוק.

אקטיביטוט, אי טרופי 

משטח פעילות עשוי פוליאסטר וכותנה של טייני לאב. חלקו התחתון של המשטח אטום למים. על המשטח ציורים בסגנון טרופי וצמד קשתות ועליהן דולפין וצדפים כבובות. למשטח כרית בטן. המשטח עצמו משמיע צלילים.

שכיבה על הגב

גם שכיבה על הגב חשובה ועוזרת להתפתחות התינוק. חשוב לעודד את התינוק להסתכל לצדדים, להניע את ידיו ורגליו וכמובן להסתובב סביב צירו ולנוע. רוב בתינוקות ירגישו נוח לשכב על הגב כיוון שהם לא מאמצים את שרירי רצועת הכתפיים.

שמיכת פעילות הראשונה שלי 4 עונות 

שמיכת פעילות נחמדה של "טף טויס" שדפנותיה ניתנות להרמה ולסגירה ויצירת סביבה אינטימית וקטנה יותר. על השמיכה פעילויות המעודדות פיתוח חושי התינוק כמו מגע וכמובן פיתוח מוטוריקה עדינה ומוטוריקה גסה. יש על השמיכה מראה קטנה וציורים צבעוניים.

שמיכת קשתות ספארי

משחק בצעצועים התלויים והתבוננות באיורים השמחים יעודדו את פיתוח חושי התינוק ויכולותיו המוטוריות. מומלץ לתלות בכל פעם צעצוע אחד בצד אחר כדי לעודד את התינוק להסתכל לצדדים. בהמשך כשהוא פעיל יותר, להוסיף צעצועים נוספים.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת