מתי תינוק מחייך מתי תינוק מחייך

הכל בצחוק: על צחוק של תינוקות

צחוק של תינוק זה הקול החמוד ביותר שגורם לכולנו לצחוק ביחד איתו. מה יש בצחוק תינוקות שממכר כל כך ומתי תינוקות מתחילים לצחוק?

לפני הצחוק נראה אצל תינוקות חיוך. החיוכים הראשונים יכולים להופיע לאחר הלידה, אפילו ובעיקר כשהתינוק ישן. חיוכים אלו נובעים מפעילות ספונטנית של מערכת העצבים. אם תעמדו מולו מספיק זמן תוכלו לצלם אותו מחייך מתוך שינה ולתפוס את הרגעים הקסומים האלה.

חיוך של תינוק, כלומר חיוך חברתי, חיוך ערני ומכוון של התינוק נראה בסביבות גיל חודשיים. זה חיוך של התינוק המתייחס לאנשים שהוא מזהה ולתחושה טובה שלו. החיוכים החברתיים הם שלב חשוב בו נראה שהתינוק מגיב יותר לסביבה ומזהה את האנשים המטפלים בו.

לעומת החיוך, צחוק של תינוק מופיע בשלב מאוחר יותר, סביב גיל 4 חודשים והוא כבר מתייחס לסביבה ומגיב לגירויים, לפרצופים או למגע מדגדג. ככל שהתינוק גדל יותר הוא מגיב יותר למשחקים המצחיקים אותו כמו קוקו או פרצופים מצחיקים

מה מצחיק את התינוק לפי שלבים?

בכל שלב יש דברים אחרים שיצחיקו את התינוק וככל שהא גדל כאמור הוא יכול להבין מצבים חדשים ושונים שיצחיקו אותו גם.

בגילאי 4-7 חודשים

צחוק מופיע לראשונה סביב גיל 4 חודשים, בדרך כלל כתגובה לגירוי פיזי כמו דגדוג. לקראת גיל שבעה חודשים מופק הצחוק בין היתר על ידי משחק כמו "קו-קו".  מגע ודגדוגים יגרמו לתינוק לצחוק. אם אתם רוצים לשמוע אותו צוחק נסו לדגדג ולחבק את התינוקות ולגרום להם לצחוק. רק היזהרו הצחוק מדבק וכנראה תמצאו את עצמכם צוחקים גם אתם.

בגילאי 7-10 חודשים

תינוק בגיל זה יגיב למעשים ומגע שלכם בקול צחוק. משחקים שונים עם בובות, משחק קוקו ופרצופים יגרמו לו לצחוק. נסו להעלים בובה ולהחזיר אותה, להתחבא מאחורי חיתול בד ואז לצוץ או להשתמש במפית קטנה שאותה תשימו על ראשו של התינוק ואז תסירו. כל אלה יגרמו לצחוק של התינוק.

גילאי שנה

הגעתם לגיל שבו התינוק אולי לא מבין בדיוק הומור אבל כן צוחק בתגובה למצבים מסויימים. התינוק מבין סיטואציות מורכבות יותר שיגרמו לו לצחוק כמו אמא שתלבש על הראש חיתול או האח שישתה מהבקבוק ל התינוק כמשחק. באופן כללי כל סיטואציה מוזרה שתראו לו, תחפושות או פרצופים יגרמו לו לצחוק בקלות.

גיל שנתיים 

הפעוט מבין כבר יותר מצבים ויכול אפילו לנסות להצחיק אתכם כמו לשחק משחק דמיוני.  הגיל כזה הפעוט יכול לנסות להצחיק אתכם על ידי קולות או משחק מוגזם.

מי מצחיק יותר אבא או אמא?

מחקר שנערך על תינוקות, גילה כי לשני הורים יכולת זהה להצחיק את התינוק אבל לבנים יש נטייה גדולה יותר לצחוק מאשר לבנות. בנים צחקו במחקר זה כ-50 פעמים ביום בממוצע, לעומת 37 צחוקים של בנות ביום אחד בממוצע.

איך להצחיק את התינוק או התינוקת שלכם? 

מחקר שנעשה על תינוקות טוען שמשחק המחבואים קוקו הוא המשחק שמצחיק ביותר את התינוקות. 

מחקרים אחרים טוענים שכנראה מגע הוא הדרך הטובה הצחיק את התינוק או התינוקת שלכם. ללטף ולדגדג ולגעת בהם. למעשה מגע הוא הדרך הטובה ביותר לתקשר בגילאים אלו. 
בגילאי שנה וחצי ניתן להראות לתינוק את עצמו במראה והמראה גורם לו לצחוק בדרך כלל.

מוזיקה ושירים- בגילאי שנתיים ומעלה פעילות גופנית וריקודים גורמת לרוב הילדים לחייך ולצחוק. נסו לשחק איתם במשחקים פיזיים ולרקוד.
מוזיקה באופן כללי ובעיקר שירים מצחיקים יכולים לעשות את העבודה ולגרום לתיוק לצחוק בקול. נסו לשיר ביחד עם קלטת או לשיר לתינוק עם כלי מוזיקה שונים.

 

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת