מתהפכים מהבטן לגב מתהפכים מהבטן לגב

התפתחות תינוקות - מתי תינוקות מתהפכים

מהבטן לגב או מהגב לבטן? באיזה גיל תינוקות מתהפכים מה קורה קודם והאם ניתן לעזור לתינוקות וללמד אותם להתהפך? מדריך לתינוקות מתהפכים

אנחנו מגלים יום אחד שהנחנו את התינוק על הבטן בלול או במיטה ופתאום לאחר כמה דקות, הוא נמצא על הגב. הקסם הזה שבו התינוק עצמאי להתהפך, מצליח לשנות מנח, מרגש את כולם. איך זה קורה באמת ומתי תינוקות מתהפכים?

התינוק הקטן שהגיע אתכם מבית החולים קצת גדל. הוא מניע את הידיים והרגליים וכשאתם מניחים אותו על הבטן הוא לעיתים לא מרוצה ומנענע את גופו. ואז זה קורה – לקראת חודשיים-שלושה, תלי בתינוק ובקצב ההתפתחות התינוק, הוא מניע את גופו מספיק חזק ומתהפך מהבטן לגב. הפעולה הזאת, שנראית לנו די קלה ומהירה, דורשת שליטה של התינוק בשרירי הצוואר והידיים. יש תינוקות שיצליחו להתהפך רק סביב גילאי 5 חודשים.

בסביבות גיל 5 חודשים רוב התינוקות ידעו להתהפך מהבטן לגב או מהגב לבטן. רובם אף ידעו גם וגם. היכולת הזאת להתהפך מקנה להם יכולת לנוע ולזוז ממקום למקום ובעיקר לא להישאר במנח שלא נוח להם.

איך תינוקות מתהפכים?

ההתהפכות מהבטן לגב מתרחשת כאשר התינוק שוכב על הבטן ומצליח להרים את ראשו גבוה, כשהוא נתמך על ידי הידיים. כך הוא יכול להתהפך. לעיתים התינוק לא מתכוון לעשות זאת אבל התנועות שלו חזקות וגורמות לו למצוא את עצמו כשהוא על הגב.

איך ניתן לעזור לתינוק להתהפך?

מהבטן לגב- כדי לעזור לתינוק להתהפך מהבטן לגב כדאי להניח אותו הרבה על הבטן ולחזק לו את שרירי הצוואר והידיים. רצועת כתפיים חזקה תעזור לו ללמוד להתהפך ולהצליח בכך. חשוב שבזמן הערות ובהשגחה תדאגו שהוא יהיה על הבטן וכך יש סיכוי שיצליח ללמוד לבד להתהפך.

כמה שלבים התינוק עובר כדי להתהפך:

בשכיבה על הבטן וגם על הגב – התינוק צריך לשלוט בשרירי הצוואר ולסובב את הראש
התינוק צריך להצליח לאחוז חפצים וצעצועים בשתי ידיים. יש חשיבות לשימוש בשתי הידיים בתפיסה ובהתקרבות למרכז הגוף.
יכולת לדחוף את המשטח בשתי ידיים, כאשר התינוק שוכב על הבטן.
זמן בטן – מומלץ להיות עם התינוק ואפילו מולו, כשהוא שוכב על הבטן. כמובן זמן בטח צריך להיות בזמני ערות של התינוק.
נסו להרים את התינוק מהצד וכל פעם מצד אחר
משחקים עם הרגלים והידיים – חיזוק הידיים והרגלים יעזרו בהמשך בהתהפכות. ניתן לשים על רגלי התינוק גרביים מרשרשים ולעזור לו להרים אותם.

מה ניתן לעשות כדי לעודד תינוק להתהפך?

אם התינוק התחיל להתהפך לבד אפשר לעודד אותו להמשיך לעשות את זה על ידי צעצועים – ניתן להראות לו רעשן או צעצוע משמיע רעש ולגרום לט להסתובב לרעשן.
ניתן לשכב לצד התינוק ולעודד אותו להתהפך לכיוון שלכם.

 

צעצועים יכולים לעזור בשלב זה– אתם יכולים להניח צעצוע מול התינוק ולהזיז אותו לכיוון שתרצו שהוא יתהפך. צעצוע אהוב או מרעיש יכול לגרות אותו להסתובב ולהגיע אליו ועל הדרך גם להתהפך. לצעצועים יש השפעה על התפתחות התינוק

ברשת תוכלו למצוא תרגילים שונים שיעזרו לינוק להתהפך מהגב ובטן על ידי משחקים וחיזוק הידיים והרגליים

כדאי לזכור

  • בשלב בו התינוק מתהפך לא כדאי להשאיר אותו לבד על מיטה או מקום גבוה. זה לא מומלץ אף פעם אבל כשתינוק מתהפך יהיה לו קל יותר ליפול במהירות

  • יש לשים לב שהתינוק מתהפך לשני הצדדים ולא רק לצד אחד

  • יש תינוקות שיתהפכו מאוחר מאד וזה לא יראה על בעיה, אבל אם אתם חוששים, או אם התינוק בן חצי שנה ועדיין לא התהפך, גשו לרופא הילדים והתייעצו איתו.

  • בחורף מומלץ לחמם את החדר ולאפשר לתינוק להיות עם פחות בגדים מסורבלים כדי שיוכל להתהפך בקלות

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת