מחלות חורף משפיעות על שנת לילה? מחלות חורף משפיעות על שנת לילה?

מחלות חורף משפיעות על שנת לילה?

דר דורית שלו: הם חולים או מקוררים ואנחנו ההורים נכנסים לכוננות. מלבד הקשיים הרגילי ולעיתים הפחדים סביב כל חום שהקטנטנים מעלים, עולות שאלות לגבי התמודדות איתם בלילה.

ברור שכשתינוק או ילד חולה סדר היום משתנה וגם שגרת הלילה. מה כדאי לעשות ואיך להתמודד ולמה אחרי המחלה הם ממשיכים להתעורר בלילה?

תינוקות ופעוטות לא "יודעים" שהם חולים. ברור שהם לא מרגישים טוב, אולם אין להם הבנה של מונחים מופשטים כמו "מחלה" על כל המשמעויות, שאנחנו כמבוגרים נותנים לה. הם לא עושים את הקישור הלוגי בין ההתנהגויות שלכם לתחושה הלא-טובה שלהם. ההבנה הזו מגיעה אצל מרבית הילדים רק סביב גיל 3-4 שנים. כשאתם פועלים אחרת "כי הוא חולה", הוא זוקף את השינוי בהתנהגות שלכם לכך שהוא בכה ולא לחום או התקררות או מחלה. והפער הזה הוא הדלק שמזין את הרגרסיה של 'אחרי מחלה'.

מה עושים כשהם מתעוררים בלילה?

אנחנו חייבים לתת מענה טיפולי ורפואי מלא לילד חולה ולפעמים יקיצה בלילה הופכת להיות מאוד "מעניינת". התינוק התעורר ופתאום מדדו לו חום, נתנו לו תרופה, כולם הגיעו לחדר, האור דולק וכו' וכו'. כדי למזער את ההשלכות של כל כך הרבה הפתעות בלילה אחד, נסו להיות מתוכננים. הכינו מבעוד מועד בחדר את התרופות, שימו לב לשעה והאם הגיע שעת מתן תרופה או טיפול אחר נדרש וכך היקיצה תהיה יותר עניינית ופחות מלאת הפתעות.

מענה תמידי ומיידי לבכי – אפילו יותר מתמיד. כשילדים חולים הם לעתים יותר בוכים ואנחנו תמיד נגיע אליהם. נסו לשמר את הרגלי ההרגעה והשינה הקיימים ולא לנסות דברים חדשים או ישנים, אחרי שכבר הגעתם להישגים. כשילד אינו נינוח ורגוע ובנוסף כל ההרגלים סביבו משתנים – זה מלחיץ אותו שבעתיים. כשהעולם סביבי נותר יציב – הוא הרבה פחות בלחץ מכך שאינו מרגיש טוב ולא מבין למה.

הוא לא אוכל כלום

במקרי מחלה רבים נפגע התיאבון של הילד (גם לנו זה קורה). זה יכול להיות תסמין של המחלה וזו יכולה להיות דרכו של הגוף להקל על עצמו במהלך המלחמה בנגיף או בחיידק. זה טבעי ונורמלי ובמרבית המקרים אין צורך לפצות על כך בלילה (במיוחד אצל ילד שכבר לא אוכל בלילה), אלא אם יש הנחיה רפואית לעשות כך. לאחר שיחלים, ישלים את כל אותן קלוריות נחשקות ויעלה חזרה במשקל.

הוא ישן כל היום. להעיר אותו?

שינה חשובה מאוד לפעולת מערכת החיסון ולשמירה על בריאות טובה ולקיצור משך מחלות. תנו להם לישון כמה שיותר. גם אם דפוס התנומות שלהם אינו דומה למה שאתם מכירים. שינה מובילה לשינה שמובילה לילד יותר בריא.

זה כל כך קשה ומלחיץ כשהם חולים! עשו את כל שאתם יכולים כדי להקל על תסמיני המחלה, היו שם בשבילם והשתדלו להישאר רגועים, זה מה שהילדים זקוקים לו יותר מכל. לדעת שאמא ואבא רגועים ושהכל יהיה בסדר…
מאחלת לכם בריאות טובה וחורף קל ולמי שחולה – רפואה שלמה ומהירה! כי בינינו… הכי חשוב זה להיות בריאים.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת