איך מתמודדים עם צמיחת שיניים איך מתמודדים עם צמיחת שיניים

בקיעת שיניים אצל תינוקות - איך להקל על הכאבים

 

 אין הורה שלא התעורר בלילה בגלל בכי של תינוק עם שיניים שבוקעות ואין תינוק שלא עבר את השלב הזה. לסבתות יש המון עצות להתמודדות עם כאבי שיניים, בשוק תמצאו משחות שמרגיעות, אבל לבסוף כשהשן האחרונה בוקעת, זה עובר.

שיניים בוקעות אצל תינוקות בין הגילאים 4-15 חודשים. (אם אף שן לא בוקעת עד 18גיל  חודשים , מומלץ להפנות לרופא שיניים ילדים). בדרך כלל 2 השיניים הקדמיות בלסת התחתונה בוקעות ראשונות, ולאחר מכן 2 השיניים בלסת העליונה , ואחריהן השיניים הטוחנות והניבים. למרות זאת, פעמים  רבות, השיניים אינן  בוקעות בסדר מסוים, וחשוב לא לפתח דאגה מיותרת בגלל סדר הבקיעה.

מה הקשר לשלשול ולחום לשיניים?

תופעות שכיחות בזמן בקיעת השיניים, הן: בכי, עצבנות, ריור,חום נמוך (פחות מ38.3), שלשול. לפעמים, החניכיים עלולות להיות קצת נפוחות.  חום  גבוה מ-38.3 או תופעות אחרות, דורשות בדיקה אצל רופא ילדים/משפחה.

לתת לתינוק טבעת רכה המיועדת ללעיסה לתינוקות. חשוב שתהיה  קשיחה  ללא נוזלים בפנים. אפשר לתת קרקרים קשים, ללא סוכר לא מומלץ להקפיא דברים שונים ולשים בפה של התינוק. זה יכול לעשות נזק לחניכיים.

ניתן להניח מגבת רטובה  במקפיא למשך15-30 דקות, ולתת לתינוק ללעוס אותה. (המגבת אמורה להיות קרה אך לא קפואה). ליצור  קשר בצד המגבת, ולתת לתינוק ללעוס. אם התינוק כבר אוכל מזון מוצק, אפשר לתת לו בננה קרה או בייגל קר. אפשר לתת צעצוע מסיליקון, לטקס, או גומי גמישים. ( chewy toy ).

לתינוק מגיל 6-9 חודשים, אפשר לתת כוס לתינוקות עם מים קרים.

לעשות מסאג' על החניכיים של התינוק באצבע נקיה, או לתת לתינוק ללעוס את האצבע שלכם. זה עשוי להרגיע את האיזור הכואב. לפעמים, כדאי לשים את האצבע שלכם במים קרים, לפני שאתם מכניסים לפה של התינוק.

לא מומלץ לקנות סוגים של ג'ל או משחה למריחה על החניכיים. הפה של תינוק מלא רוק, והמשחות יורדות מייד מהפה ונבלעות בגרון. בנוסף, חלק מסוגי הג'ל/משחות מכילים חומרים המהווים סיכון לתינוקות.

תרופות: מעל גיל 6 חודשים, מומלץ לתת נורופן נגד כאבי שיניים. אפשר לתת כל 6 שעות, במשך 3 ימים. נורופן, בדרך כלל מקל על הכאבים יותר מאקמול/נובימול, אצל רוב הילדים. אם גיל התינוק פחות מ-6 חודשים, מומלץ להשתמש רק באקמולי/נובומול, כל 4-6 שעות, עד 3 ימים.

שרשרת ענברים כן או לא?

אזהרה: נמצא בשוק שרשראות/צמיד עמבר לתינוקות. החברות טוענות שהענבר מעלה את חום הגוף של התינוק – השרשרת מפרישה חומר המרגיע את התינוק, וגם משפר את מערכת החיסון שלו. אין הוכחה מדעית לכך שזה נכון. השרשראות עלולות לגרום לחנק של התינוק,  וכמובן שהן בשום אופן אינן  מומלצות.

דגש מיוחד יש לשים על נתינת בקבוק לתינוק/ילד לפני השינה. אף פעם לא להשכיב תינוק/ילד עם בקבוק חלב, מיץ, תה עלולים להרוס את השיניים ולגרום לעששת קשה.

 

הטיפים מאת מאת: ד"ר אפרים רוזנבאום, ממחה לרפואת ילדים ומתבגרים, לאומית שירותי בריאות

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת