איך לבחור עגלה לתינוק איך לבחור עגלה לתינוק

טיפים לבחירת עגלה לתינוק

תינוק ראשון או שני?

האם אתם מתכננים להרחיב את המשפחה? תזכרו שיש עגלות בשוק המשמשות כעגלת יחיד, ובלידה השנייה ניתן להשתמש באותה עגלה עם שני הילדים (עגלת אח בוגר). כך תוכלו להשתמש בעגלה שנים רבות.

עגלת הסלקט של בייבי ג'וגר למשל מושלמת למשימה הזאת.

הכינו רשימה של התכונות החשובות לכם. למשל משקל, מחיר, התאמה מגיל לידה,  נוחות הקיפול, גגון, גודל סל החפצים, אפשרות לכיבוס הבד ואחריות ושירות וכו'…  נסו לדרג את התכונות לפי סדר חשיבותן. זכרו שלעיתים תכונה שמיקמנו במקום הראשון, לדוגמה משקל העגלה, לא בהכרח צריכה להיות זו שתכריע את בחירתכם. נסו למצוא את העגלה שעונה על מירב התכונות שציינתם.

נסו את העגלה

נסו לקפל ולהרים אותה בחנות (בעצמכם). האם הגובה של העגלה מתאים ונוח לכם, הכניסו את העגלה לתא המטען של הרכב… עשו הכול כדי שלא יהיו לכן הפתעות לא נעימות.

אנחנו משתמשים בעגלה יום יום. פותחים סוגרים, דוחפים, מעמיסים. וכמו לכל מוצר מכאני גם לעגלה יש בלאי. לכן, בדקו מיהו היצרן והיבואן המורשה של העגלה. איך פועל שירות הלקוחות, מה כוללת האחריות, ובקיצור מי האמא והאבא של העגלה שבקרוב תהיה  חלק מהמשפחה שלכם. שימו לב כי ישנו יבוא מקביל לעגלות. כדאי לבדוק את רמת האחריות והשירות במקרה זה, אם קיים בכלל.

בחירת סוג עגלה:

עגלה משולבת של טיולון ועריסה

השימוש בעריסה מגיל 0 ועד לגיל חצי שנה מאפשר לתינוק לשכב בזווית של 180 מעלות בנוחות מרבית. התינוק יכול גם לשכב על הבטן ובאופן כללי היא מקנה לו סביבה חמימה ומוגנת. לאחר חצי שנה מוציאים את העריסה ועוברים לטיולון. בקיצור גם וגם.

עגלת טיולון בלבד

בשוק מגוון טיולונים ללא עריסות. מעטים מאפשרים בעצם את שני העולמות. למשל טיולון סיטי מיני של בייבי ג'וגר, מתאים לשימוש מגיל לידה עם עריסה או בלעדיה. ואם בחרנו בלי, עגלת הטיולון במקרה זה חוסכת עבורנו את הקנייה הנוספת של עריסה וכן את הקיפול של עגלה עם העריסה, שהוא קצת מורכב יותר. יש לזכור כי הרבה הורים בוחרים להשקיע בעגלה יוקרתית ואופנתית, ואחרי מספר חודשים "נופל להם האסימון" שהם צריכים משהו פרקטי וקל יותר. לכן כדאי למצוא עגלה שמשלבת בין כל האלמנטים האלה מלכתחילה ותוכל לשמש אתכם לתקופה ארוכה יותר. מגיל 0 ואפילו עד גיל שלוש.

משקל העגלה:

עגלות כבדות בד"כ מסורבלות ולא נוחות לתפעול. היבואנים מפרסמים תמיד את משקל העגלה, ואם לא, פשוט תשאלו אותם. שימו לב כי היבואן מפרסם את משקל העגלה האמתי, כלומר השלדה והמושב. בכל מקרה, לא מומלץ "ללכת" על עגלה מעל 13 ק"ג.

קיפול העגלה:

בחרו עגלה שניתן לקפל בקלות ביד אחת או בבת אחת. הרבה יותר קל ונוח לתפעל עגלה ביד אחת, בשעה שהיד השנייה יכולה להחזיק את התינוק. עגלות בייבי ג'וגר בעלות קיפול הקוויק פולד או עגלות בעלות קיפול מטריה יעשו את העבודה. עוד, שימו לב כי הגלגלים ניתנים לשליפה מהירה. בנסיעה לאילת עם האוטו המלא תרצו אולי לשלוף אותם כדי לפנות מקום באוטו.

כיוונון משענת הגב:

חשוב שיהיה נוח וקל לשנות את זווית השכיבה מבלי להעיר את התינוק הרך.

רוחב העגלה:

מומלץ שלא לקנות עגלה שרוחבה עולה על 75 ס"מ, מעבר לרוחב זה קיים סיכוי סביר שתגיעו למקומות בהם פשוט לא תוכלו לעבור דרך מעליות ודלתות.

איכות וחוזק העגלה:

התבוננו היטב בפרטים הקטנים שבעגלה: בדקו את השלדה, חלקי הפלסטיק, הצירים, הבלמים ואיכות הצבע. בדקו שהעריסה ו/או המושב מתחברים בקלות לשלדה. בדקו גם אם הריפוד נעים למגע, האם ניתן להסיר אותו, לנגב אותו, לכבס אותו, ואת עמידותו לחום ושמש ישירה.

מקומות אחסון בעגלה:

כמו כל ההורים גם אתם תשתמשו בעגלה לא פעם כ"עגלת משא". כיוון שמסוכן לתלות את הקניות על הידית של העגלה מחשש שזו תתהפך חשוב לבחור עגלה בה תוכלו להניח את הדברים בצורה בטוחה בסל החפצים התחתון. בדקו אם הגישה אליו נוחה, אם הוא מספיק גדול ואם יצליח לשאת את כובד התיק שלכם ויתר החפצים. חפשו גם מקומות אחסון נוספים לבקבוק שתייה ותאים בגב המושב.

אביזרים ואבזור העגלה:

כל עגלה מגיעה עם "הנדוניה" שלה. חישבו אילו מוצרים נלווים חשובים לכם כשזה מגיעה לעגלה; למשל טרמפיסט שמתחבר לעגלה, כיסוי מפני גשם, פגוש ועוד.

תקציב לקניית עגלה:

סכמו ביחד על תקציב. קחו בחשבון כי מחיר העגלות בשוק כיום רחב, עגלה יקרה היא לא בהכרח העגלה הטובה ביותר וזו שתתאים לצרכים שלכם.

לסיכום, העגלה צריכה להיות נוחה הן לתינוק, והן להורה שדוחף אותה. העגלה תלווה אתכם תקופה ארוכה ולכן כדאי לעשות בחירה נכונה. בהצלחה!

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה