הנקה תנוחות הנקה הנקה תנוחות הנקה

תנוחות הנקה – הכל על הדרך להתחבר

תנוחות הנקה שונות מוכרות ולפני שאתן מתחילות להניק כדאי לדעת שגם לחיבוק ולאחיזה שלכן את התינוק יש משמעות וחשיבות גדולה. להנקה סיכוי גבוה יותר להצליח אם מיד לאחר הלידה יתרחש מגע בינך ובין התינוק, לא סתם ממליצים לנסות להניק מיד לאחר הלידה ואם זה מתאפשר אתן יכולות לנסות להניק ולבקש מהאחיות בחדר הלידה שיעזרו לכן עם תנוחות הנקה.

הנקה מאפשרת מגע עור לעור והיא מומלץ גם בשבועות שלאחר הלידה. גם אם התינוק אינו יונק, המגע מאפשר לו להסתגל לסביבתו החדשה ולאזן את הנשימה, את קצב הלב, את לחץ הדם, את ריכוז החמצן בדם, את חום הגוף ואת ריכוז הסוכר בדם. מומלץ לשהות במגע במשך חצי שעה לפחות בכל פעם.

תנוחות הנקה מומלצות:

ישנן תנוחות הנקה רבות ולמעשה לא ניתן להחליט מה מומלץ, חשוב שכל אשה תתחבר לתנוחה שטובה לה ונוחה לה. אפשר להניק בישיבה או בשכיבה אבל חשוב לשים לב שבכל תנוחה לתינוק יהיה נוח, ופתח הנחיריים של התינוק יהיה תמיד פתוח ולא חסום על ידי השד. שימי לב שנתיבי האוויר של התינוק נשארים פתוחים.

עוד כדאי לשים לב שלך נוח והידיים שלך נתמכות בכרית או בצורה נוחה על המיטה. יש כריות מיוחדות להנקה אבל גם כרית רגילה יכולה לעשות את העבודה במקרה זה.

שימי לב שהתנוחה נוחה גם לזווית של הרגלים והגב התחתון. ניתן להניח שרפרף או אמצעי אתר שיגביה את כפות הרגלים ואת הברכיים. תנוחה זו משנה את הזווית של האגן ומקלה על העומס בגב.

בכל תנוחה התינוק צריך לפתוח פה גדול ולהכניס לפה שלו את מירב ההילה שמסביב לפטמה, כך שאת רואה שהוא לא תופס רק את הפטמה. זה חשוב כדי שאת לא תפצעי וכדי שהוא ינק היטב את החלב.

תנוחות הנקה לא מומלצות:

אין תנוחות נכונות או לא נכונות אבל כשאתן מניקות מומלץ להקפיד על ישיבה נוחה ותמיכה בגב. נסו להימנע מלרכון מעל התינוק שבצורה זאת הגב מכופף.

גם מצב בו ראש התינוק וגופו פונים לכיוונים שונים לא מומלץ. נסו להחזיק את התינוק כשהוא קרוב לשד ולא רחוק ממנו, כדי לא ליצור אצלכן פציעות.

3 תנוחות הנקה מוכרות

תנוחת עריסה– זוהי התנוחה המוכרת והמסורתית שבה את מערסלת את התינוק כשאת יושבת והידיים נתמכות על כרית או משענת הספה. הידיים שלך תומכות בראש התינוק

תנוחת הנקה צדית: תנוחה מתאימה להנקת תאומים ולאחר ניתוח קיסרי

תנוחת הנקה בשכיבה: שכבי וכווני את תינוקך כך שפיו יהיה מול פטמתך באופן שיוכל להיצמד לשד בנוחות. הנקה בשכיבה נוחה מאד לאחר הלידה, אם את סובלת מכאב בתפרים או סובלת מטחורים.

. .

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה