מוצרי תינוקות מוצרי תינוקות

מדריך: אילו מוצרי תינוקות לא לרוץ לקנות

זה לא קל ללכת לחנויות למוצרי תינוקות הן מלאות באביזרים מתוקים וקטנים שעושים חשק ללדת בו ברגע ואיך אפשר להתאפק ולא לקנות את כל החנות.

זה מבלבל, מסחרר והאמת שאין כל רע בלרצות שלילד שלך יהיה הכול "הכי יפה, הכי נכון והכי טוב" (מילותיו של יהודה פוליקר באחד משיריו היפים.) אומרים שלקראת הלידה האישה נכנסת לתקופת "קינון" שבה היא רוצה לסדר הכול בבית ובעיקר בחדר לתינוק לקנות ולמלא את הבית לקראת בואו.

הכנו עבורכם רשימה ציוד וסדר בדברים. אין צורך לרוץ מיד ולקנות הכול. לפני הכל מומלץ לחכות ולראות מה תקבלו מתנות מחברים ומבני משפחה . גם אחרי הלידה תגלו שיש מספיק זמן לטייל עם העגלה ולקנות מה שאתם צריכים לבד.

חשוב לזכור שאתם או למעשה התינוק הקטן לא זקוקים להרבה דברים כבר בימים הראשונים שלאחר הלידה אלא מעט מאוחר יותר

מוצרים שכדאי לקנות:

תיק החתלה: תיק המחולק לתאים ייעודיים לחיתולים, מגבונים, בגדים, בקבוקים. הוא מאד נוח לשימוש כשיוצאים מהבית, כך אפשר למצוא בקלות מוצץ מבלי להפוך את כל התיק החוצה. זה נוח במיוחד כשמגיעים לפינת החתלה וכל מה שצריך נשלף בקלות וביעילות. עם זאת, כדאי להמתין עם הקנייה של תיק ההחתלה: יש הורים שצריכים רק 2-3 דברים בתיק, יש הורים שאורזים את כל הבית, רק למקרה ש…, יש הורים שמעדיפים לקחת את התיק על הגב ויש כאלו שעל הכתף או תלוי על העגלה. כיוון שמדובר במוצר שאיננו זול, חכו ולימדו מה אתם צריכים מהתיק ורק אז בצעו רכישה.

טרמפולינה: השם מטעה שכן אין הכוונה למקצפה שמעיפה את הילדים לשמיים, להיפך, זה שומר על התינוק בקרקע, רק עם אפשרות לנענוע קל. הטרמפולינה היא מעין כיסא רך לתינוק בזווית שכיבה של כ-45 מעלות (ואפשרויות כיוון עד 90 מעלות). כשהתינוק כבן חודשיים הוא מתחיל להתעניין בסביבה ואז הזווית הזו הופכת למעניינת ביותר והוא יכול להביט מסביב ולראות יותר מאשר את התקרה. ישנן טרמפולינות משוכללות עם מנגנון נדנוד או מוזיקה, יש גם טרמפולינות עם ויברציות שאמורות להרדים את התינוק, או קשת צעצועים להביט.

פוף: במקום או בנוסף לטרמפולינה ניתן למצוא היום בחנויות פוף או כרית רכה. הפוף רך ומקבל את הצורה של התינוק, שוקעים בתוכו וכך גם אפשר להושיב את התינוק מבלי שייפול. מאוחר יותר הוא יכול לאכול על זה את הבקבוק לבד, לשחק עליו, לטפס עליו וכך הלאה.

אוניברסיטה: שוב השם מטעה! לא מדובר במוסד האקדמאי אלא במשטח צבעוני עליו מחוברות שתי קשתות ועליהן צעצועים. התינוק שוכב על גבו ויכול להביט על הצעצועים שתלויים בקשתות, זה מגרה את החושים ומנעים את זמנו. שוב מומלץ לא לרוץ ולקנות אוניברסיטה כיוון שבחודש הראשון התינוק בכל מקרה לא יתעניין בזה ויותר מכך – מכיוון שזו מתנה מאד נפוצה!

קשת לעגלה: קשת שמתחברת בקלות לרוב העגלות או לכיסאות הבטיחות (סל-קל) או לטרמפולינות. ניתן להורידה במהירות ולקפל אותה. ניתן להרחיק או לקרב אותה, כך שהתינוק יוכל לשלוח יד ולגעת בצעצועים. אפשר להחליף את הצעצועים או לשנות את מיקומם. הצעצועים המתנדנדים מעודדים את התינוק להתבונן, לשלוח ידיים, לחבוט וכך לחזק את שרירי הזרוע, ואת התאום בין העין ליד, ובהמשך לאחוז אותם בידיו ולחקור אותם. זה לא יקר וזה כייף לתלות להם על העגלה.

מובייל מעל המיטה: מוט שמתחבר למיטת התינוק ממנו נתלים חוטים עם בובות/קונוסים צבעוניים או אחרים, מסתובב ומנגן. עושר גירויי הראיה והשמיעה מרתקים ומקסימים את התינוק וגורמים לו להתרכז במראות שלפניו.
מובייל נייד קטן: מובייל המתחבר לסלקל או לגגון העגלה, עם בובות מסתובבות ובדרך כלל משמיע צליל נעים ומרגיע לתינוק. מצוין לזמן נסיעה או טיול עם התינוק.

מזרן פעילות: מזרן פשוט ורך, בדרך כלל מגיע בצבעים שונים, פורסים אותו על הרצפה ונותנים לתינוק לשכב וליהנות, זה מצוין כבסיס לכל צעצוע אחר (האוניברסיטה, סתם בובות מפוזרות סביבי, ספר) מתאים להשכבה על הבטן, לזמן עיסוי וכו'. גם למזרן לא נגמרים השימושים, עליו למדתי את בני לעשות גלגול מאוחר יותר ועליו נחנו צהריים בימים שהמיטה לא נראתה לו כאופציה…נייד ונח.

נדנדה: ישנם המון סוגי נדנדות לתינוקות שכן מהר תלמדו שהנדנוד מרגיע את התינוק (ומונע נדנוד מצדו) קדימה ואחורה. זהו מוצר יקר והוא משמש לתקופה יחסית קצרה, לכן המתינו לקבל או להלוות מחברים או מבני משפחה.
בובות רכות ויפות: בובות צבעוניות, עשויות בד רך ונעים לחיבוק ולמשחק. ברור שתרצו כמה כאלה לחדר הילדים, בעגלה במיטה וכו'. אבל בהחלט מתנה נפוצה, תקבלו הרבה כאלה.

ספרים רכים: ספר רך עם עמודים קשיחים (לא דפים שנקרעים בקלות) הספר מגרה את החושים ומספק שפע התנסויות לתינוק – הדפדוף מצריך תאום בין הידיים, ההפעלות מפתחות את השליטה המוטורית ותאום עין- יד, גילוי הציורים שמתחת לבדים והדפדוף עצמו – מתרגלים את קביעות האובייקט (משחק ב"קוקו" – הופעה-העלמות של חפצים). האיורים והאובייקטים שמופיעים מאפשרים להעשיר את אוצר המילים. בדרך כלל לספר מצורף שרוך עם טבעת, שמאפשר לקשור אותו לעגלה.

שמיכת פעילות: שמיכה עבה, צבעונית, עשויה ממגוון מרקמים, ביניהם בדים שמספקים תחושות שונות, צעצועים והפעלות שמפוזרות על השמיכה (טבעות פלסטיק, נשכנים, מראה בטיחותית, משחקי "קוקו" ועוד ידיות אחיזה מאפשרות לקפל ולנייד את השמיכה בנוחות. את השמיכה קל לקפל ולזרוק בעגלה על מנת לרדת איתה לפארק, קל לפרוס בכל בית. מומלץ במיוחד (טיפ קטן, גם שמיכה צבעונית או מזרן צבעוני עושה את עבודה אם תפזרו עליו בעצמכם משחקים, מראה ונשכנים..).

מראה משולשת: מדובר במראה שעטופה בבד רך מסביב, היא בצורה משולשת ונוח לשים במיטה ליד ראשו או לפני התינוק שהוא על בטנו על מזרן הפעילות כך זה מעודד התרוממות וחשוב שהתינוק מתחיל להכיר את פניו.
ספר למיטת תינוק: ספר דו-צדדי, עשוי חומר מיוחד – רך אך קשיח מספיק כך שאפשר להניח אותו על הרצפה מול פניו של התינוק השוכב על בטנו. בנוסף אפשר להניח וגם לקשור אותו – עם חוטי הקשירה – למיטה, לול או עגלה. צד אחד שחור לבן וצד שני צבעוני.

רעשן /נשכן רך וצבעוני: מזה יש המון סוגים. זה לשלב מתקדם יותר וזה נעים ונחמד לתינוק לאחוז, לנשוך ולשחק.
שמיכות לעגלה /למיטה: תמיד צריך שמיכות לתינוק וישנם סוגים שונים וצבעים. שמיכות עבות , דקות כותנה סרוגות. כדאי לדאוג שיהיו בבית לכל עונה בשנה.

חיתולי טטרה ארוכים ומעוצבים: ישנם היום חיתולי בד מעוצבים והם ארוכים הרבה יותר מחיתולי הבד שקונים בחבילות הלידה, המטרה שלהם לכסות את התינוק

מוזמנים להוסיף רעיונות משלכם למוצרי תינוקות חשובים!

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה