תרופות סבתא לאחר לידה תרופות סבתא לאחר לידה

תרופות סבתא לבעיות אחרי לידה

איך הסבתות של פעם היו מטפלות בסימפטומים השכיחים ביותר לאחר לידה? מה הן היו רוקחות לנשירת שיער? להעלמת סימני המתיחה ? לשחרור עצירות? להקלה בכאבי תפרים? ולהחזרת האנרגיה אחרי עוד לילה ללא שינה

מאז ומתמיד היו תרופות הסבתא פתרון טבעי למחושים וכאבים. בתקופות שבהן לסבתות היו את כל התשובות להעלמת כאבי גרון, מחזור וכינים ה"רוקחות" הביתית הייתה פתרון זמין ויעיל. היום הסבתות גרות רחוק, אם הן לא בשיעור פילאטיס הן יושבות בבית קפה עם חברות ובמרבית המקרים עושות גוגל בעצמן בשביל למצוא פתרון לפריחה או כאב.

אז נכון שהריון הוא לא מחלה אבל אחרי הלידה מתרחשים תהליכים טבעיים בגופנו שלעיתים גורמים לנו לכאבים, לשינויים לא מוכרים ולא פעם לחרדה. הגוף שנשא תינוק במשך תקופה ארוכה, האכיל, תמך, הגן ואחר כך גם ילד זקוק לבנייה מחדש, צמיחה, חיזוק והתחדשות. תרופות הסבתא לסימפטומים השכיחים ביותר לאחר לידה יכולות לתמוך, לעזור ולהקל במצבים מסויימים. כמו רוב הטיפולים הטבעיים מדובר בתהליך שלוקח זמן ומשפיע לא באופן אחיד על כולם. לכן אם המלצה אחת לא עבדה לכן, אולי השנייה תעשה את העבודה.

מה הסבתות אומרות על סמני מתיחה?

סמנים של מתיחה בעור נוצרים אצל מרבית הנשים, אצל חלק הם ברורים ובולטים יותר ואצל אחרות פחות. הסבתות ממליצות על מריחה של שמן זית על העור או שימוש בשמן נבט חיטה, השניים יגרמו לאלסטיות של העור ובמשך הזמן יבהירו את הסמנים. בנוסף מומלץ להכניס לתזונה היומית מזונות המכילים ויטמין E וויטמין K הידועים כבעלי השפעה מייטיבה על העור, כמו למשל ביצים, שקדים, תירס, ברוקולי ועלים ירוקים.

איך הסבתות מטפלות בכאבי תפרים?

ישנן לא מעט לידות שמסתיימות בתפרים. בין אם מדובר בחתך יזום ובין אם מדובר בקרע התפרים כואבים ולא נעימים, אם לומר בעדינות. אחת מתרופות הסבתא הידועות יותר היא מריחה שמן נבט חיטה בכמות גדולה יחסית באזור התפרים. כמו עם סמני המתיחה גם במקרה הזה מסייע שמן נבט החיטה בהתחדשות העור. המלצה נוספת היא ישיבה באמבט של מים חמים עם כמה טיפות רוזמרין או יסמין או לבנדר.

מה הסבתות היו אומרות על נשירת שיער?

נשירת שיער היא סימפטום שכיח מאוד לאחר לידה. בזמן ההריון השיער שלנו מלא חיים אולם אחרי הלידה מתבצע חילוף בעקבות שינויים הורמונליים שהגוף עובר. מדובר במצב זמני, שחולף אבל לעיתים נוספים עוד גורמים שהופכים את נשירת השיער לאינטנסיבית יותר. גורמים שמחמירים את הנשירה עשויים להיות חוסר שינה, תזונה לקויה, שימוש בתרופות וחוסר בוויטמינים ומינרלים בגוף.

הסבתות ממליצות על חיזוק השיער בחפיפה ועיסוי של חומרים טבעיים. מרקחת אחת מורכבת משמן זית, רוזמרין, חלמון ביצה ומיץ לימון.  את המרקחת יש למרוח על השיער להשאיר במשך 15 דקות ואז לשטוף. מרקחת נוספת מורכבת משמן קיק ושמן שקדים, גם שמן קוקוס בשימוש כמו שמפו עשוי לחזק על פי הסבתות.

איך הסבתות היו פותרות עצירות?

קיים חשש גדול אחרי לידה לשבת בשירותים, החשש מכאבים בתפרים, החלשות של שרירי רצפת האגן ופחד מכאב בפי הטבעת גורמים ליולדות רבות ל"ייצר" עצירות. הסבתות ממליצות על שתייה של מים שהושרו בהם שזיפים בכדי ליצר יציאה רכה, כמו גם שתייה מרובה של מים. המלצה נוספת היא שתיה של תערובת של טימין ודבש ומרקחת נוספת, כפית שמן זית עם מיץ לימון.

איך הסבתות מחזירות אנרגיה אחרי לילות ללא שינה?

אחרי האופוריה העוטפת אותנו אחרי לידה מגיעה השיגרה,, לילות ללא שינה, עיסוק בלתי פוסק וחוסר בזמן נותנים את אותות בגופנו ובנפשנו. חוסר אנרגיה ודיכאון הם רק חלק מהסימפטומים, הסבתות ממליצות לבשל דייסת שיבולת שועל כמקור של אנרגיה בבקרים לאחר לילה ללא שינה. קציצות סלק יהוו גם הם מקור לאנרגיה, שתית תה מליסה תעודד את מצב רוחך כמו גם תה קמומיל חם. תפוח בדבש גם הוא עשוי לשפר את מצב הרוח.

אבל באמת אין כמו לצאת לטיול בשמש, לשמש יש אפקט מרומם רוח ומשפר מצב רוח.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה