הכל על משאב לידה הכל על משאב לידה

הכל על משכב לידה

למרות שמדובר בצמד מילים רומנטיים כמעט, מדובר על תקופה שהרומנטיקה כמעט ולא תורגש בה. שינויים פיזיים ונפשיים המלווים בכאב ובהתפרצויות הורמונליות יובילו אותכן לאיזון המבוקש. זה כואב, זה מפחיד, דורש מעקב אבל טבעי ונורמלי. על השינויים של תקופת משכב הלידה, רגע אחרי ההריון והלידה, מאפה הם מגיעים ולאן הם מובילים אותנו

ששת השבועות הראשונים לאחר הלידה נקראים: תקופת משכב לידה. במשך תקופה זו הגוף משתנה, שוב, ונאסף למקום קרוב למקום בו היית לפני הלידה. שום דבר באמת לא עומד להיות דומה, וגופך לא באמת יחזור לאותו מצב אבל בפרק זמן זה אמורים מערכות הגוף להתייצב, להבנות מחדש, להשתקם ולחזור לתפקוד מאוזן ומלא, ככל האפשר.

הרחם:

בסיום הלידה השליה יוצאת מהרחם והרחם מתחיל תהליך של התכווצות. התכווצויות אלה הנמשכות מספר שבועות עשויות להיות מלוות בכאבים ודימום. הכאב עלול להתגבר בזמן הנקה או במידה ומדובר בלידה שנייה, שלישית וכו. בבית החולים ימליצו לך לקחת משככי כאבים, בהתאם לרגישות אם יש כזאת, או מגבלות ההנקה.

הפרשות ודימום:

תהליך הלידה מלווה בלא מעט דימום, כך גם בימים שלאחר הלידה.  כלי הדם שהיו תחת לחץ ועבדו קשה במהלך הלידה ניזקו, נקרעו וזקוקים לזמן לבניה מחדש והחלמה. הדימום יפסק בהדרגה.

הפרשה דמית נוספת היא הלוכיה, זאת הפרשה דמית הדומה לווסת ומתרחשת בימים הראשונים לאחר הלידה. לעיתים ניתן להבחין בגושים או קרישי דם בדימום במיוחד אחרי ישיבה ממושכת, שנת לילה או הנקה.  10 ימים לאחר הלידה, בדרך כלל הלוכיה מתמעטת וצבעה משתנה. מאדום לחום, לוורוד ואז ללבן. הפרשה שממשיכה כחודש לאחר הלידה או הופכת לבעלת ריח לא נעים, מצריכה התייחסות של רופא הנשים שלך.

כאבים:

אזור החיץ שבין פי הטבעת והוואגניה עשוי להפגע במהלך הלידה, לעיתים בעקבות קרע ולעיתים בעקבות חתך יזום. בכל מקרה עתיד המקום הרגיש הזה להתפר על ידי הצוות הרפואי, התפרים מתבצעים על ידי חוטים נמסים לכן אין צורך להוציאם. אבל כן חשוב להקפיד על הניקיון של האזור ולהקל על הנפיחות והכאבים. הכאב משתנה מאישה לאישה ועשוי להמשך גם זמן מומשך. קיימים טיפים והמלצות להקלה על הכאב והנפיחות.

תזונה:

זהו, בניגוד לתזונה בתקופת ההריון את כבר לא אוכלת בשביל שניים, מעכשיו התזונה שלך תתן לך אנרגיה ותספק לך את כל מה שאת זקוקה לו בשביל לקבל את שגרת החיים החדשה שלכם. מערכת העיכול צפויה לחזור לתפקוד רגיל כשבוע לאחר הלידה. דיאטה בתקופה זו מאוד מאוד לא ממולצת. לעומת זאת מומלץ לאכול ארוחות קטנות במשך היום, ארוחות מאוזנות ובריאות המלוות בכ 10 כוסות מים.

עייפות והורמונים:

כל מה שאת מבקשת לעצמך בזמן משכב הלידה , זה קצת שקט, מנוחה ורגיעה. אבל נשים רבות לאחר לידה חשות עייפות, חולשה ומצבי רוח משתנים זאת בעקבות שגרת החיים החדשה, הטיפול האינטנסיבי בתינוק וההורמונים המשתוללים.

סגלי לעצמך סדר יום לפי מה שמתאים לך ולתינוק, שינה ממושכת בשעות הבוקר, עזרה מהסביבה וניצול כל רגע בו התינוק ישן למנוחה שלך עשויים להקל על העייפות. זה לא הזמן המתאים לארח. למרות שכווולם ירצו לבוא לראות את התינוק הקטן, השתדלי בנימוס לדחות את הביקורים, לא יקרה כלום אם הם יחכו קצת, אתם תרוויחו מזה הרבה. קחי בחשבון שגם עצבנות, התפרצויות בכי, כעס, עצבות צפויים להופיע בתקופה זו, הן נורמליות ונובעות מהשינויים ההורמונליים שאת עוברת. גם הם יעברו תוך מספר ימים.

מתי להגיע לרופא הנשים ?

בסיום תקופת משכב הלידה מומלץ לבקר אצל רופא הנשים שלך. זאת במידע ולא התעוררו בעיות, חששות, כאבים מיוחדים ומדאיגים קודם לכן. בסיום תקופה זו יוודא רופא הנשים כי האזורים השונים שלקחו חלק בלידה מתאוששים כראוי, ירגיע את חששותיך ויענה על השאלות, אם יש.

חשוב שתזכרי שלמרות שמדובר בתקופה סוערת, כואבת ומדאיגה, היא עוברת.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה