איך בונים תוכנית לידה איך בונים תוכנית לידה

כך תבני תכנית לידה שתתאים לך

לקראת הלידה תגלי שנשים מתנדבות להוציא מהבוידעם את סיפורי הלידה שלהן. וודאי תשמעי סיפורי גבורה על לידה טבעית, לידה בדרך לבית החולים וגם על נשים שהתקשרו עוד מהבית לבקש אפידורל. האמת שכמספר הלידות כך מספר סיפורי הלידה, ולא תמיד סיפור לידה של אחת מועיל לאחרת.

תכנית הלידה שתשרת אותך באופן הטוב ביותר תתייחס ל-3 דברים עיקריים: השלב המקדים, הלידה עצמה והטיפול בתינוק. עליה להיות כתובה בקצרה ובאופן ברור, אך זכרי כי הכל פתוח לשינוי ולהחלטות הצוות הרפואי.

10 כללים לבניית תכנית לידה שתתאים לך:

  1. מעקב היריון

    הכירי את מצבך ומצב העובר, שמגדירים את תחומי הבחירה שלך. סוכרת הריון, שליית פתח, או עובר במנח רוחבי הם רק כמה דוגמאות לגורמים ידועים מראש שישאירו את הבחירות בידי הצוות הרפואי.

  2. הכנה ללידה

     

    קורס הכנה ללידה יאפשר היכרות ראשונית עם סוגי הלידה, מה שיתרחש בגופך במהלכה ומה ההשלכות של כל שלב. כך תגיעי ללידה עם ידע מוקדם וחיוני.

     

  3. פגישה עם מיילדת

    מומלץ להגיע לסיור בחדר לידה ולפגוש מיילדת. תוכלי לשאול שאלות רלוונטיות למתרחש בחדר לידה. היכרות עם עולם המושגים הרפואי, מראה החדרים, והתחושה בהם תאפשר לך גיבוש עמדתה לגבי מה מתאים לך או לא.

  4. בחירת מלווים

    למלווים תפקיד משמעותי בחוויית הלידה. החליטי עם בן זוגך האם תרצו שיהיה נוכח בכל שלבי הלידה, ואם יש צורך במלווה קרובה נוספת. בחרי במלווים שיעזרו לך לצלוח את אתגרי הלידה וגם בקבלת החלטות במידה והלידה לא תתפתח לפי התכנית.

  5. התייחסי לשלב המיון

    לאחר שתעברי סדרת בדיקות ותהיה לצוות אבחנה של מצבך תוכלי לשתף בתכנית הלידה שלך. תוכלי להחליט להתקדם ללא מעקב צמוד ולהישאר ניידת, או לחלופין לבקש הכנה מוקדמת לאפידורל.

  6. התייחסי למהלך הלידה

    אם ברצונך ללדת באופן טבעי חשוב שתכריזי על כך בתחילת הלידה ותגדירי למה תסכימי – ניטור לסירוגין, גז צחוק וכדומה ומה ממש לא. אם את בוחרת בלידה קונבנציונלית תוכלי לבקש הכנה לאפידורל ומתן עירוי מוקדם. תוכלי גם להודיע מראש אילו סוגי התערבות לא תרצי שיינקטו במקרה הצורך – למשל חיתוך החיץ, העדפת שימוש בוואקום או ניתוח קיסרי בעת חירום וכדומה.

  7. איסוף דם טבורי

    עדכנו את המיילדת שתקבל אותך לחדר הלידה והכינו את הערכה בהישג יד. החליטי מראש מי המלווה האחראי לעדכן על הלידה ולהזמין איסוף המנה שנלקחה.

  8. קבלת התינוק

    תוכלי לבקש להיות שותפה בהוצאת תינוקך או לקבלו לידייך. תוכלי לבקש אם ברצונך לקבל את התינוק לפני שחבל הטבור נחתך או לאחר שנוקה כבר, ואפילו להניק כבר בחדר הלידה.

  9. הטיפול בתינוק


    מרגע היוולדו ישנם בדיקות והליכים נדרשים להערכת מצב התינוק. אולם שאיבת פתחי הנשימה, חיסונים ואופן ההאכלה הם דברים שתוכלי לציין בתכנית הלידה מה מתאים לך ומה לא.

     

  10. היי מוכנה לשינויים

    כאמור, אין שתי לידות זהות. הכיני את עצמך לאפשרות שהלידה תהיה שונה מהתכנית, וזכרי שהצוות בחדרי הלידה תמיד שם בראש את טובתך וטובת התינוק.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת