בחירת שם לתינוק לפי הנומרולוגיה בחירת שם לתינוק לפי הנומרולוגיה

שמות בינלאומיים לבנים - השראה לשמות פופולאריים בעולם

שמות בינלאומיים לבנים כוללים לא מעט שמות שנשמעים גם ישראלים ויש להם אזכורים בתנ"ך או משמעות עברית. מדניאל ועד איתן – איך בוחרים שמות בינלאומיים לבנים? 


בשנות ה 50 פנה בן גוריון להורים וביקש לבחור שמות עבריים ועברות שמות המשפחה. מעניין מה היה חושב בן גוריון על ההורים של המאה ה-21, שחוזרים לשמות לועזיים ובינלאומיים ומחפשים ניחוח חו"ל בזמן בחירת השמות. רגע לפני ההחלטה הקשה מוזמנים לקרוא ולקבל השראה לגבי שמות לבנים.

אם בשנות ה 50 של המאה הקודמת הורים חיפשו שמות מעניינים בתנ"ך ובמקורות ויצרו שמות חדשים בהשראת הטבע והמדינה, ההורים היום מחפשים ההפך – ניחוח בינלאומי ושמות מוכרים ונוחים להגיה בכל מדינה.

רגע לפני שאתם בוחרים שמות אספנו כמה רעיונות לשמות בינלאומיים לשנים, שיכללו שמות שנשמעים טוב גם בעברית.

 

רשמית שמות בינלאומיים לבנים 

איתן – איתן הוא שם לגמרי ישראלי ואפילו מוזכר בתנ"ך, ועדיין בהיגוי קצת שונה הוא גם שם בינלאומי לבנים. איתן שנכתב גם בצורה - Eitan, Eytan, מקורו בתנ"ך, השם איתן מופיע בהקשרן של דמויות תנ"כיות, אחד החשובים הוא 'איתן האזרחי', וגם בהקשר של תיאור מקור מים, כמו לדוגמא נחל איתן. 

אילי - השם אילי נגזר משמו של נהר "אילי" הסיני אשר זורם ממערב שינג'יאנג בסין. השם אילי מסמל זיקה לעולם הגדול ולמזרח הרחוק באופן ספציפי, לצד תחושה של מקום פסטורלי, קשר הדוק לטבע, שלווה, זרימה והרמוניה.

בן – שם קצר המתגלגל בכל השפות בצורה קלילה. מקור השם בן הוא מהתנ"ך, המילה בן מתארת את התא המשפחתי. פירוש השם בן - יחס של אדם אל הוריו, כמו כן מדובר בכינוי חיבה לילד צעיר.

דניאל - דניאל הוא הספר התשיעי בכתובים, ובו מתוארים חזיונותיו של דניאל, בחצרו של המלך נבוכדנאצר. השם דניאל מורכב מצירוף המילים "דני" ו"אל" ומכאן משמעות השם דניאל – אלוהים דן אותי.  כמובן שמדובר גם בשם בינלאומי מוכר והשילוב בין 2 השמות – בינלאומי ועברי, עושה אותו אהוב.

דין - השם דין נגזר מהשם האנגלי DEAN . לשם דין משמעות רבה בשפה העברית, בה משמעותו היא חוק ומשפט. השם דין מבטא שאיפה לדין ולצדק 

ליאו - מקור השם בלועזית והוא משמש קיצור לשמות ליאונרדו או ליאונל. פירוש השם: אריה. בגרמנית

ליאם - השם ליאם מגיע מן השפה האירית ומשמש לתיאור אדם בעל תכונות של לחימה, חוסן ועוצמה. בישראל השם נהיה פופולארי מאוד, כיוון שהוא בעל צליל ייחודי ומקורי וכן בגלל שהוא מכיל את המילים "לי" המסמלת שייכות.

רפאל – השם רפאל הוא שם מוכר בכל הדתות והוא מוכר בכל העולם. בתרבות היהודית המקור לשם רפאל הוא בספר דברי הימים בתנ"ך, שם הוא מופיע כשמו של אחד הלוויים גיבורי החיל. רפאל הוא גם שמו של אחד מארבעת המלאכים הנמצאים סביב לכיסא המלכות, זאת לפי המסורת היהודית, הנוצרית והמוסלמית. כנראה בכל מדינה בה תבחרו להיות רפאל הוא שם מוכר ואהוב.

 

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת