הכל על קורס הכנה ללידה הכל על קורס הכנה ללידה

הכל על קורס הכנה ללידה

נשים רבות וזוגות שואלים למה צריך קורס הכנה ללידה? הרי נשים ילדו תמיד והצליחו לעשות זאת לפני עידן האינטרנט והסרטונים. לסבתות שלנו לא היו קורסי הכנה ללידה והן ילדו בהצלחה ואפילו לא חלמו על אפידורל. היום אנחנו מוצפים בקורסים כשבמקביל המידע כולו על הלידה כולל קורסים מצולמים, נמצאים ברשת ואפשר ללמוד לבד, בזמן ובשעות הנוחים לנו.

קורס הכנה ללידה הוא הרבה מעבר לחומר הנרכש באינטרנט או לסיפורי לידה של חברים. הקורס אמור לתת לכם מידע עדכני ולהכין אתכם לזמן בו תבלו בחדר לידה ובבית החולים לאחר הלידה. זוגות רבים מעידים כי לידה והגעה לחדר לידה ללא ידע מוקדם או קורס ובו הבנה על התהליכים, גרם לתהליך לידה מלחיץ והשהייה בבית החולים מתסכלת ומלאת חששות.

נכון שנשים תמיד ילדו גם בלי קורסים אבל במאה שנים אחרונות יש שינוי גדול בצורת הלידה בעולם המערבי. נשים ברובן יולדות בבתי החולים ולא בבית והידע על לידה שעבר בתוך המשפחה, נעלם. אם בעבר ילדות היו עדות ללידות של אמהות או בנות משפחה ושכנות, הרי היום הלידות היחידות שנשים רואות הן בסרטים.

אז מה עושים בקורס הכנה ללידה?

בסרטים רואים מספר זוגות במעגל שמתרגלים נשימות למאז'. אל דאגה! היום זה כבר לא כך. במהלך הקורס בעיקר מדברים עם מיילדת מקצועית על כל תהליך הלידה, החל מרגע התחלת הצירים או ירידת המים, דרך הקבלה במיון יולדות בבית החולים ועד סיום הלידה בחדר הלידה. יש תמונות, סרטים, סיור בחדר לידה ואפילו בובת הדגמה והסברים על הנקה והתינוק. בתום הקורס תדעו בדיוק לאן להגיע (אפילו היכן לחנות!) איך נראה חדר לידה מבפנים, ובעיקר תבינו את הטרמינולוגיה הרפואית והמונחים השונים שאתם עומדים לשמוע סביבכם במהלך הלידה מהצוות הרפואי.

להבנת התהליכים ואפילו הטרמינולוגיה הרפואית יש משמעות על היכולת שלכם להירגע ולא להילחץ ממילים המושמעות על ידי הרופאים או המיילדת וכך גם להחליט על דברים הנכונים לכם כמו האם לבקש אפידורל ומתי ומה ניתן לעשות כדי להכין את צוואר הרחם ללידה. קורס הכנה ללידה גם מכין אתכם לקראת הורות ובחירה בהנקה או תמ"ל. בקורס בדרך כלל מתייחסים לימים הראשונים בבית ועל ההסתגלות להורות החדשה ולתינוק החדש, לאמבטיה ראשונה או החתלה ראשונה.

איזה קורס הכנה לידה לבחור? 

כל זוג יכול לבחור את ה"קורס המתאים לו". ישנם קורסים במתכונות שונות ובגישות שונות. מומלץ לפני הבחירה לדבר קצת עם המיילדת או הדולה המעבירה את הקורס ולשמוע ממנה מה הגישה שלה והאם אתם מתחברים לדברים.

  • קורס מזורז: יום אחד ארוך שבו מועברים כל ההסברים שצריך.

  • קורס רומנטי: סופשבוע זוגי הכולל שיעורים בהכנה ללידה, בדרך כלל בבית מלון הכולל פינוקים לזוג, ארוחות ואפילו מסז'ים.

  • קורס במתכונת הישנה: פעם בשבוע בערב, עם עוד זוגות, למשך חודשיים, אפשר למצוא קורסים כאלה פרטיים וגם בקופות החולים השונות. זה נשמע לחלק קצת מיושן אבל היתרון הגדול הוא מפגש עם עוד נשים בהריון וזוגות דומים לכם בדרך כלל באזור המגורים שלכם. זו יכולה להיות חוויה כיוון שתאריכי הלידה דומים והיכולת להיפגש אחר כך גדולה גם היא.

  • קורס פרטי : קורס פרטי נערך על ידי מיילדת או דולה המגיעה אליכם לבית. היא מסבירה לכם הכול ועונה על הצרכים שלכם כהורים לעתיד. קורסים פרטיים אמנם יקרים יותר אבל נותנים מענה מיוחד לכם ומתמקדים בדרישות שלכם, כך שהם מתאימים בעיקר כשאין זמן להגיע לקורסים ארוכים או שאתם מעוניינים במענה אישי.

  • קורס לאמהות יחידניות: לאחרונה יש יותר קורסים לאמהות יחדניות בהם מדברים על חווית לידה של האמא ללא תמיכה זוגית

בחרו את המסלול שנוח לכם! יש יתרונות וחסרונות בכל אחד מהקורסים, למשל: בקורס קבוצתי לעיתים יש זוגות עם שאלות מעצבנות או מלחיצות, בקורס פרטי לעיתים לא נעים כי אי אפשר "לנקר" מול המיילדת שמדברת ישירות אליכם. אפשר לחפש באינטרנט ולקרוא המלצות גולשים לקבוצות או מיילדות פרטיות מומלצות בפורומים השונים.

נכון, בין אם תעשו את הקורס ובין אם לא – התינוק ייוולד, אבל הקורס הוא קודם כל בשבילכם, כדי שתדעו למה לצפות ותהיו רגועים במהלך השעות הארוכות של התהליך. אם אמא רגועה – בסופו של דבר זה יהיה גם לטובת התינוק, שחווה גם הוא חוויה טראומטית לא פחות (ותראו איזה אמיץ, הוא לא עובר שום קורס…).

גם אם אתם מהטיפוסים שמעדיפים לא לדעת מראש, פשוט להגיע לבית החולים ולסמוך על הצוות הרפואי – זה בסדר! אבל בכל זאת היינו ממליצים שלפחות תקבעו סיור בחדר לידה באחד או יותר מבתי החולים באזוריכם. הסיור אינו כרוך בתשלום (אבל צריך להירשם מראש) ומה שחשוב זה שלא תמצאו את עצמכם בפעם הראשונה בחדר מיון גדול ומבהיל עם צירים.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת