הכל על הריון וזוגיות הכל על הריון וזוגיות

הכל על יחסי מין וסקס בהריון ולאחר לידה

סקס הוא תמיד נושא רגיש ובהריון הופך לרגיש עוד יותר. כל מה שכדאי לדעת על יחסי מין בהריון ולמה חשוב לא להתבייש וכן לשאול.

הטרימסטר הראשון של ההריון מאתגר יותר. נשים רבות מרגישות עייפות, בחילות ולעיתים הקאות. למרות שהבטן בדרך כלל קטנה מאד, או בכלל לא נראית למי שלא יודע שהאישה בהריון, לפעמים רצים יותר לשירותים ובעיקר עייפים בערב, ופחות חושבים על יחסי מין.

הטרימסטר השני רגוע יותר והבטן עדיין לא גדולה ונשים רבות חוות חשק מיני מוגבר, אבל נתקלות בחששות הקשורות לפגיעה של יחסי המין בעובר או בהריון.
חשוב להדגיש שבהריון תקין, בהנחה שהרופא המטפל לא עדכן את האישה אחרת והיא חשה טוב,  אין מניעה לקיים יחסי מין ולחוות אורגזמות. האמירה הזאת נכונה לכל שלבי ההריון, גם לטרימסטר השלישי, אבל מחויבת תשומת לב לתחושות לא נעימות ולשינויים.

מתי רופא ימליץ לא לקיים יחסי מין בהריון?
אם האישה סובלת מצירים מוקדמים, הריון בסיכון, צוואר הרחם מקוצר מסיבות שונות, טפטוף מי שפיר הרופא ימליץ להימנע מיחסי מין. גם מיקום השליה משפיע על יחסי מין ושליה המכסה את צוואר הרחם או שליה קדמית, תגרום להמלצה להימנע מיחסי מין, כדי למנוע דימום בעקבות חדירה.

רופאים ימליצו להימנע מיחסי מין כאשר יש דימום ממקור לא ידוע, טפטוף מי שפיר או כל כאב של האישה שאינו מוסבר.

נשים רבות מעלות שאלות הקשורות לסקס בהריון ולחדירה. לפני שאת ממשיכה לקרוא חשוב להדגיש שכדאי לרכז את השאלות האלה ולשאול במקביל רופא. כל הריון שונה וכל אישה עברה דברים שונים במהלך חייה, כל אלה ישפיעו על תשובת הרופא. נכון זה לעיתים מביך, אבל חשוב.

האם יש סכנה להפלה בעקבות יחסי מין בהריון?
הטענה היא שאין קשר בין יחסי מין להפלה, בהנחה שאת לא סובלת מבעיות שהוזכרו למעלה. הפלה או הפסקת הריון קשורה לסיבות אחרות ואם לא ביקשו מהאישה להימנע מיחסי מין אין צורך שתעשה זאת.

מה קורה לעובר במהלך יחסי מין בהריון?
העובר מוגן בתוך שק מי שהפיר ומחקרים מראים שאין שינוי בתחושות שלו ברחם בזמן יחסי מין. 

האם יחסי מין יכולים לזרז לידה?
האורגזמה שחווה האישה יכולה לגרום להתכווצויות ברחם. בנוסף נוזל הזרע גורם גם הוא, על ידי חומר הקרוי פרוסטגלדין, המצוי בנוזל, לגרום להתכווצויות. אם לאישה יש כבר צירים שתי הפעולות הללו יכולות להעצים את הצירים. נשים שאין להן צירים פעילים לא יושפעו מכך. בכל מקרה אם האישה חשה באי נוחות או כאבים חשוב להתייעץ עם רופא.

מה כדאי לדעת 
בסופו של דבר יחסי מין בהריון או אחרי הלידה, חייבים להיות רגישים ולהתייחס גם לפחדים או לצורך הרגשי של שני בני הזוג. גם כאן כמו בכל דבר, לרגישות ולשותפות יש תפקיד חשוב.

לפני שאתם מתחילים יש כמה דברים שכדאי לדעת על סקס בתקופת ההריון. 
גוף האישה רגיש יותר -  יש נשים שחוות בהריון יובש בנרתיק ולכן החדירה קשה יותר . גם השדיים של האישה רגישות ולעיתים איבר המין הנשי נפוח יותר ורגיש, בעקבות גידול בנפח הדם.

הבטן יכולה להפריע ודורשת לפעמים רגישות גדולה יותר. למעשה יחסי מין בהריון, כמו בכל תקופה אחרת, מחייבת רגישות והבנת הצורך של הפרטנרית. ולכן למרות שלפעמים הסיטואציה מאתגרת, עם סבלנות ורגישות תמצאו גם את התנוחה הנוחה ונעימה ביותר.

 

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת