תזונה בהריון- כל מה שכדאי לדעת על תזונה בטרימסטר הראשון תזונה בהריון- כל מה שכדאי לדעת על תזונה בטרימסטר הראשון

כל מה שכדאי לדעת על תזונה בטרימסטר הראשון

עד לפני רגע המחשבה על בחירת האוכל כללה בעיקר התייחסות לטעם שלו ופתאום מהרגע שהרופא עדכן על ההריון או שבדיקת ההריון הפכה לחיובית, לכל ביס יש משמעות.

חלק מההריונות מלווים בתאבון מוגבר ורצון לשילובים מוזרים, שאחראים להם ההורמונים המשתוללים, וחלק מההריונות מלווים בבחילות, בעיקר בשלושת החודשים הראשונים, שגם להם אחראים, איך לא, ההורמונים. בין הבחילות או התיאבון יש כמה דברים שכדאי לדעת על תזונה בעיקר בשלב הזה.

הטרימסטר הראשון לא דורש תזונה מיוחדת אבל יש כמה דברים שיכולים לעזור לתחושה טובה יותר ובעיקר זו הזדמנות לשנות הרגלים להרגלי תזונה בריאים יותר. זה נכון שניתן לאכול גם בלי לחשוב על ההשלכות, אבל מחקרים מוצאים יותר ויותר קשרים בין המצב התזונתי של האם בהריון והשפעה על בריאות העובר בעתיד. הריון, ללא סיבוכים של סכרת או לחץ דם, המושפעים מתזונה, יעבור בקלות יותר וגם יוריד את הסיכוי של התינוק לגדול למבוגר הסובל מסכרת.

ההמלצות לתזונה נכונה בהריון הן ההמלצות לתזונה נכונה לכל האוכלוסייה, הקפדה על אכילת ירקות ופירות, שתייה מרובה ופחות מזון מטוגן.

  • מזון מגוון

  • שתייה מרובה: מומלץ לשתות הרבה מים. לפחות 8 כוסות מים ביום יעזרו מנוע התייבשות ובכל יצרו תחושה טובה יותר.

  • ארוחות קטנות: מומלץ לאכול ארוחות קטנות, בעיקר אם סובלים מבחילות ובהמשך מצרבות. מומלץ לאכול 2-3 ארוחות קטנות ועוד אחת עיקרית, כדי לשמור גם על רמת סוכר מאוזנת בגוף.

  • לאכול יותר? מסתבר שהאמירה לאכול בשביל שניים היא בעיקר מיתוס. מומלץ לאכול עד 300 קלוריות יותר ביום ולהימנע מעליה מאד גדולה במשקל כדי למנוע סכרת או לחץ דם גבוה.

  • כדאי להימנע מקופאין – מומלץ לשתות עד 3 ספלי נס קפה ביום ולא יותר. אם בתפריט שוקולד או קולה, כדי לשתות פחות קפה כי גם בהם יש קפאין.

  • מומלץ להימנע מאלכוהול, גם מכוסית קטנה פעם ב...

  • ממתיקים מלאכותיים- רובם אינם מומלצים בהריון ואם בחרתם לשתות או להשתמש בהם נסו להמעיט בצריכתם.

  • סוכרים ושומן - נכון שכל מה שמטוגן הוא בדרך כלל טעים וגם סוכר מוסיף המון, אבל מומלץ להמעיט בצריכת מזונות עם עודף סוכר ועם שומן רווי. ההמלצה נכונה באופן כללי אבל גם בהריון בו מזון זה יכול לגרום לעודף כולסטרול. למעשה בהמשך אלו מזונות שגם יגרמו לצרבות ולתחושה פחות נעימה במערכת העיכול.

מה אסור לאכול בהריון?

אין משהו שמוגדר כאסור, אבל בהחלט יש מזונות שיכולים לסכן את העובר או לגרום להרעלת מזון שהיא קשה יותר בהריון. כדאי לוותר על בשרים נעים, ביצים חיות (לדוגמא במוסים למיניהם) דגים נעים כמו סביצ'ה או סושי וגם חלב שלא פוסטר או מוצרי חלב שלא עברו פיסטור.

איך מזון עוזר בטרימסטר הראשון להתמודד עם בחילות?

רוב הנשים מעידות על בחילות בהריון, בעיקר בשעות הבוקר. יש כאלה שיסבלו מבחילות לאורך כל היום. להורמונים יש השפעה על הבחילות, אבל לתזונה יש אפשרות להקל עליהן ולעזור בהרגשה טובה יותר.

לימון וג'ינגר יכולים לעזור עם התחושה הרעה. אפשר לשתות מים קרים עם מעט לימון סחוט או פרוסת ג'ינג'ר.

ארוחות קטנות – כדאי להימנע מארוחות גדולות, ובטח ששומניות וכבדות. כדאי לאכול מזונות קלים יותר , פחמימות מורכבות ומאכלים שאינם מטוגנים, אלא מבושלים.

אכילת קרקרים או צנימים בבוקר – רב הנשים סובלות מבחילות בבקרים ולכן אכילת משהו קטן ולא כבד יכול לעזור.

אם הבחילות מלוות בהקאות מומלץ לשתות הרבה כל מה שגורם לתחושה טובה יותר, כדי להימנע מהתייבשות ומאיבוד נוזלים.

כדאי לקרוא גם:

  • מה אסור לאכול בהריון

  • פעילות גופנית בהריון

  • כל תוספי המזון שכדאי להכיר בהריון

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה רפואית או המלצה לנקיטת הליך רפואי ואינו מחליף בשום אופן יעוץ רפואי. בכל עניין רפואי יש לפנות לרופא כנדרש. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת