סימני מתיחה בהריון סימני מתיחה בהריון

סמני מתיחה בהריון: המדריך לעור

סימני מתיחה הם בעצם קרעים בשכבת הדרמיס, שכבת הביניים של העור והפיכת העור לדק יותר. כדי להבין יותר למה זה קורה- העור שלנו בנוי מ-3 שכבות:

1. שכבת העור האפידרמיס (השכבה החיצונית)

2. השכבה השנייה היא שכבת הדרמיס

3. השכבה התת עורית או היפודרמית היא השכבה העמוקה ביותר.

סימני מתיחה יופיעו לרוב כאשר שכבת הדרמיס ורקמת החיבור הופכות מתוחות למעבר לעוצמת הגמישות הטבעית שלהן. השינויים בעור מתרחשים כבר בשלבים הראשונים של ההריון והם מושפעים משינויים בהרומונים ויובש בעור, כמו גם במתיחה של הבטן והשמנה, שהיא טבעית ונכונה בהריון. בפועל מה שאנחנו רואים זה סימנים ארוכים בצבע ורוד או אדום. רוב סימני המתיחה בהריון יופיעו באזור הרגלים והבטן אבל גם בידיים או בחזה, ולאחר הלידה צבעם יהפוך לבהיר יותר אבל בדרך כלל הם לא ייעלמו.

מתי מתחילים סימני מתיחה?

תתפלאו אבל סימני מתיחה לא קשורים רק להריון ולידה ויש נשים שיעברו הריון שלם בלי סימן אחד ולעומתן יש נשים שלא נכנסו להריון ויגלו על עורן סימנים שונים. גם לספורט מאומץ, השמנה או טיפול בסטרואידים יש השפעה על העור ועל היווצרות סימני מתיחה.

אין ספק שהריון הוא אחד הגורמים אצל חלק מהנשים. השינויים בעור וכמובן הבטן הגדלה, יכולים לגרום לסימני מתיחה. סימני מתיחה יכולים להתחיל בשלבים הראשונים של ההריון ויש נשים שיחוו סימני מתיחה דווקא בסוף ההריון.

למה נוצרים סימני מתיחה?

הריון גורם לשינויים הורמונליים שונים בגוף. חלק מההורמונים מעכבים את תהליך הבנייה של העור, ושינויים במידת הגמישות של סיבי הקולגן והאלסטין, אחראים על גמישות העור. כל זה יוצר מצב בו העור לא מספיק לייצר רקמות חדשות באותו יחס לגדילה של הבטן והמתיחה של העור ואת זה רואים בצורת סימני מתיחה.

האם סימני המתיחה נעלמים אחרי ההריון?

זו שאלה מצוינת שלאף רופא עור אין תשובה מדויקת. לעיתים הסימנים מתבהרים או נעלמים ולעיתים הם נשארים ומתגברים בכל הריון.

איך מטפלים בסימני מתיחה בהריון?

לפני שמחליטים לטפל כדאי לחשוב על מניעה או לפחות צמצום הנזקים. ויש כמה דברים שניתן לעשות.

לא למים חמים או מקלחות רותחות: אולי אתן אוהבות מקלחת חמה עד רותחת אבל באופן כללי הדבר לא מומלץ בהריונות ויותר מזה- המים החמים נוטים לייבש את העור ולייצר גירויים ולעודד את היווצרות סימני המתיחה. אין צרך לעבור למקלחות קרות, אבל בהחלט להנמיך קצת את הטמפרטורה.

סבונים: אם אנחנו עדיין במקלחת חשוב לא לוותר על סבון איכותי ולא מייבש את העור. אפשר להשתמש בסבון נעים ואפשר אפילו בסבון על בסיס שמן, שיעזור לעור להרגיש נעים ולא יבש. מומלץ להשתמש בתכשירים ייעודיים לעור יבש והיפואלרגניים.

מגבות: בחרתם סבון מתאים ואת טמפרטורת המים אבל גם למגבת יש משמעות. מגבת נעימה ורכה והעיקר לנגב בעדינות את העור, לא לשרוט או לייצר שפשופים בעור סימני המתיחה הקיימים.

שתייה: למעשה זו מעין תרופת פלא לכל דבר וגם לסימני מתיחה. העור שלנו מושפע מכמות המים שאנחנו שותים, אז אל תוותרו על שתייה מרובה של מים. גם אם זה לא יועיל לסימנים זה בטח יעזור לשאר הדברים.

האם קרמים לטיפול בסימני מתיחה עובדים?

אחרי שניסיתם לשתות מספיק ולשמור על העור במקלחת, כדאי לשמור גם על שגרת טיפוח נכונה. אין מחקרים שמראים ששימוש בקרמים שונים יעלימו את סימני המתיחה אבל הזנת העור בקרמים במהלך כל ההריון וגם אחר כך, יכולים להועיל ולשפר קצת את המצב.

חפשו קרמים העשירים בתוספת ויטמין E .

חפשו ונסו קרמים שונים ותראו מה נכון ומתאים לעור שלכם

יש שיטענו שדווקא תכשירים עם קולגן יכולים לעזור, אנחנו ממליצים להתייעץ עם רופא לפני נטילת כל תוסף בהריון.

תרופות סבתא לטיפול בסימני מתיחה:

אלוורה- פשוט מריחת אלוורה, רצוי ישירות מהעלים, על העור

שמן זית – שמן זית מכיל הרבה חומרים מזינים ונוגדי חמצון המסייעים לשפר את בעיות העור השונות. עיסוי במעט שמן זית מחומם מעט לתוך אזור העור ולא לשטוף כחצי שעה

חמאת קקאו – חמאת קקאו או חמאת שיאה יכולים לעזור להתחדשות תאי העור ולתחושה חלקה. פשוט מורחים כמה פעמים ביום

שמן קוקוס– מה א כתבו על שמן קוקוס. גם מריחה שלו על העור יכולה לעזור

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת