ספרי ילדים על גני ילדים ספרי ילדים על גני ילדים

ספרי ילדים מומלצים על גן חדש

רשימת ספרים שיכולה לעזור לילדים להתמודד עם המעבר ולהבין שהם לא לבד

הכניסה לגן מלווה בחששות ובהתמודדות עם סיטואציות חדשות. לפעמים קשה לדבר על השינוי ולפעמים הפעוט קטן מדי כדי לנהל שיחה על השאלות שמדאיגות אותו. ספרים יכולים לעזור לילד להתמודד עם הקשיים ועם הפחדים, בהבנה שעוד דמויות מתמודדות עם אותן שאלות בדיוק. כולם מפחדים שלא יכירו חברים, שאמא או אבא ייעלמו ובעיקר שהמקום החדש נראה לא מוכר ולפעמים מפחיד.

ספרי הילדים על כניסה לגן חדש:

גן גורים

הספר הקלאסי של רפאל ספורטה מספר על מה שקורה בגן דרך גורי התינוקות: אבא פיל אוטומוביל, דוד ג'ירף, הקוף השובב שסובל מכאבי שיניים ואחרים. הספר יצא לאחרונה במהדורה חדשה לכבוד ילדי המאה ה-21. גם האיורים של אבא פיל אוטומוביל, הקוף השובב ושאר התינוקות בגן גורים זוכים לחיים חדשים.

כתב: רפאל ספורטה, איירה: איזה השקוביץ, הוצאת כנרת, מחיר: 64 ₪, מתאים לפעוטות

ילד קטן הלך לגן

ספר קלאסי, שאנחנו ההורים גדלנו עליו וגננות אוהבות לספר. הסיפור מביא את סיפורו של ילד קטן שנפרד ממכריו בעלי החיים בדרכו בבוקר אל הגן. הסיפור כתוב בחרוזים ובשפה קלילה ומחולק לקטעים קצרים, יש בהם חזרות אהובות על ילדים. בכל קטע מתואר בעל חיים אחר ממנו נפרד הילד בחיוך בדרכו אל הגן.  כל בעלי החיים מברכים את הילד בדרך צלחה וכאשר הוא שב מהגן, הוא פוגש את כל אותם בעלי חיים המברכים אותו על שובו.

כתב יד קמזון  איורים: ה.הכטקופף.

נעמי ואפרוח לא 

הספר מספר בהומור באמצעות מילים ותמונות, על עולמם המקביל של 2 קטנטנים: ילדה (נעמי) ואפרוח. נעמי הולכת לגן והאפרוח לא. מה סדר היום של כל אחד מהם? דרך הסיפור וסדר היום ניתן ללמוד מהן החוויות בגן ומה מרוויחה נעמי בבילוי מחוץ לבית, שהאפרוח מפסיד. ספר חמוד וקולח.

כתבה: אבירמה גולן, איירה: רעיה קרס, הוצאת כנרת זמורה ביתן, מחיר: 69 ₪, מתאים לפעוטות

לאמה לימה רוצה את אמא

גם כאן גיבור הסיפור מתחיל גן חדש וההתרגשות בשיאה. לאמה לימה הולך לראשונה לגן, הספר מתאר את השלבים החל מהיציאה בבוקר ומהתארגנות הבוקר שבבית, דרך הפרידה בגן, תחושת הבדידות, ההתגברות על הקושי ועד לסוף היום כשאמא חוזרת. בספר ישנה אפשרות לחוות את הקשיים עם לאמה וגם את היכולת שלו להתמודד איתם במשך היום

כתבה אנה דיודני

תגידי איך קוראים לך

ספר ילדים מזווית קצת אחרת, המדבר על הייחוד של הילדים שלנו ועל הרצון להישאר מיוחדים גם בגן. ילדה חדשה עמדה בפתח הגן, קצת מהססת. הגננת שואלת שאלת ההיכרות הראשונה "איך קוראים לך?" והילדה עונה "יש לי הרבה שמות". וזה נכון, כל אחד במשפחה קורא לה אחרת, ומתייחס אליה אחרת. איך תקרא לה הגננת? איך הדיאלוג הזה מעודד היכרות. ספר ילדים מקסים ומומלץ גם לגננות.

אמא נשארת בגן  

ספר מצחיק ומרגש על החוויה של הילד במסע אל העצמאות. נעמי הולכת לגן אבל מעדיפה שאמא תישאר איתה קצת. אמא נשארת כי נעמי מבקשת, ושתיהן עוברות חוויות שונות ביחד.

כתבה: דקלה קידר, איירה: תמי ברנשטיין, עיצוב עטיפה: אורית רובינשטיין, הוצאת כנרת, מחיר: 68 ₪, מתאים לילדים בגילאי 4-5

פינוקי הולך לגן

סידרת פינוקי מוכרת לילדים צעירים. פינוקי עובר חוויות שונות וגם בספר הזה הוא עובר הרפתקה חדשה ומיוחדת- גם חדש. פינוקי הולך לגן פעם ראשונה ולומד להכיר את הפעילות בגן ובחצר, הקוראים הצעירים מלווים אותו יום שלם עד השלב שאמא באה לקחת אותו הביתה. הספר קיים בכריכה קשה ועם חלונות הצצה.

כתב: אריק היל, הוצאת שוקן, מחיר: 59 ₪, מתאים לפעוטות

ליאור בכה כשאמא הלכה

הסיפור של ליאור מתאר את מה שעובר על ילדים רבים בימים הראשונים בגן, כשהם חווים פרידה ממושכת מההורים ונשארים לבד במקום חדש. ליאור בכה ובכה. מי יעזור לו להתגבר על הקושי? הגמד המרגיע גיע גיע שהתגלה לו והפך לחלק ממנו.

כתבה: שולה מודן, איירה: יעל ליאור, הוצאת מודן, מחיר: 56 ₪

גן הבוכים

גם ספר זה מיועד לילדים המתקשים להיפרד מהוריהם בגן. הוא מספר את סיפורו של גיא, שלא מעוניין ללכת לגן. הספר מתמודד עם הבעיה שהורים רבים חווים- והיא הקושי להשאיר ילד בוכה בגן וילד שמסרב להיכנס. כמובן שהסוף טוב ויכול לעזור לילדים נוספים להתמודד עם הקושי שבפרידה

כתבה ואיירה: אסנת ישפה גזית, הוצאת מודן, מחיר: 56 ₪

ילד של אמא 

הספר מספר את סיפורו של גור, שצריך למצוא את הייחוד שלו, גם אם הוא לא הכי מושלם. גור נאלץ להתמודד עם תחושת הייחוד והביטחון שהוא מקבל בבית לעומת תחושת המתח שהוא נחשף אליה בגן, כשהוא מוצא את עצמו בתחרות עם הילדים האחרים.

כתבה: צרויה שלו, איירה: כריסטינה קדמון, הוצאת כתר, מחיר: 68 ₪

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת