איך בוחרים חוגים לילדים איך בוחרים חוגים לילדים

מדריך לבחירת חוגים לקטנטנים

לפני שנים ילדים חזרו מבית הספר למשחקים בגינה השכונתית או עם חברים. לאט לאט הזמן הפנוי הפך להיות מתוכנן יותר ולהכיל חוגים ואלו, שהיו פעם נחלת תלמידי בית הספר, הפכו גם לחלק מהשגרה של הקטנטנים.

נראה שהליכה לחוג הפך לסוג של חובה באזורים מסוימים. גם כאשר מדובר בתינוקות או פעוטות, שלא תמיד בוחרים או מגלים העדפה לחוג. האם הליכה לחוג הכרחית ובאמת מפתחת את הפעוטות? אילו חוגים לתינוקת כדאי לבחור ומתי להתחיל?

אילו חוגים יש לקטנטנים?

חוגים לתינוקות: מתי להתחיל?

רב הילדים לא יגלו עניין בנושא מסוים או יבקשו ללכת לפעילות העשרה עד גילאי 4. בגיל 4 הם מגלים העדפה או רצון לבלות עם החברים ולכן תראו בנות רבות שמבקשות ללכת לבלט או לכל חוג בו אפשר יהיה ללבוש בגד ריקוד ובנים יחפשו משחקי כדור. לא תמיד באמת מדובר בהעדפה או כישרון, בדרך כלל הליכה עם חברים לגן.

חשוב לציין שרוב החוגים כמו בלט או כדורגל, הם חוגים הנקראים טרום, כיוון שרוב הילדים יתקשו ללמוד חוקים מורכבים בגיל 3 או לבצע תנועות מורכבות, בגלל בשלות פיזית. מדובר בחוגים המעשירים ומאפשרים ילד הקטן להתנסות ולהכיר את התחום.

לפני גיל 4 חוגים הם עוד דרך שלנו ההורים לבלות עם הילדים או להעניק תמיכה וחיזוק של דברים שנראים לנו חשובים. ספורט למשל או כל פעילות גופנית, כמו גם מוזיקה, הם תחומים שילד נחשף אליהם מעט מאד בגילאים הצעירים, ולכן הורים מוצאים עצמם מחפשים העשרה גם לקטנטנים.

עם ההורה או בלעדיו?

רב הילדים מתחת לגיל 3 לא ירצו להיפרד מההורה בחוג, ולמעשה רב החוגים הם חוגים משותפים, המעבירים חוויה להורה ולילד. נסו להפוך את החוג לקטנטנים לזמן איכות שלכם ולחוויה.

חוג קבוע או פעילויות שונות

לשאלה הזאת אין תשובה חד משמעית. תוכלו למצוא חוגים רבים קבועים הנעוצים ביום ובשעה קבועה ודורשים הרשמה שנתית מראש. במקביל תמצאו גם המרכזי הורים חוגים קצרים של מספר מפגשים או חוגים להם ניתן לרכוש כרטיסיה או מותנים בהרשמה מראש לאותה פעילות, כמו שעות סיפור, הצגות או התעמלות.

כיוון שקשה להתחייב עם ילדים קטנים כדאי תמיד להעדיף את הפעילות שאינה דורשת התחייבות, אבל יש ילדים שיתאים להם להתמיד.

חוג ספורטיבי ותנועה או חוג לימודי?

בשנים האחרונות יש יותר ויותר חוגי שח מט, אנגלית ומוזיקה לקטנטנים. אלה צמחו ליד חוגי היוגה, שחייה והתעמלות בשיטות שונות. אין תשובה נכונה למה כדאי ואיזה חוג מתאים, הכל תלוי בהתפתחות הפעוט שלכם ובגישה החינוכית שלכם. מומלץ כן לחשוב איך החוג יכול לחזק את הפעוט- לדוגמה פעוט עם איחור בהתפתחות מוטורית יוכל להתחזק בחוג מתאים.

כדאי לשים לב

  • לפני ההרשמה כדאי לשים לב לאותיות הקטנות ולוודא נשיתן לבטל את החוג עם הבייבי הפרטי שלכם מסרב ללכת.

  • חשוב לבדוק מי המדריכים ומה הכשרתם- בעיקר בחוגי ספורט שונים.

  • חשוב שקבוצת הגיל תהייה מותאמת לשלב ההתפתחות ולגיל של הפעוט שלכם כדי לא ליצור תסכול.

  • שימו לב שהילד הפרטי שלכם תמיד הולך בשמחה לחוג וחוזר שמח. מדובר בשעת כיף ולכן חשוב לשמור שתישאר כזאת.

  • בדקו את שעת החוג ואל תשכחו שישנם ילדים החוזרים מהגן מאור וזקוקים גם לשעות בבית, למנוחה.

  • אל תיבהלו אם הפעוט או הילד מסרב ללכת לחוגים. לפעמים משחקים בבית או בגינה הציבורית יכולים להיות מהנים יותר ואפילו מפתחים יותר מכל חוג.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת